درباره لایو پرماجرای سحر زکریا

  • کد خبر: ۵۸۰۹۷
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
  • ۲
درباره لایو پرماجرای سحر زکریا
چند روز قبل سحر زکریا که از مشکلات اقتصادی و استرس‌های کرونا به تنگ آمده بود، در لایو اینستاگرام خود به بیان آنها البته به شیوه‌ای متفاوت پرداخت.

محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز - سحر زکریا همیشه با خنده‌های منحصربه‌فردش در خاطره ما یادآوری می‌شود. بسیاری از ما پای سریال‌هایی چون «پاورچین»، «مرد دوهزارچهره» و «قهوه‌تلخ» بارها و بارها خندیده‌ایم. خنده‌هایی که بازی خوب و طنزآلود سحر زکریا نقش مهمی در بروز آن‌ها داشته است.

 

اما حالا ورق برگشته و چند روزی است ویدئوهای پربازدیدی که منبع آن‌ها لایو اینستاگرام خانم زکریاست، در اینستاگرام دست‌به‌دست می‌شود، ویدئوهایی که نشان می‌دهد خبری از آن خنده‌ها نیست و سحر زکریا درحالی‌که اشک می‌ریزد و به‌معنای دقیق کلمه فریاد می‌زند، انتقادهایی را خطاب به دولتمردان کشور بیان می‌کند. او از وضعیت نامساعد اقتصادی می‌گوید، از نبود برخی داروها در بازار و مهم‌تر از همه واکسن کرونا.

 

زکریا که از مرگ مهرداد میناوند و علی انصاریان سخت ناراحت است، با انتقاد از عملکرد دولت از آن‌ها می‌خواهد از هرکجا که شده است واکسن کرونا تهیه کنند تا نگرانی مردم کمتر شود. میزان هیجان و عصبانیت در این لایو آن‌قدر بالا بود که او در اظهار نظری عجیب دولت قبل را با دولت تدبیر و امید مقایسه می‌کند و می‌گوید رئیس‌جمهور قبلی فرد بهتری بود. بااین‌حال مهم‌ترین مطالبه او خرید واکسن است.

 

این سخنان خانم بازیگر با واکنش‌های زیادی در فضای‌مجازی همراه بود. برخی این واکنش او را حرف دل بسیاری از شهروندان جامعه می‌دانند و برخی دیگر معتقدند که این بهترین بازی خانم زکریا در چند سال گذشته بوده است. در این میان، یکی از روزنامه های نام‌آشنا هم با انتشار مطلبی تلاش کرده است لایو سحر زکریا را در جهت خط‌مشی روزنامه خود استفاده کند.

 

عده‌ای دیگر اما معتقدند که زکریا با این کارش به‌دنبال دیده‌شدن بوده است. برخی مردم هم از عملکرد دولت درباره کرونا دفاع کرده‌اند، یکی از آن‌ها نوشته است: «کی گفته در ایران واکسن دیر خریدن، کشورهای دیگه که مثلا زود خریدن یا خودشون ساختن چرا آمار مرگ‌ومیرشون زیاده؟! شما به آمار مرگ‌ومیر آمریکا، روسیه و انگلیس نگاه کنین.» اما باید دید چه‌چیز باعث شده که سحر زکریا چنین عاجز و درمانده شود؟

 

اگر بگوییم که او می‌خواسته است با این کار نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد، منصفانه نیست، چون بی‌گمان می‌توانست مثل خیلی‌های دیگر و با استفاده از هزار ترفند، ویدئوهایش را در فضای‌مجازی پربازدید کند. اگر بگوییم حرف‌های او حرف دل مردم جامعه است، بازهم راه را اشتباه رفته‌ایم‌ یا اگر مثل روزنامه‌ای که چند خط بالا تر از آن نوشتیم، بگوییم که این‌ها همان سلبریتی‌هایی هستند که چند سال قبل مردم را تشویق می‌کردند به دولت روحانی رأی دهند و حالا تاب نتیجه‌اش را ندارند، این هم چندان صحیح به نظر نمی‌رسد.

 

آنچه ما می‌دانیم این است که وضعیت خاص کرونایی و ازدست‌دادن هم وطنان بسیاری را اندوهگین کرده است. مردم با مشکلات اقتصادی زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. تلاش‌های زیادی برای کنترل بیماری و تهیه واکسن در شرایط تحریم انجام شده است و هر شهروندی حق دارد نظر خود را بیان و از عملکرد مسئولان انتقاد کند. اما شیوه بیان این انتقادها هم اهمیت دارد، به‌ویژه وقتی ما به‌عنوان یک چهره شناخته‌شده و از طریق فضای‌مجازی با مردم سخن می‌گوییم. هرچند هیچ‌کس جای کس دیگری نیست و ما نمی‌دانیم چرا سحر زکریا که سال‌ها باعث آوردن لبخند به خانه‌هایمان بود، این‌گونه آشفته است و همه ناراحتی‌اش را فریاد می‌زند، اما باید به خاطر داشته باشیم که هیچ نقدی در فضای احساسی و هیجانی، نه درست شنیده می‌شود و نه به نتیجه می رسد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
amir
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
1
6
خب اگر اینایی که مردم رو ترغیب کردن تا به روحانی رای بدن مقصر نیستن پس کی مقصره...؟؟!...وقتی سلبریتی ها و بازیگرا میان توی سیاست دخالت میکنن نتیجه بهتر از این نمیشه
م
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
0
0
درست میگن خانم ذکریا اخه درخواست واکسن واسه مردم کشورش یه مطالبه درست و انسانیه چه ربطی به دیده شدن داره ؟؟؟ در ضمن این شیر زن از خیلی از سلبریتیای ۲ رو بهتره و میدونیم که دلسوز مردم هست و مثل شهاب حسینی و میلاد کیمرام و بهنوش بختیاری چابلوسی نمیکنه یا مثل خانم مهتاب کرامتی که خودشو سفیر یونیسف میدونه ولی یه کلام از بچه هایی که تا کمر تو سطل زباله هستن حرفی نمیزنه خیلییییی با شرفتره .دمت گرم سحر عزیز تو در ذهن مردم با اونای دیگه فرق داری هر چقدر هم کم کار باشی .
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->