ویدیو صحبت های امیر حاج‌رضایی در مراسم تدفین فرزندش نتیجه و ویدیو خلاصه بازی دوستانه آرسنال و منچستریونایتد| قبراق مثل توپچی‌ها پخش زنده بازی دوستانه منچستریونایتد و آرسنال (۷ مرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی دوستانه منچسترسیتی و آث میلان (۷ مرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین کلینتون انجیه، بازیکن مدنظر استقلال کیست؟ + سوابق و فیلم بازی‌ها درخشش دوباره طارمی برای اینتر+ ویدیو گل‌های طارمی به لاس‌پالماس پیگیری برای بازگشت ملی پوش مغضوب قلعه نویی، سوژه ماساژور معروف! واکنش مهسا جاور به انتقادات از لباس کاروان اعزامی ایران به المپیک پاریس+ فیلم هافبک پرسپولیس از این تیم جدا می‌شود؟ رقم قرارداد سیدجلال با پرسپولیس مشخص شد ناراحتی گاریدو از لغو اردوی پرسپولیس در هلند رقم قرارداد پورعلی گنجی با پرسپولیس چقدر است؟ تاریخ و ساعت بازی دوستانه منچستریونایتد و آرسنال | محک غول‌های انگلیسی در آمریکا ماجرای توهین آرش رضاوند به هواداران استقلال چیست؟ + عکس عملکرد تازه‌ترین تمدیدی استقلال: یک فصل ۳ گل زده! ستاره جدید منچسترسیتی ظهور کرد رئال آماده هایجک دی‌لیخت دنی اولمو در یک قدمی بارسلونا فیلم | پرش‌های زیبای مهدی الفتی در مرحله مقدماتی ژیمناستیک المپیک ۲۰۲۴ پاریس (۶ مرداد ۱۴۰۳) شکایت بیرانوند از پرسپولیس| شکاف عمیق‌تر شد
سرخط خبرها

آمار تقابل پرسپولیس با تیم‌های باشگاهی کشور کره‌جنوبی

  • کد خبر: ۵۳۰۸۱
  • ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
آمار تقابل پرسپولیس با تیم‌های باشگاهی کشور کره‌جنوبی
پرسپولیس درحالی امروز در فینال لیگ قهرمانان آسیا به‌مصاف اولسان‌هیوندای کره‌جنوبی می‌رود که در طول تاریخ عملکرد چندان خوبی در مقابل نمایندگان این کشور نداشته و ۲ بار شانس رسیدن به فینال را در مقابل تیم‌های کره‌ای از دست داده است.
به گزارش شهرآرانیوز، حامد کاویانپور، هافبک سابق پرسپولیس، آخرین گل این تیم به نماینده‌ای از کره‌جنوبی را به ثمر رسانده است. پرسپولیس درحالی امروز در فینال لیگ قهرمانان آسیا به‌مصاف اولسان‌هیوندای کره‌جنوبی می‌رود که در طول تاریخ عملکرد چندان خوبی در مقابل نمایندگان این کشور نداشته و ۲ بار شانس رسیدن به فینال را در مقابل تیم‌های کره‌ای از دست داده است. در اسفند سال‌۷۵، پرسپولیس با گذر از سد تیم‌هایی، چون الزورا و النصر به نیمه‌نهایی رسید و حریف پوهانگ‌استیلرز شد.
 
قرمزپوشان که خداداد عزیزی را نیز به‌عنوان یار کمکی در اختیار داشتند، در روزی که یک‌بار دروازه خودی را به اشتباه گشوده و یک پنالتی نیز از دست دادند، ۱ بر ۳ مغلوب پوها‌نگ شدند و نتوانستند راهی فینال لیگ قهرمانان شوند. اما ۳ سال بعد و پس از شکست مقابل جوبیو ایواتا، پرسپولیس در رده‌بندی و در اوایل اردیبهشت‌۷۸ به‌مصاف سامسونگ رفت و با یک گل به برتری رسید. علی کریمی در نیمه دوم تک‌گل برتری‌بخش پرسپولیس آماده آن سال را که به‌راستی مدعی قهرمانی بود، به ثمر رساند و قرمزپوشان به رتبه سوم مسابقات بسنده کردند.
 
اما آخرین گل پرسپولیس در مقابل نماینده‌ای از کره‌جنوبی توسط کاویانپور وارد دروازه سامسونگ شد. در تاریخ سوم خرداد‌۱۳۸۰، پرسپولیس بحران‌زده از دل حواشی فراوان و بعد از اخراج ستاره‌های بزرگی مثل عابدزاده، شاهرودی و بزیک، در شرایطی عجیب پای به مرحله نیمه نهایی گذاشت. پرسپولیس فراتر از انتظار بازی را آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی و روی حرکت تکنیکی علی کریمی و پاس عرضی او صاحب موقعیت شد.
 
حامد کاویانپور، هافبک بیست‌وسه‌ساله پرسپولیس، نیز در محوطه جریمه حضور یافت و با یک ضربه زمینی به گوشه دروازه، گل اول پرسپولیس را به ثمر رساند. ستاره‌های پرسپولیس تا دقیقه‌۸۲ به‌خوبی مقاومت کردند و به نظر می‌رسید رؤیای صعود به فینال برای این تیم بالاخره تعبیر شده باشد، اما کابوس دریافت ۲ گل در ۱۰ دقیقه پایانی باعث شد این رؤیا نقش‌بر‌آب شود و در‌نهایت حامد کاویانپور آخرین بازیکن پرسپولیس لقب بگیرد که دروازه نماینده کره‌جنوبی را باز کرده است.

پرسپولیس به‌طور‌کلی ۳ بار در سطح آسیا با تیم‌های کره‌جنوبی بازی کرده که این، تابلوی نتایج آن‌هاست:
 
بازی دوستانه/ ۵ تیرماه ۱۳۴۷- مکان برگزاری: تهران /پرسپولیس۲ - ارتش کره جنوبی ۰
در این بازی کاظم رحیمی و همایون بهزادی ۲ گل پرسپولیس را به ثمر رساندند

جام باشگاه‌های آسیا ۱۹۹۷-۱۹۹۶/ هفدهم اسفند ۱۳۷۵-مکان برگزاری: مالزی
پوهانگ‌استیلرز ۳ - پرسپولیس ۱
گل پرسپولیس را خداداد عزیزی به ثمر رساند که یارکمکی پرسپولیس بود

دوستانه/ ۲۰ آبان ۱۳۷۶- مکان برگزاری: تهران
پرسپولیس ۰ - آنیانگ ال‌جی‌۱

جام باشگاه‌های آسیا ۲۰۰۰-۱۹۹۹/سوم اردیبهشت ۱۳۷۹-مکان برگزاری: عربستان
سوون سامسونگ ۰ -پرسپولیس ۱
گل پرسپولیس را علی کریمی به ثمر رساند و پرسپولیس به مقام سوم دست یافت.

جام باشگاه‌های ۲۰۰۱-۲۰۰۰ / چهارخرداد ۱۳۸۰-مکان برگزاری: کره‌جنوبی
سوون‌سامسونگ ۲ - پرسپولیس ۱
گل پرسپولیس را حامد کاویانپور به ثمر رساند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->