خلاصه بازی تیم‌های پیروزی پنجشیر با یک گل از سد زیتون اف‌سی + فیلم خلاصه بازی تیم اتحاد هرات و برادران خواجه‌زاده در لیگ برتر فوتسال افغانستان شیوه‌نامه ثبت‌نام دانش‌آموزان افغانستانی در مدارس ایران تا هفته آینده ابلاغ می‌شود سفارت ایران در کابل شرایط دریافت ویزای رایگان برای زائران افغانستانی اربعین را اعلام کرد سازمان ملل: کودکان افغانستانی قربانیان اصلی مین‌های عمل‌نکرده هستند خلاصه بازی تیم‌های جوانان میهن و ظاهر اسد در لیگ برتر فوتبال افغانستان + فیلم افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیط قطار شامل اتباع خارجی ساکن ایران نمی‌شود! نگاهی به وضعیت کامیون‌های ایرانی حامل سوخت عراقی در مرز دوغارون توضیحات مقام طالبان درباره زمان توزیع شناسنامه الکترونیکی در تهران + مدارک موردنیاز آخرین اخبار از فصل سوم لیگ برتر فوتسال افغانستان + فیلم و عکس جای خالی دختران | نتیجه کنکور پسرانه افغانستان اعلام شد ۲۵۰۰ مغازه فروش قطعات خودرو در آتش‌سوزی قندهار از بین رفت کمک‌های بشردوستانه ایران به سیل‌زدگان ننگرهار رسید پلیس ترکیه متهم به بدرفتاری با مهاجران افغانستانی شد در سال ۲۰۲۴ سیل به ۱۴۵ هزار نفر در افغانستان آسیب زده است کمیته بررسی جنگ آمریکا در افغانستان آغاز به کار کرد سازمان بین‌المللی مهاجرت از بازگشت بیش‌از ۸۵۸ هزار مهاجر به افغانستان خبر داد کشف بمب ۴۰۰کیلوگرمی در سرپل افغانستان (۲۸ تیر ۱۴۰۳) ۳ میلیارد دلار مبادلات سالانه ایران و افغانستان از طریق دوغارون
سرخط خبرها

طاهریان در دیدار با اتمر: تغییری در سیاست طالبان به وجود نیامده است

  • کد خبر: ۵۷۸۸۰
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
طاهریان در دیدار با اتمر: تغییری در سیاست طالبان به وجود نیامده است
محمدابراهیم طاهریان نماینده‌ی ویژه‌ی ایران در امور افغانستان می‌گوید که تغییری در سیاست گروه طالبان به وجود نیامده و این گروه همچنان تأکید بر استراتیژی گذشته‌ی خود دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ وزارت امور خارجه افغانستان، امروز (پنج‌شنبه، ۱۶بهمن) با انتشار خبرنامه‌ای تاکید کرد که نماینده‌ی ویژه‌ی ایرن در امور افغانستان این موضوع را در دیدار با محمدحنیف اتمر، وزیر خارجه‌ی این کشور مطرح کرده است.

 

طاهریان در این دیدار در مورد سفر اخیر طالبان به ایران به وزیر خارجه افغانستان اطلاعات داده است.

 

دو طرف در این دیدار آخرین تحولات صلح افغانستان را بررسی کردند.

 

اتمر در این دیدار گفته است که طالبان در سه حوزه‌ی اساسی تعهدات خود را نقض کرده‌اند.

 

وی در ادامه توضیح داد:۹۰ درصد از زندانیان آزادشده‌ی طالبان دوباره به صفوف جنگ برگشته‌اند. به گفته‌ی اتمر، همچنان این گروه خشونت‌ها را افزایش داده و ارتباطش با شبکه‌ی القاعده و سایر گروه‌های تروریستی بین‌المللی را نیز حفظ کرده است.

 

از سوی دیگر وزارت خارجه افغانستان گفته است که دو طرف در این دیدار در مورد راه‌های تقویت همکاری‌های منطقه‌ای برای حمایت از روند صلح افغانستان نیز گفت‌وگو کرده‌اند.

 

نماینده‌ی ویژه‌ی ایران در امور افغانستان این گفته‌ها را درحالی مطرح می‌کند که ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی و رییس دفتر طالبان در قطر در تاریخ ۷ بهمن در رأس هیأتی به ایران سفر کرد.

 

به دنبال این سفر هیأت طالبان، وزارت خارجه‌ی افغانستان اعلام کرد که از سفر هیأت طالبان به تهران آگاهی دارد.

 

این وزارت گفته بود که دولت جمهوری اسلامی ایران قبلا با دولت افغانستان موضوع را در جریان گذاشته بود و نظر کابل را نیز دریافت کرده بود.

 

منبع: اطلاعات روز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->