مراسم تحلیف سه‌شنبه هفته بعد برگزار می‌شود + جزئیات وزیرکار در مجلس از عملکرد پایگاه رفاه ایرانیان دفاع کرد ادامه دیدارهای رئیس جمهور منتخب | برخی مقامات گزارش دادند هریس: ما پیروز انتخابات می‌شویم حماس درباره یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی هشدار داد وزیر یونانی، ترکیه را تهدید نظامی کرد واکنش پزشک بایدن به خبر مرگ رئیس جمهور آمریکا حمله راکتی حزب‌الله برای نخستین بار به شهرک صهیونیست نشین تسوریال انفجارهای شدید در حیفا و عکا در سرزمین‌های اشغالی باقری حادثه تیراندازی در عمان را محکوم کرد نانسی پلوسی از هریس حمایت کرد مقامات امنیتی اسرائیل با خروج از غزه موافقت کردند باقری‌کنی: حمایت بی‌دریغ یمن از مردم مظلوم غزه مایه مباهات امت اسلامی است حزب‌الله لبنان محل استقرار نظامیان صهیونیست را هدف قرار داد یورش نظامیان صهیونیست به «طولکرم» (یکم مرداد ۱۴۰۳) نیروی دریایی سپاه: شناور خارجی حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس را توقیف کردیم (یکم مرداد ۱۴۰۳) نگرانی سخنگوی «گوترش» از حمله اسرائیل به یمن حمله اسرائیل به خان‌یونس ۷۰ شهید و بیش از ۲۰۰ مجروح برجای گذاشت (یکم مرداد ۱۴۰۳) ایروانی: ایران کاملاً متعهد به کمک به راه‌حل سیاسی بحران سوریه است آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد (یکم مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نگرانی کره جنوبی از سیاست احتمالی «بایدن» درباره کره شمالی

  • کد خبر: ۵۶۱۸۵
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
نگرانی کره جنوبی از سیاست احتمالی «بایدن» درباره کره شمالی
مون جائه این، رئیس‌جمهور کره جنوبی، روز دوشنبه بیان کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب ایالات‌متحده آمریکا، باید با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی، گفتگو کند و روابط خود با این کشور را براساس پیشرفتی که دونالد ترامپ با کیم داشته است، بنا کند.
هدی جاودانی | شهرآرانیوز - مون جائه این، رئیس‌جمهور کره جنوبی، روز دوشنبه بیان کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب ایالات‌متحده آمریکا، باید با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی، گفتگو کند و روابط خود با این کشور را براساس پیشرفتی که دونالد ترامپ با کیم داشته است، بنا کند. بایدن روز چهارشنبه درحالی کار خود را در کاخ سفید آغاز کرد که مذاکرات کیم و ترامپ با هدف توقف برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی درازای لغو تحریم‌های ایالات‌متحده آمریکا بر این کشور، ماه‌ها پیش به بن‌بست رسیده.
 
مون جائه این با پیشنهاد ایفای نقش میانجیگری بین پیونگ‌یانگ و واشینگتن، اعلام کرد که به‌دنبال اولین فرصتی است که مسئله کره شمالی را به‌عنوان اولویت سیاست خارجی دولت بایدن قرار دهد.
 
وی تأکید کرد که جو بایدن باید توافقی را که میان ترامپ و کیم در سنگاپور به‌دست آمده بود، دنبال کند. در نشست سنگاپور، دونالد ترامپ و رهبر کره شمالی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که روابط جدیدی را آغاز خواهند کرد و در جهت خلع سلاح هسته‌ای کامل کره شمالی مذاکره می‌کنند. با این‌حال، نشست دوم این دو رهبر چندان موفقیت‌آمیز نبود و مذاکرات میان آن دو به مرحله اجرا درنیامد.

رئیس جمهور کره جنوبی در کنفرانس خبری سال جدید میلادی گفت: «آغاز به کار دولت بایدن نقطه عطفی برای شروع گفتگو‌های جدید میان ایالات‌متحده آمریکا و کره شمالی، همچنین گفتگو‌هایی میان دو کره است که می‌تواند دستاورد‌های دولت ترامپ را دنبال کند.» وی تأکید کرد: «اگر از بیانیه سنگاپور شروع کنیم و در مذاکرات، اقدامات مشخصی را دنبال کنیم، گفتگو‌ها با سرعت بیشتری ادامه خواهند یافت.»

هفته گذشته، کیم جونگ اون در نشست حزب حاکم کره شمالی متعهد شد که توانایی‌های نظامی و هسته‌ای این کشور را افزایش دهد. چند روز بعد، این کشور در رژه‌ای نظامی از موشک‌های بالستیک جدید خود رونمایی کرد. این اقدامات منجر شده است به اینکه کره جنوبی بیش از پیش نگران سیاست احتمالی دولت بایدن در مقابل کره شمالی باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->