معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

اهمیت گرافیک در بازاریابی دیجیتال

  • کد خبر: ۵۴۱۵۳
  • ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
اهمیت گرافیک در بازاریابی دیجیتال
 چطور می‌شود به بازاریابی دیجیتال فکر کرد و در این حوزه فعال بود، اما «تصویر» را ندید؟! کارکرد طراحی گرافیک در بازاریابی دیجیتال چیست و چطور می‌توان از این هنر کهن در این صنعت مدرن بیشترین بهره را برد؟
عماد پورشهریاری | شهرآرانیوز - چطور می‌شود به بازاریابی دیجیتال فکر کرد و در این حوزه فعال بود، اما «تصویر» را ندید؟! دنیای بازاریابی دیجیتال در هر حوزه‌ای به تصویر نیاز دارد و بدون آن نه شبکه اجتماعی معنا پیدا می‌کند و نه وب سایت‌ها توان قدرت نمایی دارند. طراحی گرافیک فقط تصویر و خط و خطوط دیجیتالی نیست. گرافیک همان محتواست؛ ابزاری زیبا و کارآمد برای انتقال پیام‌ها و ایجاد ارتباط. بازاریابان دیجیتال به طور هدفمند از گرافیک برای رفع یک مشکل یا توضیح یک مسئله در موجزترین شکل استفاده می‌کنند. علاوه بر این، طرح‌های گرافیکی آگاهی از برند شما را تثبیت می‌کنند و افزایش می‌دهند. کارکرد طراحی گرافیک در بازاریابی دیجیتال چیست و چطور می‌توان از این هنر کهن در این صنعت مدرن بیشترین بهره را برد؟

گرافیک هویت ساز است

استفاده از یک گرافیک خاص لحن، سبک و هویت شما را از دیگران و رقیبان شما متمایز می‌کند. هیچ چیز جذاب‌تر از این نیست که یک رنگ یا تصویر، برند شما را در ذهن مخاطب حک کند. این اتفاق از همان طراحی لوگو آغاز می‌شود و در همه اقلام محتوای دیجیتال شما نمود خواهد داشت. شبکه‌های اجتماعی، وب سایت و البته دیگر محصولات و متعلقات غیرآنلاین شما این تصویر به دقت از پیش تعیین شده را تکرار می‌کنند.
 
اگر اهل درس و مشق بوده باشید، بی گمان به یاد دارید که معلم‌های ما همیشه تأکید می‌کردند که یک تصویر هزاران کلمه است و اگر مفهومی را به صورت تصویری مناسب ببینیم، احتمال ضعیف تری برای فراموش کردن آن وجود دارد. امروز در دنیای تلفن‌های هوشمند، همه چیز تصویری است. البته انتظار زیادی است میان این همه تصویر و طرح گرافیکی، از فریم‌های پرتعداد یک ویدئو تا اینفوگرافیک‌ها و عکس نوشته ها، حافظه ما قاب خاصی را در خود نگاه دارد، اما نگران نباشید. با تکرار یک مفهوم (نه یک تصویر خاص) و انتقال پیام از طریق تعامل با مخاطب، می‌توانید از ظرفیت‌های حافظه افراد بهره بگیرید.

 

از طراحی گرافیک برای داستان گویی استفاده کنید

بدترین و غیرحرفه ای‌ترین صفحات اینستاگرامی یا نرم افزار‌های موبایلی هم از طراحی گرافیک استفاده می‌کنند. شاید دلیل محکمی هم برای این بدبودن وجود دارد که در بیشتر موارد نبود سرمایه علت اصلی است. اما اگر همه چیز ایده آل باشد، معیار کیفیت مناسب یک طرح گرافیکی یا حتی یک عکس چه خواهد بود؟ استفاده از طراحی گرافیکی در بازاریابی محتوایی را می‌توان از عیار داستان گو بودن آن مطرح کرد. لوگوی شما دقیقا چه هویتی از شما به مخاطب نشان می‌دهد؟ یا پست‌های اینستاگرامی شما تا چه اندازه پرسونای مخاطب را در نظر می‌گیرند؟ همه چیز در همین کلیشه داستان گویی محتوا خلاصه می‌شود.
 

شما گالری هنری نیستید

اگر کسب وکار شما خیلی به حوزه‌های هنری ارتباطی ندارد، کانال‌های ارتباطی خود را به یک نگارخانه هنری تبدیل نکنید. فرض کنید شما یک پلتفرم بزرگ از مکانیک‌های خودرو یا خرید بلیت هواپیما را مدیریت می‌کنید و قرار است برای آن محتوای دیجیتال تولید کنید. نیاز مخاطب شما رفع مشکلات و پاسخ به سؤال‌های خود است و چنین انتظاری هم از محتوا و ساختار شما دارد. پس نیاز نیست سبک‌های هنری رایج در قرون وسطای اروپا یا هنر نقاشی شرق دور را در کار خود لحاظ کنید. البته استثنایی هم در این بین وجود دارد. گاهی ممکن است راهبرد شما (در همان مثال قبلی) انتقال یک پیام متناسب با نگاه هنری را دنبال کند که در این صورت ماجرا کاملا متفاوت خواهد بود.
 

ثانیه‌های طلایی در نجات سرباز رایان و بازاریابی دیجیتال

اگر فیلم مشهور نجات سرباز رایان، ساخته هیجان انگیز استیون اسپیلبرگ را دیده باشید، حتما سکانس‌های آغازین فیلم را به خاطر دارید. در آن فیلم نیرو‌های متفقین در حال پیاده شدن در ساحل نورماندی هستند و نازی‌ها به شدیدترین شکل ممکن ساحل را به توبره کشیده اند. وقتی مخاطب احتمالی شما تلفن همراه خود را به دست می‌گیرد یا صفحه مرورگر خود را باز می‌کند، به همان شدت زیر بمباران قرار می‌گیرد. شما برای انتقال پیام خود زمان زیادی ندارید. طرح‌های شلوغ یا استفاده زیاد از گرافیک، صفحه شما را سنگین و کند خواهد کرد و شانسی برای موفقیت نخواهید داشت.
 
علاوه بر این، باید سعی کنید طراحی گرافیک سرعت انتقال پیام شما را افزایش دهد، نه اینکه فرایند کشف و شهود برای مخاطب به راه بیندازید. فرصت‌ها در دنیای دیجیتال خیلی زود از دست می‌روند. برای نمونه، شما در اینستاگرام یک ثانیه یا حتی کمتر از آن برای انتقال پیام اولیه به مخاطب فرصت دارید.
 

سرمایه خود را به رخ نکشید

طراحی گرافیک یک ضرورت نسبتا پرهزینه در بازاریابی دیجیتال است. میان بر‌هایی وجود دارد، اما درنهایت بخشی از جدول هزینه‌های شما به این بخش اختصاص پیدا خواهد کرد. هرچقدر هم حرفه ای‌تر شوید و بخواهید بهتر دیده شوید، این هزینه هم بیشتر خواهد شد. مخاطبان دنیای دیجیتال هم این موضوع را می‌دانند. پس هراندازه بیشتر از گرافیک در انتقال پیام‌های خود استفاده کنید، به صورت پیش فرض «پول دارتر» در ذهن مخاطب شکل می‌گیرید.
 
گرافیک بیشتر همیشه به معنی شیک بودن نیست. برای مثال فرض کنید یک کانال اطلاع رسانی و خبری دارید. اگر اتفاقات ریزودرشت را اینفوگرافیک کنید یا موشن گرافیک‌های متعدد بسازید، شما به یک رسانه سرمایه دار در نزد مخاطب تبدیل شده اید و چه خواهد شد اگر مخاطب تصور کند رسانه‌ای سرمایه خود را از نهاد‌های قدرت و ثروت تأمین می‌کند؟ اصلا چطور می‌توان به استقلال این کانال اعتماد کرد؟

با این حال، مسیر خلاف این موضوع هم صادق است. برای مثال، اگر فروشنده عطر‌های میلیونی و اورجینال هستید و طراحی‌های گرافیک شما سطح کیفیت پایینی داشته باشند، آیا عطرفروش قابل اعتمادی خواهید بود؟
 

 
جزیره بازاریابی دیجیتال
۶ گام برای نگارش یک کمپین بازاریابی دیجیتال استاندارد
بریف مشتری، یک پیشنهاد عملی برای رضایت تضمینی
بازیابی مشتریان ازدست رفته به کمک بازاریابی ریتارگتینگ
نگاهی به رویکرد مخاطب شناسی مرسدس بنز در بازاریابی دیجیتال
بازاریابی در دنیای دیجیتال با مدل «آیدا»
روابط عمومی دیجیتال | آنچه می‌دانیم - آنچه نمی‌دانیم
توصیه‌های ناصرخسرو قبادیانی درباره بازاریابی دیجیتال


گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->