کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

بازگشت محمدرضا گلزار با «هفت خان»

  • کد خبر: ۶۰۷۳۶
  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
بازگشت محمدرضا گلزار با «هفت خان»
خبر حضور گلزار و اجرای یک برنامه در پلت‌فرم‌های مجازی دست‌به‌دست می‌شود. خود محمدرضا گلزار ۲ روز پیش با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرامش این خبر را قوت بخشید. او کلمه «هفت‌خان» را در کپشن عکس نوشت و به‌این‌ترتیب نام برنامه هم علنی شد.
محمدناصر حق‌خواه | شهرآرانیوز - محمدرضا گلزار با همه نقد‌ها، دوست‌داشته‌شدن‌ها و نشدن‌هایش، سوپراستار سینمای ایران است. خیلی‌ها چهره و فیزیک او را داشته‌اند و چه‌بسا بهتر از او هم بود‌ه‌اند، اما به یک‌دهم موفقیت این سال‌هایش نرسیده‌اند. ۲۰ سال در صدر توجه بودن و مخاطب‌جذب‌کردن و تمام‌نشدن، کار سختی است که گلزار در همه این سال‌ها توانست انجامش دهد. خواننده شد و توانست کنسرت‌های پرجمعیت برگزار کند و سعی کرد در فیلم‌های جهانی هم بازی کند. از همه این فعالیت‌ها، اما به‌شدت در همه این سال‌ها انتقاد شده است؛ او هیچ تلاشی برای بهبود بازی‌اش نکرده است و چه‌بسا اگر فیلم‌های اول کارنامه‌اش را در برابر فیلم‌های سال‌های گذشته‌اش بگذاریم، او پس‌رفت واضحی هم کرده باشد. موزیک‌هایی که خوانده هیچ‌وقت جریان جدیدی آغاز نکرده، کنسرت‌هایش هم تعریفی نداشته است.

با همه این‌ها او گلزار است و سه‌چهار سال پیش که اولین‌بار برای اجرا به تلویزیون آمد، توانست یک برنامه عادی پرسش و پاسخ را که معمولا کم‌مخاطب است، به یک برنامه پربیننده تبدیل کند. «برنده‌باش» در سال٩٧ توانست با برنامه‌های پرسابقه شبکه ۳ رقابت کند و دومین برنامه پرطرف‌دار شبکه ۳ سیما بعد از برنامه «۹۰» باشد و گلزار هم جزو ۳ مجری برتر قرار بگیرد. اما برنامه هرچه پیش رفت و بیشتر دیده شد، حواشی بیشتری هم داشت و شک‌وشبهه در شکل برنامه و نوع درآمد و جوایزش باعث شد که حکمی شرعی مبنی بر حرام‌بودن این شکل از برنامه‌سازی و شباهتش به قمار، برنامه را تعطیل کند.
 
در همان روزها، اما خبری بود مبنی بر اینکه صداوسیما هنوز با اسپانسر این برنامه تسویه‌حساب کامل نکرده است و عوامل آن بعد از تعطیلی برنامه درحال رایزنی با صداوسیما هستند تا بتوانند این برنامه را در شبکه نمایش خانگی تولید کنند.
سنت حضور بازیگران سینما در تلویزیون، آن‌هم در مقام مجری که سال‌ها متداول نبود، با حضور گلزار شکسته شد و پس از آن بازیگران زیادی وارد اجرا شدند. پژمان بازغی، سام درخشانی، کامبیز دیرباز، حمید گودرزی و پوریا پورسرخ از این‌دسته بازیگران بودند که به‌تدریج وارد جریان برنامه‌سازی شدند.
 
اما پس از گذشت چند سال و برنامه نیمه‌موفق «هم‌رفیق» با اجرای شهاب حسینی، خبر حضور گلزار و اجرای یک برنامه در پلت‌فرم‌های مجازی دست‌به‌دست می‌شود. خود محمدرضا گلزار ۲ روز پیش با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرامش این خبر را قوت بخشید. او کلمه «هفت‌خان» را در کپشن عکس نوشت و به‌این‌ترتیب نام برنامه هم علنی شد.

هنوز خبری مبنی بر نام عوامل سازنده، زمان پخش و رویکرد مسابقه «هفت‌خان» در دست نیست، اما چیزی که معلوم است، این مسابقه برای شبکه نمایش خانگی تولید و به‌صورت انحصاری از پلت‌فرم نماوا پخش خواهد شد. همان پلت‌فرمی که این چند ماه با «هم‌رفیق» و «قورباغه» درحال پیشی‌گرفتن از رقیبش، فیلیمو است. البته هنوز مجوز‌های این برنامه صادر نشده است و درنهایت باید منتظر ماند و دید این مسابقه می‌تواند موفق به دریافت مجوز از ساترا شود یا نه؟

چیزی که درباره برنامه گلزار از همین روز‌ها معلوم است، پرطرف‌دارشدن و جریان‌سازی موقت آن است. اما باید دید گلزار و برنامه جدیدش به سرنوشت شهاب حسینی و «هم‌رفیق» دچار خواهند شد و یک برنامه سرد و کم‌فروغ به مخاطب ارائه خواهند داد یا همان‌طور که سریال‌های نماوا و فیلیمو گوی سبقت را از تلویزیون ربوده‌اند، در زمینه برنامه‌سازی هم می‌شود از تلویزیون بهتر بود.

به‌هرحال پلت‌فرم‌های مجازی نه ممیزی‌ها و محدودیت‌های رسانه ملی را دارند و نه محدودیت بودجه زیاد برای ساخت با‌کیفیت. اما نباید فراموش کنیم که تلویزیون تماشاکردن رایگان است و مردم از یک برنامه اینترنتی توقع فوق‌العاده‌بودن دارند تا برایش حق اشتراک و هزینه اینترنت پرداخت کنند!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->