سرخط خبرها

مشکلاتی که حل شد

  • کد خبر: ۵۷۲
  • ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
مشکلاتی که حل شد
تلاش اعضای شورای اجتماعی محلات برای رفع کمبودها

المیرا منشادی
خبرنگار شهرآرا محله

یک سال دیگر از فعالیت اعضای شورای اجتماعی 3 محله هاتف، نوغان و بالاخیابان گذشت. سالی پر فراز و نشیب که البته شیرینی‌های خاص خود را هم داشت. برگزاری جشن‌های مردمی، احداث زمین ورزشی و از همه مهم‌تر باز شدن راه اتوبوس به خیابان کاشانی از جمله مصوبات شیرین این 3 محله بوده است؛ اما تمام اتفاق‌های خوب که در 3 محله هاتف و نوغان و بالاخیابان از سوی اعضای شوراهای اجتماعی رخ داد، به این دو، سه مصوبه ختم نمی‌شود. در این هفته به سراغ دبیر شوراهای اجتماعی ناحیه 2 رفتیم تا از اتفاق‌های بهتر که با تلاش نمایندگان اهالی محله در محلات رخ داده است، برایمان بگوید.


آمدن خط 43
شاید بهترین اتفاق برای اهالی محله کاشانی و هاتف که در سال گذشته از سوی اعضای شورای اجتماعی محله هاتف رخ داد، تردد خط 43 در خیابان کاشانی بود. بعد از راه‌اندازی خطوط بی.‌آر.‌تی بولوار طبرسی و همچنین ون‌های خیابان آیت‌ا... بهجت سال‌ها اهالی خیابان کاشانی از وجود حمل‌ونقل عمومی محروم بودند. اتصال این محله از 2 طرف به خطوط عمومی عمده پاسخ مسئولان حمل و نقل شهری به اعتراضات و درخواست‌های اهالی محله هاتف و کاشانی برای راه اندازی خط حمل و نقل شهری بود. موضوعی که بعد از پیگیری‌های زیاد رئیس ناحیه 2 و اعضای شورای اجتماعی، بالأخره امسال به ثمر نشست و خط 43 با همکاری سازمان اتوبوس‌رانی مشهد به این محله آمد.


روشنایی معابر
یکی از مهم‌ترین و در عین حال بحث‌برانگیزترین موضوعات مطرح‌شده در شوراهای اجتماعی 2 محله نوغان و هاتف، نبود روشنایی کافی در برخی از کوچه‌های فرعی بود. موضوعی که باعث کم شدن امنیت در این محلات شده بود و تا به حال به صورت جسته و گریخته در چند جلسه از شورای اجتماعی به آن پرداخته شده و با وجود تمام نامه‌نگاری‌های اداری بی‌نتیجه مانده بود. با این حال سال گذشته این موضوع بعد از پیگیری‌های فراوان اعضای شورا از اداره برق با نصب 500 پروژکتور حل شد.


نصب دستگاه عابربانک در هاتف
برای سال‌ها نبود دستگاه عابربانک یکی از بزرگ‌ترین معضلات اهالی محله هاتف بود و آن‌ها برای استفاده از دستگاه ATM باید مسافت زیادی را تا محله نوغان و یا بالاخیابان طی می‌کردند. وجود دست‌اندازها و بوروکراسی اداری مدت‌ها مانع نصب دستگاه ATM در محله هاتف شده بود تا اینکه سرانجام در سال گذشته با همت رئیس ناحیه، این دستگاه در محله نصب شد.


پلاک افتخار شهدا
یکی از اتفاق‌های خوبی که در سال گذشته به همت اعضای شوراهای اجتماعی ناحیه 2 انجام شد، نصب پلاک افتخار. سردر منازل شهدا بود. در این پلاک نام و نشان، تصویر و محل شهادت به عنوان یک پلاک زیبا بر سردر منازل یا ورودی کوچه‌های محل سکونت آن‌ها نصب شد تا شهدای محل که در قلب‌ها جاودانه‌اند، تصویر و یادشان شاخص افتخار آن کوچه و محله باشد و دیگر برای پیدا کردن آدرس خانه دوست سردرگم نباشیم. در مجموع و در 3 محله بالاخیابان، هاتف و نوغان در سال گذشته 30 پلاک افتخار نصب شد.


والدین آموزش‌دیده
سال گذشته در کنار مصوبات ریز و درشتی که برای امنیت و آسایش اهالی محله در شوراهای اجتماعی تصویب شد، والدین و دانش‌آموزان نیز از نمایندگان مدارس دور نماندند. در همین رابطه طرح کلاس‌های آموزشی و مهارتی ویژه والدین و دانش‌آموزان مدارس در 3 محله هاتف، نوغان و بالاخیابان با پیشنهاد نمایندگان مدارس تصویب و اجرا شد. در این طرح که با اقبال خوبی روبه‌رو شد، موضوعات تربیتی و آموزشی به والدین و دانش‌آموزان آموزش داده شد و در هر محله 30 نفر از والدین دانش‌آموزان در این کلاس‌های آموزشی و مهارتی شرکت کردند.


توپ و تور
آماده‌سازی زیرساخت‌های ورزشی برای نوجوانان و جوانان و حتی بانوان محلات منطقه ثامن همیشه یکی از دغدغه‌های نمایندگان اعضای شوراهای اجتماعی بوده و هست. بارها نیز در جلسات متعدد این مهم یادآوری و مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. با این همه، در سال گذشته در محله هاتف با وفاق جمعی 2 اتفاق خوب برای ورزش‌دوستان رخ داد. بعد از مدت‌ها پیگیری و جواب نگرفتن با بسته شدن فنس ورزشی محله عیدگاه و انتقال این فنس به محله هاتف، زمین ورزشی کاشانی14 محل بازی‌های توپی نوجوانان و جوانان محله شد. در همین حال بانوان ورزش‌دوست محله نیز توانستند سالن ورزشی کتابخانه جوادیه در کاشانی12 را برای ساعاتی به ورزش خود اختصاص دهند.
همچنیناز دیگر مصوبات شوراهای اجتماعی محلات ناحیه 2 باید به تقدیر معلمان، پرستاران و آتش‌نشانان در مناسبت‌های مختلف، برگزاری مراسم سوگواری زنان نوغان، برگزاری جشن‌های بزرگ محلی، لکه‌گیری و آسفالت خیابان‌های 3 محله به‌صورت موردی و بازدیدهای میدانی رئیس ناحیه برای بررسی مشکلات و کاستی‌‌ها اشاره کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->