پلمب یک رستوران و ۲ فست فود در محدوده هاشمیه مشهد (۱۰فروردین۱۴۰۳) انتقاد یک فعال کارگری به لایحه تغییر قانون تعیین دستمزد کارگران| لایحه بر مبنای اصل سه جانبه گرایی نیست نحوه دریافت گوشت تنظیم بازار مورد نیاز هیئات مذهبی اعلام شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف و معدوم سازی ۲۹ تن مواد غذایی فاسد در مشهد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) با مشارکت اوقاف زمین نهضت مسکن برای ۲ شهر خراسان رضوی فراهم شد ادامه نگرانی‌ها از وضعیت ذخایر آبی سد‌ها در شروع سال ۱۴۰۳ + جدول کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آماده سازی کولر آبی برای بهار و تابستان

  • کد خبر: ۵۸۲۷۶
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
آماده سازی کولر آبی برای بهار و تابستان
همانطور که در فصل پاییز و با سردی هوا، وسایل گرمایشی مانند بخاری، پکیج و ... راه اندازی می‌شود. با شروع فصل بهار نیز اقدامات لازم برای سرویس و راه‌اندازی تجهیزات سرمایشی، انجام می‌شود.

گزارش آگهی

همانطور که در فصل پاییز و با سردی هوا، وسایل گرمایشی مانند بخاری، پکیج و ... راه اندازی می‌شود. با شروع فصل بهار نیز اقدامات لازم برای سرویس و راه‌اندازی تجهیزات سرمایشی، انجام می‌شود. اما برای آماده‌سازی کولرهای آبی در فصل بهار و تابستان، باید چه کارهایی انجام داده تا از کارکرد درست دستگاه مطمئن شوید؟ در این گزارش به این سوال پاسخ می‌دهیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

برای راه اندازی کولر، باید سرویس سالیانه آن را انجام داده و کارکرد درست دستگاه را بررسی کنید. سرویس کامل کولر آبی شامل چه مواردی می‌شود؟

  • تنظیم شناور کولر آبی، جهت کنترل آب ورودی به کفی کولر
  • کنترل پمپ آب و سیستم انتقال آب به پوشال‌ها
  • بررسی فن و در صورت نیاز تعویض تسمه کولر
  • روغن کاری یاتاقان کولر آبی
  • بررسی و روغن کاری دینام کولر
  • از بین بردن رسوبات کولر آبی
  • بررسی جعبه تقسیم برق کولر
  • شستشوی مخزن حلزونی
  • تنظیم تسمه کولر آبی
  • تعویض پوشال کولر
  • شستشوی بدنه کولر
  • راه اندازی کولر آبی

 

با شستن بدنه به بالا بردن عمر کولر کمک کنید

ابتدا بدنه کولر را به دقت بررسی کنید. در صورت وجود شوره یا رسوب، روی در یا بدنه، با فرچه و جرم‌گیر آنها را از کولر جدا کنید. اگر ایرادی مانند سوراخ، زنگ زدگی، لق بودن پایه‌ها و ... روی بدنه وجود دارد، آن را برطرف کنید.

 

 

از بین بردن بوی بد کولر با تعویض به موقع پوشال

خرید پوشال جدید باید متناسب با ظرفیت کولر باشد. در صورتی که ظرفیت پوشال خریداری شده با کولر یکی نباشد، موجب مختل شدن گردش هوا و مصرف بیشتر انرژی می‌شود. برای عوض کردن پوشال‌های قدیمی با جدید، آنها را از درب کولر خارج و با دقت پوشال‌های جدید را خیس کرده، در جای مخصوص قرار دهید. درنهایت توری سیمی آن را محکم ببندید.

تعویض پوشال کولر در ظاهر ساده به نظر می‌رسد. اما ریزه‌کاری‌های زیادی دارد که اگر به آنها توجه کنید، تاثیر زیادی در کارایی و ایجاد باد سرد می‌گذارد. در صورتی که وقت و دانش کافی برای رسیدگی به کولر را ندارید، از افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرید.

 

با بررسی پمپ از درست کار کردن سیستم گردش آب مطمئن شوید

برای بررسی کارکرد پمپ آب، ابتدا رسوب موجود روی آن را جدا کنید، تا آب به درستی از پمپ خارج شود. در صورتی که امکان رفع ایراد و سرویس وجود ندارد، می‌توانید آن را با قطعه جدید جایگزین کنید.

 

با رسیدگی به قلب تپنده کولر، به کمتر شدن صدای کولر کمک کنید

با روشن شدن دینام، تسمه متصل به پولی‌های کولر، به حرکت افتاده و باعث شروع کار کولر می‌شود. برای اینکه از کارکرد درست دینام مطمئن شوید، باید بررسی کنید تسمه شل یا سفت نچرخد. همچنین فاصله‌ی دینام تا تسمه درست باشد.

 

جلوگیری از سوختن موتور با انتخاب تسمه مناسب

اگر تسمه خیلی شل یا سفت باشد، باعث گرم شدن دینام و موتورکولر شده و باد گرم تولید می‌کند. عدم بررسی تسمه و تنظیمات صحیح، ممکن است موجب سوختگی دینام یا موتور شود. پس از بررسی وضعیت تسمه، اگر دچار پوسیدگی، خراشیدگی، ترک خوردگی و ... است، بهتر است تسمه جدید با شماره مناسب خریداری و تعویض شود. 

 

 

دادن روح تازه به کولر با روغنکاری قطعات

روغن‌کاری باید برای قسمت‌هایی مانند: موتور کولر، یاتاقان موتور و پمپ کولر انجام شود. ابتدا برق کولر را قطع کنید و این قطعات را از بدنه باز و با دقت روغن‌کاری کنید. روغن‌کاری این قطعات نیاز به دقت و مهارت دارد. ممکن است در صورت نداشتن مهارت کافی، باعث بهم خوردن ریتم تسمه و پولی شده و سرو صدای زیادی را ایجاد کند. یا به موتور و یاتاقان کولر خسارت زده و هزینه‌های سنگینی را به بار آورد. پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از خسارت‌های بعدی از تعمیرکار متخصص کولر کمک بگیرید.

 

کاهش مصرف برق با استفاده از برزنت کولر

برای بررسی برزنت کولر، لازم است ظاهر آن را به دقت چک کنید که دچار مشکلاتی از قبیل پوسیدگی یا پارگی نباشد. زیرا باعث خارج شدن باد خنک از برزنت‌ها و نرسیدن آن به فضای داخلی می‌شود. اگر ایرادی در آن وجود داشته باشد باید با برزنت جدید تعویض شود.

 

با شناور سالم، مصرف آب منزل را کاهش دهید

برای بررسی کارکرد شناور، ابتدا تراز بودن کولر را چک کنید، وضعیت کولر باید کاملا صاف باشد. اگر بدنه کولر تراز نیست آن را تراز کنید. زیرا ممکن است آب ورودی در یک قسمت جمع شده و شناور به درستی کار ‌نکند. سپس شیر فلکه آب را باز کرده تا آب به کولر وارد شود و اجازه دهید تا مخزن به اندازه استاندارد پر شود. می‌توانید شناور را با انگشت بالا بگیرید، تا از قطع شدن آب و کارکرد شناور مطمئن شوید.شناور کولر زمانی که سطح آب، یک سانتی متر پایین‌تر از شیر تخلیه باشد، جریان آب ورودی به کولر را قطع می‌کند. اگر شناور درست کار نکرد، باید آن را تعویض کنید.

 

بررسی سیم کشی کولر را فراموش نکنید

در انتها وضعیت سیم کشی‌ کولر را بررسی کنید که از نظر ظاهری دچار سوختگی، پارگی و... نشده باشد. دقت کنید روکش سیم‌ها از بین نرفته و با بدنه یا آب کولر در تماس باشند.

اگر وقت رسیدگی به  کولر خود را ندارید، برای آماده سازی کولر آبی برای تابستان از یک سرویسکار کولر آبی کمک بگیرید و به هر تعمیرگاه کولر آبی اعتماد نکنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->