ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

انگلیس برای مهار گونه جدید کرونا به ارتش متوسل شد

  • کد خبر: ۵۴۲۳۸
  • ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴
انگلیس برای مهار گونه جدید کرونا به ارتش متوسل شد
دولت انگلیس برای مهار بحران ناشی از شیوع «انفجارگونه» ویروس جدید و مستری‌تر کرونا که باعث آشفتگی در بیمارستان های این کشور شده، به نیروهای مسلح متوسل شد.

به گزارش شهرآرانیوز، بوریس جانسون به رغم مخالفت جدی دانشمندان و کارشناسان بهداشت قصد دارد تا پس از پایان تعطیلات کریسمس، مدارس این کشور را به هر شکلی بازگشایی کند تا اوضاع را خلاف واقع و طبیعی نشان دهد.

او برای ضمانت سلامتی دانش‌اموزانی که قرار است قربانی سیاست غیردمکراتیک دولت شوند، کارزار گسترده‌ای را با کمک ارتش دایره کرده تا در برنامه تست کرونا مشارکت کنند.

نخست وزیر انگلیس برای حفظ آبروی کشورش ۷۸ میلیون پوند اعتبار تخصیص داده تا کیت‌های تست کرونا ظرف روزهای آینده بین مدارس توزیع شوند. به این ترتیب دانش‌آموزان تحت نظارت مسئولین مدرسه یا افرادی که آموزش دیده‌اند تست کرونا را انجام داده و از معلمان انتظار نمی رود که در روند تست نقش داشته باشند.

وزارت دفاع انگلیس گفته که یک هزار و ۵۰۰ پرسنل نظامی به طرح یادشده کمک می‌کنند. ارتش از ابتدای این هفته مقدمات اجرا و پشتیبانی از این طرح را آغاز کرده است. گفته می شود که این پشتیبانی عمدتا از طریق وبینارها و جلسات فردی انجام می شود اما تیم‌ها در عین حال آماده هستند تا در مدت کوتاهی پشتیبانی حضوری را ارائه دهند.

این درحالیست که دانشمندان معتقدند برای جلوگیری از شیوع پرسرعت گونه جهش یافته ویروس کرونا باید مدارس را بسته نگه‌ داشت. دو اتحادیه آموزشی هم هشدار داده‌اند که اجازه بازگشت به دانش آموزان پس از تعطیلات کریسمس، آنها را در معرض خطر ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا قرار می‌دهد.

گونه جدید ویروس کرونا موسوم به VUI-۲۰۲۰۱۲/۰۱ که ۷۰ درصد مسری تر بوده و بارِ (load) ویروسی افراد مبتلا به آن بالاتر است ۳۱ شهریورماه یعنی چند هفته پس از بازگشایی مدارس شناسایی شد اما مقامات لندن تا دو هفته پیش این موضوع را کتمان کردند.

براساس یافته‌های دانشمندان انگلیسی، احتمال مبتلا شدن افراد زیر ۱۵ سال در مقایسه با ویروس قدیمی کرونا بیشتر است. به گفته آنها این رفتار ویروس کرونا که کودکان را کمتر مبتلا می کرد یک رفتار استثنایی بود، چرا که بیماری های تنفسی ویروسی معمولاً کودکان را بیشتر مبتلا می کنند. اما اکنون به نظر می رسد ویروس جدید کودکان و بزرگسالان را به طور یکسان مبتلا می کند.

دانشمندان هنوز نمی‌دانند که تغییرات ژنتیکی در این ویروس منتهی به چه تغییری در رفتار آن خواهد شد. همچنین شواهدی در دست نیست که این ویروس بیماری متفاوت تری ایجاد کند یا به واکسن موجود مقاوم باشد.

آن‌ها با این حال به این نتیجه رسیده اند که شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا می تواند شمار افراد بستری در بیمارستان ها و همچنین آمار مرگ و میر براثر ابتلا به «کووید ۱۹» را افزایش دهد.

افزایش آمار مراجعین به بیمارستان‌ها

تازه‌ترین آمارهای منتشر شده حاکیست تعداد مراجعین به بیمارستان‌های انگلیس به سرعت در حال افزایش است و پیش‌بینی می‌شود که اوضاع در هفته‌های آینده وخیم‌تر شود.

براساس آمار منتشر شده در ۲۲ دسامبر (۲دی) بالغ بر ۲۱ هزار و ۲۸۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های انگلیس پذیرش شده‌اند. این آخرین آماری است که دولت از وضعیت بیمارستان‌ها منتشر کرده است. این میزان کمی کمتر از ۲۱ هزار و ۶۸۳ نفر بیماری است که ۱۲ آوریل در جریان موج نخست کرونا بستری شدند.

به گزارش وزارت دفاع انگلیس، بالغ بر ۲ هزار و ۹۱۴ پرسنل نظامی ارتش برای کمک به بحران کرونا مامور شده‌اند. از این میزان ۸۰۰ تن برای تسریع در عملیات تست کرونا از کامیون‌دارانی که هفته گذشته پشت مرز فرانسه سرگردان شدند گسیل شدند.

فرانسه در پی شیوع گونه جدید ویروس کرونا در انگلیس مرزهای خود را به روی این کشور بست و به موجب آن بالغ بر ۳ هزار کامیون‌ پشت بیرون شهر مرزی دوور در انگلیس، گرفتار شدند. پاریس سپس اعلام کرد که تنها به مسافرانی اجازه ورود می‌دهد که تست کرونای آن‌ها منفی باشد. به این ترتیب انگلیس برای جلوگیری از تنش‌ها در مرز با فرانسه و تسریع در عملیات تست کرونا به ارتش متوسل شد.

این تحولات در حالیست که آمار کرونا همچنان در انگلیس رکورد می‌زند و تاکنون بالغ بر ۲ میلیون و ۳۲۹ هزار و ۷۳۰ نفر به این ویروس مبتلا و از این میزان ۷۱ هزار و ۱۰۹ تن زندگی خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->