سرخط خبرها

درخواست افزایش گشت کلانتری و زیباسازی مدارس

  • کد خبر: ۵۳۲۷
  • ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
درخواست افزایش گشت کلانتری و زیباسازی مدارس
نشست مشترک مدیران مدارس، اعضای شورای اجتماعی محله و نماینده کلانتری برگزار شد

فریبا شجاع
خبرنگارشهرآرا محله

درخواست افزایش گشت کلانتری در نزدیکی مدارس و زیباسازی محیط‌های آموزشی هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید، از موضوعاتی بود که همه مدیران شرکت کننده در نشست مشترک اعضای شورای اجتماعی محله، نماینده‌های کلانتری و مدیران مدارس مطرح کردند.
به گزارش شهرآرامحله، در این نشست که به بهانه آغاز سال تحصیلی جدید به میزبانی مدرسه شاهد طاها برگزارشد، مدیران مدارس درخواست‌هایشان را از کلانتری و شهرداری مطرح کردند؛ که در نهایت افزایش تعداد گشت‌ها، زیباسازی مدارس، راه‌اندازی کتابخانه و موارد مشابه به تصویب رسید.

 

امنیت پایین اطراف مدارس
سرقت خودرو، دوچرخه و وسایل داخل مدرسه موضوعی بود که نماینده مدرسه مصلی‌نژاد آن را در این نشست پیش کشید و افزود: در سال‌گذشته چندبار این اتفاق برای خودروی معلم‌ها، دانش‌آموزان و شیر‌های آب‌ مدرسه رخ داده است.
این نماینده با تأکید بر ضرورت افزایش تعداد گشت‌های نیروی انتظامی در اطراف مدارس از ابتدای مهر، درخواست دیگرش را خطاب به نماینده شهرداری اعلام کرد: از چندماه گذشته دوربرگردان خیابان وحدت به سمت پنجراه بسته شده است که با آغاز مدارس این مسئله برای سرویس‌های مدارس مشکل ساز خواهدشد، از همین رو درخواستمان باز شدن دوباره آن است.

 

مدرسه رنگ و رو ندارد
رنگ‌آمیزی محیط مدرسه موضوعی بود که نماینده مدرسه جوادیه از طرف هر 2شیفت آن اعلام کرد. این نماینده گفت که از چندسال قبل در و دیوار بیرونی مدرسه رنگ نشده است و امسال وضعیت خوبی ندارد. درخواستمان از شهرداری رنگ‌آمیزی این محیط همچون سال‌های قبل است.
وی وضعیت فضای سبز مدرسه را هم پیش کشید و افزود: بیشتر محصلان مدرسه جوادیه از قشر کم‌بضاعت هستند و تفریح چندانی هم ندارند؛ به همین دلیل باید فضای مدرسه را برای آن‌ها به نحوی آماده کنیم که زیبایی بصری داشته باشد. کاشت گل‌های دائمی از سوی شهرداری و ترمیم آسفالت نشست کرده مدرسه می‌تواند کمک کننده باشد.
این نماینده مدرسه جوادیه از کلانتری هم گشت در اطراف مدرسه را از ابتدای مهر کرد و گفت: در سال گذشته راننده‌ای با سرعت به دانش‌آموز این مدرسه زده و فرار کرده است و حتی مورد آزار در اطراف مدرسه را هم داشته‌اند؛ که با حضور نیروهای نیروی انتظامی در ساعت آغاز و تعطیلی مدرسه احتمال تکرار چنین مواردی نیست.

 

مدرسه بی‌کتابخانه
نماینده هنرستان بصیرت هم صحبت‌هایش را با ضرورت حضور نیروی انتظامی در زمان آغاز و تعطیلی مدرسه شروع کرد و گفت که این مهم برای دانش‌آموزان امنیت و برای والدینشان آرامش می‌آورد.
نماینده مدرسه صحبت از گل‌کاری حیاط مدرسه و ساخت کتابخانه را هم پیش کشید و اضافه‌کرد: هنرستان بصیرت با داشتن بیش‌از 300دانش‌آموز کتابخانه ندارد؛ که درخواستمان از شهرداری کمک به راه‌اندازی آن هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید است.

 

اتوبوس برای اردوی دانش‌آموزی
نماینده مدرسه حاج رضا مقدم هم برگزاری کلاس‌های تربیت‌بدنی عصر را برای دانش‌آموزان این مدرسه از شهرداری درخواست کرد.
این نماینده همچنین درخواست کرد که شهرداری هر هفته یک‌بار اتوبوس در اختیارشان بگذارد تا دانش‌آموزان نیازمند را به اردوهای تفریحی ببرند.
به گفته وی از آنجایی که این مدرسه شبانه‌روزی و مجهز به خوابگاه دخترانه است، وجود پنجره از ساختمان‌های مجاور رو به حیاط آن مناسب و قانونی نیست؛ با وجود این به تازگی شهرداری مجوز به ساخت ساختمانی در مجاورت مدرسه داده است که پنجره‌هایش رو به حیاط باز می‌شود. به دنبال همین امر از شهرداری درخواست داریم تا مشجر شدن شیشه‌ها را با یک اخطار از مالک بخواهد.

 

درخواست زمین ورزشی از شهرداری
نماینده مدرسه شاهد طاها هم به عنوان آخرین مدیر مدرسه خط‌کشی حیاط، گل‌آرایی، شست‌وشو، هرس درختان و رنگ‌آمیزی جدول‌ها را درخواست کرد. این نماینده با تأکید بر نقش زنگ ورزش در شادابی دانش‌آموزان از شهرداری درخواست کرد که زمین ورزش خیابان وحدت را چندساعت در هفته در اختیارشان بگذارد.

 

آمادگی کلانتری برای افزایش گشت‌
در پایان سرهنگ صبری‌پور، رئیس کلانتری خیابان وحدت هم از آمادگی نیروی انتظامی برای گشت در اطراف مدارس گفت و افزود: چند مدرسه در دستورکار گشت آغاز و تعطیلی دانش‌آموزان قرار گرفته است.
وی در توضیح سرقت وسایل مدارس هم تأکید بر افزایش دقت در نگهداری از شیرآلات و... کرد و گفت: سارق این وسایل همین ضایعات جمع‌کن‌ها هستند، نه سارقان حرفه‌ای و می‌شود جلو آن را گرفت.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->