اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها
همزمان با هفته دفاع مقدس در شهر مشهد رقم می‌خورد

مشهد با رنگ و بوی جبهه‌ها

  • کد خبر: ۵۵۱۷
  • ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
مشهد با رنگ و بوی جبهه‌ها
 شهرداری مشهد ویژه برنامه‌های متنوعی از فضاسازی شهر و نصب پرچم تا حمایت از تشکل‌های مردمی برای اجرای رویداد‌های هفته دفاع مقدس در نظر گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، به مناسبت هفته دفاع مقدس و در راستای گرامیداشت شهدای این دوران، تعداد ۲۰ مجموعه از قاب‌های ساخته شده از تصاویر شهدای شاخص مشهد در میادین اصلی جانمایی شد. همچنین ۱۰۰ تخته نوشته با مضامین ایثار و شهادت و هزار پرچم بیرقی در خطوط بی‌آرتی منتهی به حرم مطهر نصب شد.

روایتی از دفاع به زبان هنر
به همت اداره هنری معاونت فرهنگی و هنری سازمان، برافراشتن هزار و پانصد پرچم ایران به صورت آویز ستونی در نقاط مختلف شهر، اجرای ۱۰۳۰ مترمربع نقاشی دیواری با تصاویر شهید چمران، شهید فرامرز عباسی، شهید شکری، شهید عبادیان، شهید خوش سیما در معابری که به نام این شهیدان نامگذاری شده است صورت گرفته و همچنین نصب نقش برجسته تصویر شهید کاوه در ایستگاه متروی شهید کاوه انجام شده است.

پشتیبانی گروه‌های مردمی در اجرای رویداد‌ها
معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد نیز با تدارک ویژه‌برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته بزرگداشت حماسه دفاع مقدس به استقبال این ایام در مناطق ۱۳ گانه مشهد می‌رود.
دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگر و اجرای برنامه‌های حمایتی از تشکل‌های مذهبی و مساجد در سطح مناطق ۱۳ گانه مشهد از جمله برنامه‌های این معاونت در هفته دفاع مقدس است. هدف معاونت اجتماعی و مشارکت‌ها در اجرای اینگونه برنامه‌ها حمایت از حرکت‌های مردمی و تجهیز زیرساخت‌های لازم جهت اجرای برنامه‌ها توسط تشکل‌ها، هیئت‌ها و گروه‌های فرهنگی است. همچنین مجموعه عکس‌های دفاع مقدس و حضرت امام خمینی (ره)، اثر استاد علی کاوه بصورت آماده اکران برای نگارخانه‌ها و تشکل‌های متقاضی، آماده‌سازی شده است.

یاد و خاطره دفاع مقدس در فرهنگسرای پایداری
همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، فرهنگسرای پایداری به منظور گرامی‌داشت یاد و خاطره هشت سال جنگ تحمیلی ویژه برنامه‌های «کاروان مقاومت»، «شب شعر معراج»، «واژه‌های تسبیح»، «شب خاطره» و «تور ویژه کودکان» را برای شهروندان برگزار می‌کند.

کاروان مقاومت
همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و به مدت یک هفته از ساعت ۱۶ تا اذان مغرب، هنرمندان تئاتر و گروه‌های هنر‌های نمایشی با یک دستگاه خودرو مینی‌بوس در سطحشهر مشهد به گردش درآمده و با توقف در مناطق پرتردد، به اجرای نمایش، سرود و پخش نوا‌های دفاع مقدس برای شهروندان، می‌پردازند.

شب شعر معراج
«شب شعر معراج» از دیگر برنامه‌هایی است که فرهنگسرای پایداری به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس، روز ششم مهرماه در محل معراج شهدای مشهد برگزار می‌کند. در این برنامه شاعران مختلف آثار خود را با موضوع دفاع مقدس ارائه خواهند کرد.

واژه‌های تسبیح
ویژه برنامه «واژه‌های تسبیح» با محوریت نقش زنان در دوران دفاع مقدس و وظایف آن‌ها در شرایط کنونی، با مشارکت فرهنگسرای پایداری، تشکل‌ها و فعالان دفاع مقدس ویژه بانوان و خانواده‌ها، هفتم مهرماه از ساعت ۹ تا ۱۱ در محل رواق حضرت زهرا (س) برگزار خواهد شد.

برگزاری تور کودک
با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس، تور ویژه کودکان برای دانش‌آموزان ۷ تا ۱۰ سال با هدف آشنایی آن‌ها با فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس در قالب اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و مسابقات از دوم مهرماه به مدت یک هفته در محل معراج شهدای مشهد برگزار می‌شود.

از سرود تا شب خاطره
در برنامه «شب خاطره» که با حضور رزمندگان دوران دفاع مقدس و شهروندان در محل پردیس سینمایی ویلاژ توریست برگزار می‌شود، از رزمندگان دعوت شده تا خاطرات خود را رشادت‌های این دوران برای مردم روایت کنند. در انتهای برنامه نیز فیلم «ماجرای نیمروز ۲» برای حاضرین پخش خواهد شد. گفتنی است این برنامه با مشارکت معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری برگزار می‌شود.
همچنین فرهنگسرای پایداری با طراحی پوستر با محتوای دفاع مقدس و انتشار آن در ادارات، تشکل‌ها و مدارس، در راستای فضاآرایی متناسب با این ایام، اقدام کرده است. همچنین تولید و اجرای سرود ویژه ایام دفاع مقدس با مشارکت این فرهنگسرا و موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده به مناسبت این هفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->