سرخط خبرها

معرفی انیمیشن Wolfwalkers | جنگل جادویی

  • کد خبر: ۵۴۲۵۱
  • ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
معرفی انیمیشن Wolfwalkers | جنگل جادویی
داستان انیمیشن Wolfwalkers در شهری اتفاق می‌افتد که همه‌ی مردم آن از گرگ‌ها می‌ترسند. آن‌ها فکر می‌کنند گرگ‌ها قرار است به آن‌ها آسیب برسانند و یک خطر جدی برایشان به شمار می‌آیند.
عاطفه جوینی | شهرآرانیوز - این روز‌ها خیلی از مفاهیم برایمان تکراری شده‌اند و دیگر درک و تجربه‌ی تازه‌ای به ما نمی‌دهند. در داستان‌های کودکانه همیشه یک شخصیّت بد مثل آقاگرگه وجود دارد که در داستان‌هایی مثل شنل قرمزی می‌خواهد گولمان بزند یا در شنگول و منگول قرار است ما را بخورد. در این داستان‌ها همیشه گرگ یک حیوان خطرناک و درنده است که قرار است به ما آسیب برساند.
 
اگر بخواهیم با دقّت بیشتری به مفاهیم اطرافمان نگاه کنیم، به طور معمول، صفت‌های بد انسانی را به برخی چیز‌ها نسبت می‌دهیم. امّا این کار مانع دیدن جنبه‌ی مثبت آن‌ها می‌شود. برای نمونه، درست است که گرگ، شیر، خرس و پلنگ حیوان‌هایی وحشی هستند، امّا در قصّه و سینما بیشتر به جنبه‌ی منفی آن‌ها پرداخته و از دیدگاه مثبت و ارزشمند آن‌ها کمتر استفاده شده است.
 
این طرز فکر می‌تواند روی برخورد ما با کودکان هم مؤثّر باشد و تأثیر بدی بر آن‌ها بگذارد. اینکه در رویارویی با آن‌ها یا توصیفشان فقط به خصوصیّات منفی‌شان اشاره کنیم و ویژگی‌های مثبتشان را نبینیم، کاری شبیه به دسته‌بندی‌کردن مفاهیم در داستان‌ها در ذهن آن‌هاست. پس بیاییم از داستان‌ها شروع کنیم. داستان تازه‌ای با روایتی نو و نگاهی متفاوت بگوییم تا کودکانمان بدانند آن‌ها در هیچ دسته‌بندی‌ای قرار نمی‌گیرند و می‌توانند با نگاه خود، دنیا را ببینند و بفمهند.
 
 
معرفی انیمیشن Wolfwalkers | جنگل جادویی

داستان انیمیشن Wolfwalkers در شهری اتفاق می‌افتد که همه‌ی مردم آن از گرگ‌ها می‌ترسند. آن‌ها فکر می‌کنند گرگ‌ها قرار است به آن‌ها آسیب برسانند و یک خطر جدی برایشان به شمار می‌آیند. فرماندهی به شهرمی‌آید که وعده‌ی نابود کردن گرگ‌ها را به مردم می‌دهد و مأمورانش را به جنگل می‌فرستد تا برای گرگ‌ها تله کار بگذارند و آن‌ها را شکار کنند. این فرمانده که بسیار سنگ‌دل و متعصّب است، افکار منفی‌ای درباره گرگ‌ها در میان مردم پخش می‌کند.
 
یکی از آن شکارچی‌ها پدر دختری به نام رابین است. رابین دختری شجاع و مهربان است که می‌خواهد همراه با پدرش گرگ‌ها را شکار کند، امّا بعد از مدّتی، با توجّه به اتّفاقاتی که در جنگل برایش رخ‌می‌دهد، متوجّه می‌شود نباید گرگ‌ها را شکار کرد. این انیمیشن نامزد دریافت ۶ جایزه در رشته‌های مختلف هنری و در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی شد و در نهایت، جایزه‌ی «بهترین کارگردانی» را در جشنواره «ای‌اف‌آی» به دست آورد.

 
گرگ‌گردان‌ها / wolfwalkers

تاریخ انتشار: ۲۰۲۰
 
زمان: ۱۰۳ دقیقه
 
شرکت سازنده: استودیو کارتون سالون
 
کشور‌های سازنده: انگلستان، ایرلند و فرانسه
 
کارگردان‌ها: تام مور و راس استوارت

جوایز و افتخارات: نامزد دریافت ۶ جایزه
در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->