وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟
سرخط خبرها

با تفاهم‌نامه همکاری شهرداری مشهد و انجمن سینمای جوانان ایران حمایت از سینماگران جوان شتاب می‌گیرد

  • کد خبر: ۵۸۳۲۲
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
با تفاهم‌نامه همکاری شهرداری مشهد و انجمن سینمای جوانان ایران حمایت از سینماگران جوان شتاب می‌گیرد
هم‌زمان با رونمایی و اکران مستند «از فرش تا عرش»، تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری مشهد و انجمن سینمای جوانان ایران در مشهد با موضوع حمایت از تولید فیلم‌های کوتاه مستند، داستانی، پویانمایی و با مضامین الگو‌های اخلاقی فرهنگی و اجتماعی شهر مشهد بسته شد.
لیلا کوچک‌زاده | شهرآرانیوز- هم‌زمان با رونمایی و اکران مستند «از فرش تا عرش»، تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری مشهد و انجمن سینمای جوانان ایران در مشهد با موضوع حمایت از تولید فیلم‌های کوتاه مستند، داستانی، پویانمایی و با مضامین الگو‌های اخلاقی فرهنگی و اجتماعی شهر مشهد بسته شد.

روز گذشته در سینماهویزه و با حضور محمدرضا کلائی شهردار مشهد، محمدحسن مهدوی‌مهر، رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و جعفر مروارید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان خراسان رضوی، مستند «از فرش تا عرش» که به ابعاد زندگی عالم فرزانه مرحوم آیت‌ا... محمد واله کاشمری پرداخته، اکران و از دست‌اندکاران این مستند، تجلیل شد.

این مستند چهل‌دقیقه‌ای به کارگردانی مهرداد حدادیان و پژوهشگری و نویسندگی هادی نوروزیان و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای ایران در دفتر مشهد به ابعاد زندگی مرحوم آیت‌ا... محمد واله در گفتگو با مریدان و دوستان و اعضای خانواده او پرداخته است. مرحوم واله از علما و خطیبان و محدثان بزرگ معاصر مشهد و از شاگردان میرزا جواد آقای تهرانی در حوزه علمیه مشهد بود.


حق مطلب‌هایی که باید ادا شود

شهردار مشهد در نشست رونمایی و اکران مستند «از فرش تا عرش» گفت: وظیفه نهاد‌های عمومی مانند شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی حمایت از فعالیت‌های هنری است.

تاکنون در این زمینه حق مطلب ادا نشده است و با همکاری نهاد‌های تخصصی مانند اداره کل فرهنگ و ارشاد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ...، می‌توان در حوزه‌های گوناگون، نقش پررنگ‌تری ایفا کرد.

کلائی همچنین حمایت از سینماگران جوان را در حوزه سینما بااهمیت دانست و بیان کرد: با امضای تفاهم‌نامه مشترک میان شهرداری مشهد و انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی، همکاری‌ها، شتاب بیشتری خواهد گرفت و این موضوع، فرایندی را برای فیلم‌سازان فراهم می‌کند تا تولیدات مناسبی را ارائه کنند.


مرحوم واله، تربیتگر نسل انقلابی بود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، اما به بیان ویژگی‌های اخلاقی مرحوم آیت‌ا... محمد واله کاشمری پرداخت و گفت: یکی از الگو‌های فضای فکری و انقلابی مشهد مرحوم واله بودند. ایشان استاد اخلاق، سخنران و زاهد بودند. البته زهد آن مرحوم نه از انزوا که زهد اجتماعی بود. جعفر مروارید بیان کرد: آن مرحوم، در گفتمان‌های اجتماعی و سیاسی فعال و تربیت‌کننده نسلی بودند که بعد‌ها جوانان تأثیرگذار انقلابی شدند.

به گفته مروارید، تأثیرگذاری انقلاب به فرهنگ‌سازی و تربیت اخلاقی برمی‌گردد که به طور بنیادین در عرصه خانواده و رویارویی چهره‌به‌چهره با جوانان شکل گرفته است و مرحوم واله این کار را به خوبی انجام دادند و مستند «از فرش تا عرش» نیز بخشی از آن آموزه‌ها را به نمایش گذاشته است.

او در ادامه خاطرنشان کرد: این مستند با تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی و با نگاه و فکر جوان و در نظرگرفتن مخاطبان جوان ساخته شده است و با این تفاهم‌نامه، بستر ساختن چنین مستند‌هایی درباره شخصیت‌های علمی و فرهنگی و دینی مشهد ادامه خواهد یافت.


ریشه قرآنی مستندسازی

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی نیز مرحوم واله را عالمی فرزانه، انسانی وارسته و شخصیتی ایمان‌مدار خواند که نفوذ کلام داشت. وی درباره مستندسازی از چهره‌های تأثیرگذار علمی و دینی گفت: معرفی این شخصیت‌ها اگر چه امروز در قالب مستند و فیلم خود را در مستند‌ها نشان می‌دهد، اما ریشه‌ای قرانی دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن مهدوی خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن به پیامبر اکرم (ص) دستور می‌دهد که از اسطوره‌های جهان خلقت به عنوان انسان‌های وارسته و هدایتگر یاد کن و دلیلش را نیز بیان کن. یعنی نکات برجسته زندگی آن‌ها را یادآوری کن. حال با ساخت این مستندها، زندگی و افکار نقش‌آفرینان جامعه که موجب ارتقای ملت و مردم و انقلاب‌اند، گرامی داشته می‌شود.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->