شرکت «نوکیا» درباره جعل گوشی‌هایش در ایران بیانیه صادر کرد + سند زمان عرضه عینک هوش مصنوعی شیائومی مشخص شد برندگان و بازندگان انتخاب ترامپ | از ماسک تا انرژی سبز سقوط یکی از ماهواره‌های استارلینک در آمریکا + فیلم اولین عکس‌ها از رابط کاربری One UI 7 منتشر شد پاسخ پازل امروز میجر (چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۳) چگونه از زمان قطعی برق هر مشترک در مشهد مطلع شویم؟ + آموزش تصویری کار با سایت مالک «فرام‌سافتور»: درحال توسعه و ساخت ۲۶ بازی جدید هستیم اپل گویا در باریک‌کردن آیفون ۱۷ ایر به مشکلاتی خورده است هنگام تماشای فیلم چه اتفاقی در مغز ما می‌افتد؟ | محققان پاسخ می‌دهند ورود سازمان ملی هوش مصنوعی به پروژه‌های فضایی اینستاگرام دیگر بعد از ورود شما به برنامه به صورت خودکار به‌روز نمی‌شود طبق تحقیقی جدید تأثیر استفاده از شبکه‌های اجتماعی بر سلامت روان بسیار کم است شرکت Xpeng چین رباتی انسان‌نمای با ۶۰ مفصل معرفی کرد + ویدئو پاسخ پازل امروز میجر (دوشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۳) ایجاد معاونت هوش مصنوعی ذیل سازمان فاوا شهرداری مشهد جواب پازل امروز میجر (یکشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۳) آهنگ گروه «بیتلز» با کمک هوش مصنوعی نامزد جایزه گرمی شد روایت مدیرعامل تپسی از تهدید یک نانوایی مشهد توسط اسنپ: رستوران‌ها را هم از همکاری با ما می‌ترسانند معرفی پلتفرم «استعدادهای غزه»، راهی برای ارتباط با فریلنسرهای غزه + فیلم
سرخط خبرها

نگاهی به شماره دسامبر هفته نامه TechLife | اپل سخت گیر می‌شود

  • کد خبر: ۵۳۴۴۰
  • ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
نگاهی به شماره دسامبر  هفته نامه TechLife | اپل سخت گیر می‌شود
هفته نامه TechLife در شماره ۱۲ دسامبر، طرح جلد خود را به تغییر در سیاست‌های حریم خصوصی اپل اختصاص داده است.
نجفی | شهرآرانیوز - هفته نامه TechLife در شماره ۱۲ دسامبر، طرح جلد خود را به تغییر در سیاست‌های حریم خصوصی اپل اختصاص داده است. براساس گزارش این نشریه و برای حفاظت از حریم خصوصی کاربران، اپل در نظر دارد از این پس اپلیکیشن‌هایی را که ضوابط مدنظر این شرکت را رعایت نمی‌کنند حذف کند. اپل از توسعه دهندگان می‌خواهد درباره داده‌هایی که از کاربران جمع آوری می‌کنند شفاف‌تر باشند و اگر شیوه نامه‌های جدید عدم ردیابی را رعایت نکنند، از اپل استور حذف می‌شوند. بر اساس این قوانین که از سال آینده میلادی اجرایی می‌شود، اپلیکیشن‌ها باید به صورت شفاف و جزئی، از کاربران پیش از رهگیری داده‌های آن‌ها اجازه بگیرند.
 
فعالان حقوقی بر این باورند که این اولین گام برای جلوگیری از رهگیری و هدف قرارگیری کاربران در فضای مجازی با تبلیغات تجاری گسترده است. جدیت دولت‌ها و فعالان حقوقی برای جلوگیری از دسترسی شرکت‌های بزرگ به ویژه در اروپا، شرکت‌های آمریکایی را به تکاپو انداخته است. به تازگی در فرانسه، گوگل و آمازون به دلیل ارائه نکردن اطلاعات شفاف درباره نحوه رصد کاربران و استفاده از کوکی‌های آن ها، در مجموع ۱۶۳ میلیون دلار جریمه شدند.
 
در خبر دیگری، فیس بوک نیز به زودی برای پاسخ گویی درباره نحوه عملکرد خود در مقابل شرکت‌های کوچک‌تر فعال در فضای مجازی به دادگاه می‌رود. دولت فدرال آمریکا پیگیر بررسی پرونده‌ای است که در آن فیس بوک متهم به اقدامات نظام‌مند در حذف رقبای کوچک‌تر از طریق خرید آن‌ها و اعمال قدرت بازاریابی است. در سوی دیگر جهان، دولت استرالیا نیز به دنبال محدودسازی و کسب درآمد از فعالیت‌های گوگل و فیس بوک است. در صورت تصویب لایحه دولت استرالیا، از سال آینده و برای نخستین بار در جهان، این ۲ غول اینترنتی باید برای بازنشر خبر‌های دریافتی از رسانه‌های بخش خصوصی استرالیا هزینه بپردازند. در واکنش به این طرح، گوگل این اقدام را ضربه به خدمات رایگان اینترنتی و موجب افت کیفیت نتایج جست وجو دانسته است. فیس بوک نیز در حال بررسی لغو سرویس‌های مرتبط خبری به جای پرداخت هزینه برای انتشار آن هاست.
 
 
برای دانلود این شماره کلیک کنید:
 
 
 
 
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->