کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو
سرخط خبرها

تحریم تکراری

  • کد خبر: ۵۴۸۳
  • ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۷
تحریم تکراری
مقامات کشورمان تحریم دوباره بانک مرکزی را نشانه استیصال آمریکایی‌ها دانستند

مقامات کشورمان به جدیدترین اقدام خصمانه آمریکا علیه کشورمان واکنش نشان دادند. به گزارش شهرآرا شامگاه جمعه دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که با توجه به اختیارات خود در زمینه مقابله با تأمین مالی تروریسم تصمیم گرفته بانک مرکزی ایران، صندوق توسعه ملی ایران و شرکت اعتماد تجارت پارس را به فهرست حامیان مالی تروریسم اضافه کند. خزانه‌داری آمریکا در ادامه ضمن متهم کردن بانک مرکزی ایران به تأمین مالی سپاه قدس و حزب‌ا...، مدعی شد که این بانک تاکنون میلیاردها دلار پول برای سپاه پاسداران فراهم کرده است. وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین مدعی شد که شرکت اعتماد تجارت پارس برخی تراکنش‌های ارزی ایران را تسهیل کرده است و صندوق توسعه ملی ایران نیز یکی از منابع تأمین مالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است. بانک مرکزی پیش‌تر نیز از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم شده بود اما این‌بار نام این بانک به فهرست تأمین مالی تروریسم اضافه شده است که مقامات آمریکایی به زعم خود امیدوارند رفع تحریم را دشوارتر کند.
عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی، نیز در واکنش به این تحریم‌ها گفت: تحریم دوباره بانک مرکزی از سوی دولت آمریکا نشان می‌دهد که دست آن‌ها برای پیدا کردن اهرم فشار علیه ایران تا چه حد خالی است و موفقیت‌های اخیر بانک مرکزی و ثبات بازار نشان می‌دهد که خوشبختانه تجارت و مبادلات مالی کشور از راه‌هایی انجام می‌شود که از سوی آمریکا تحریم‌ناپذیر است.
وزیر امور خارجه کشورمان هم که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل راهی نیویورک شده است، در بدو ورود به این شهر گفت: تحریم بانک مرکزی نشان‌دهنده استیصال آمریکاست. بانک مرکزی پیش‌تر تحریم شده بود و حالا با عنوانی دیگر دوباره تحریم شده است.
محمدجواد ظریف تصریح کرد: آن‌ها می‌خواهند مانع رسیدن غذا و دارو به مردم ایران شوند و حتما این اقدام نقض همه تعهدات بین‌المللی است.
در این باره سخن‌گوی وزارت امور خارجه نیز اعلام کرد: تحریم اعلام‌شده موضوع جدیدی نیست. فقط تحریم‌های قدیمی به شکل دیگری بیان شده است.سید عباس موسوی تصریح کرد: آمریکایی‌ها باید قبول کنند که سیاست تحریم یک سیاست شکست‌خورده است و استفاده بیش‌از‌حد از این حربه و تبدیل دلار به سلاح باعث شده است اعتبار آمریکا و اقتصاد آن در جامعه بین‌المللی به‌شدت زیر سؤال رود. دوران قبول آمریکا به عنوان یک شریک اقتصادی معتبر تمام شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->