رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشور‌های آفریقایی هستیم پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا موافقت کرد آیت‌الله علم‌الهدی: بازگرداندن عناصر ناپاک خارجی به معنای جذب نیست | میدان‌داری مردم و دولت، پیش‌نیاز تحول فرهنگی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: اجرای طرح نور ماموریت قانونی فراجا است رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی| ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند وزیر کشور: آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس هستیم شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود
سرخط خبرها

همکاری سیاسی و امنیتی تهران-کابل بر مدار توسعه

  • کد خبر: ۵۳۵۳۷
  • ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
همکاری سیاسی و امنیتی تهران-کابل بر مدار توسعه
دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار با حمدا... محب، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور افغانستان، با تبیین سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی‌بر تقویت حسن هم‌جواری و برقراری روابط راهبردی با همه همسایگان خود گفت.
گروه سیاست | شهرآرانیوز؛ دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار با حمدا... محب، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور افغانستان، با تبیین سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی‌بر تقویت حسن هم‌جواری و برقراری روابط راهبردی با همه همسایگان خود گفت: افغانستان به‌دلیل اشتراکات و پیوند‌های فراوان میان دو ملت از جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برخوردار است. دریابان علی شمخانی همچنین با اشاره‌به تهدیدات و منافع مشترک دو کشور در موضوعات مختلف به‌ویژه مسئله گسترش تروریسم و ضرورت ایجاد ثبات و امنیت در منطقه، بر حمایت قاطع ایران از دولت قانونی افغانستان و لزوم افزایش همکاری و تعامل میان تهران-کابل در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و امنیتی تأکید کرد.
 
شمخانی با بیان اینکه آمریکا طی یک سال گذشته، اقدامات ناامن ساز خود را در منطقه غرب آسیا تشدید کرد و با ترور ناجوانمردانه فرماندهان ارشد مبارزات ضدتروریستی، سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، این رفتار را به اوج رساند، تصریح کرد: ایران مصمم است با گرفتن انتقام سخت از آمران و عاملان این جنایت تاریخی، از تداوم اقدامات تروریستی، تشنج‌آفرین و ضدامنیتی آمریکا و عمالش جلوگیری و آنان را وادار به خروج از منطقه کند.
 
وی با هشدار درباره تشدید و توسعه فعالیت‌های داعش در افغانستان و خطراتی که به‌این دلیل برای مردم این کشور و دیگر کشور‌های منطقه ایجاد خواهد شد، بر ضرورت هوشیاری، همکاری و اشتراک مساعی همه کشور‌ها برای دفع شر کامل این غده سرطانی تأکید کرد.

محب نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران، آمادگی دولت و ملت افغانستان برای گسترش همکاری و تعامل با دولت و ملت بزرگ ایران را اعلام و از ایران به عنوان خانه دوم خود یاد کرد. وی با اشاره به حمایت‌های بی دریغ ایران و مهمان‌نوازی مردم شریف ایران از مردم افغانستان در ۴۰‌سال گذشته گفت: دولت و ملت افغانستان همواره قدردان محبت‌ها، کمک‌ها و حمایت‌های ایران و ایرانیان بوده است و خواهد بود.
 
وی با ارائه گزارشی از روند گفتگو‌های صلح در افغانستان افزود: متأسفانه با وجود توافق‌های امضاشده میان آمریکا و طالبان، حملات و اقدامات مخرب این گروه نه‌تن‌ها کاهش نیافته، بلکه سیر صعودی نیز داشته است. محب همچنین با تمجید از نقش مؤثر و سازنده ایران برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان خاطرنشان کرد: گروه طالبان با سوءاستفاده از توافق با آمریکا در تلاش برای تحمیل شرایط خود و وادارسازی دولت افغانستان به تسلیم بود، اما ما با تأکید بر مواضع اصولی و قانونی خود، مقابل زیاده خواهی آنان ایستادگی کردیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->