آیا سریال «شوگان» فصل دومی هم خواهد داشت؟ تقدیر از دکتر سلمان ساکت، همراه همیشگی مرکز آثار، مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سریال «مامان اشتباه می‌کند» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش و تکرار «محمد صادقی» بازیگر جنجالی از ایران رفت + عکس حادثه سر صحنه فیلمبرداری برای «ادی مورفی» رادیو، صدای ماندگار است رونمایی از پوستر جدید «سال گربه» + عکس سریال «سووشون» آماده توزیع در شبکه خانگی بازیگران سریال «هشت پا» معرفی شدند کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» روی صحنه + جزئیات فقدان چشم‌انداز، حلقه مفقوده جشنواره‌های هنری «مست عشق» سینمای ایران را هوشیار خواهد کرد؟ «آپولو» از آمریکا جایزه گرفت حامد بهداد و سحر دولتشاهی با «مفت بر» در راه سینما انتشار فیلم سینمایی «همسر» ویژه نابینایان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ مروری بر جدیدترین سریال‌های تلویزیون پربازدیدترین شبکه تلویزیون در ماه نخست سال ۱۴۰۳ معرفی شد نماهنگ جدید ابوذر روحی رونمایی می شود
سرخط خبرها

نمایندگانی از مخاطبان شهرآرا با حضور در تحریریه با مدیر مسئول گفتگو کردند

  • کد خبر: ۶۱۴۹۳
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
نمایندگانی از مخاطبان شهرآرا با حضور در تحریریه با مدیر مسئول گفتگو کردند
یک سال دیگر هم در حال تمام شدن است و در واپسین روز‌های سال‌۹۹ شماری از مخاطبان پر‌و‌پا قرص رسانه شهرآرا (به‌نمایندگی از همه مخاطبان)، در تحریریه روزنامه حاضر شدند و با مدیران و خبرنگاران تبادل نظر کردند.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز - یک سال دیگر هم در حال تمام شدن است و در واپسین روز‌های سال‌۹۹ شماری از مخاطبان پر‌و‌پا قرص رسانه شهرآرا (به‌نمایندگی از همه مخاطبان)، در تحریریه روزنامه حاضر شدند و با مدیران و خبرنگاران تبادل نظر کردند.

هر چند خانواده شهرآرا دوست داشت شاهد حضور جمع بیشتری از مخاطبان باشد، اما به علت وضعیت کرونایی، این موضوع تحقق نیافت.

پیش از بازدید مخاطبان از بخش‌های مؤسسه فرهنگی شهرآرا، این افراد در دیدار با مدیرعامل مؤسسه، به بیان نظرات و نقدهایشان درباره روزنامه شهرآرا پرداختند. در ابتدا علی صفایی، از مخاطبان بخش اینستاگرامی شهرآرا، با اشاره به فعالیت‌های این رسانه در اطلاع رسانی و آگاه‌سازی شهروندان مشهدی گفت: به عقیده من باید نوع گفتار رسانه‌ای مؤسسه در بخش‌هایی مانند حوزه سیاست تفاوت‌هایی داشته باشد و اخبار سیاسی را به گونه‌ای در قالب طنز به مخاطبان ارائه دهد.

وی افزود: همچنین ساخت کلیپ‌هایی با زبان خودمانی درباره پروژه‌های شهری و استفاده از نظرات مخاطبان، جوانان و صاحبان ایده در شهر مشهد و درباره پروژه‌های شهری می‌تواند سبب ایجاد یک پل ارتباطی بین مردم و مسئولان شهری باشد.


ستون مستقل حقوقی با هدف افزایش آگاهی شهروندان

در ادامه دکتر مسعود یثربی، حقوق دان و از مخاطبان روزنامه شهرآرا، با اشاره به همکاری خود در گذشته با این روزنامه در حوزه مسائل حقوقی اظهار کرد: جای خالی یک ستون حقوقی در روزنامه شهرآرا حس می‌شود و باید در راستای افزایش آگاهی مردم، ستونی مختص مسائل حقوقی در این روزنامه شکل بگیرد. یونس علی پور، از دیگر مخاطبان روزنامه شهرآرا، در این جلسه به چالش‌های شهری پرداخت.


پیشنهاد ایجاد کانال کوله پشتی در فضای مجازی

محمدحسین کهنسال، از مخاطبان روزنامه شهرآرا و ضمیمه کوله پشتی که از اعضای انجمن ادبی کوله پشتی هم هست، به بیان دغدغه‌های فرهنگی نسل نوجوان امروز پرداخت و گفت: راه اندازی انجمن ادبی کوله پشتی در شهرآرا می‌تواند در شناسایی کودکان مستعد این شهر مؤثر باشد.

وی ادامه چاپ کوله پشتی را برای نوجوانان مشهدی مهم ارزیابی کرد و افزود: کوله پشتی نه فقط در مشهد، بلکه باید در همه استان خراسان رضوی و در گام بعدی در کشور منتشر شود. در عین حال باید از بستر فضای مجازی نیز برای ارائه محتوای این نشریه به کودکان و نوجوانان بهره برد. در این باره امیدوارم از بستر فضای مجازی کانال مختص به کوله پشتی ایجاد شود.

در ادامه این جلسه، مریم غفارپور هم که از اعضای انجمن ادبی کوله پشتی است، برگزاری کلاس‌های تخصصی برای کودکان و نوجوانان شهر مشهد توسط روزنامه شهرآرا را کاری ارزشمند بیان کرد و گفت: از مسئولان روزنامه شهرآرا به دلیل تشکیل چنین انجمنی تشکر می‌کنم. زیرا این انجمن نوشتن و تفکرکردن و همچنین خوب زیستن را به نوجوانان یاد می‌دهد.


ضمیمه‌های ارزشمند

نوری، به عنوان یکی دیگر از مخاطبان روزنامه، با اشاره به اینکه شهرآرا باید به نیاز‌های واقعی شهروندان بپردازد و منعکس کننده این نیاز‌ها باشد، اظهار کرد: ضمیمه‌هایی همچون شهربانو ویژه بانوان و کوله پشتی ویژه کودکان و نوجوانان از اقدامات ارزشمند شهرآرا محسوب می‌شود.

در ادامه امین گلکار، یکی از مخاطبان، گفت: بنده از گذشته روزنامه شهرآرا را دنبال می‌کنم. این روزنامه وابسته به شهرداری مشهد است، اما در سال‌های اخیر شاهد بوده ام که این شهرآراست که شهرداری را هم نقد می‌کند.
وی افزود: از مدیران این مؤسسه می‌خواهم که روی مباحث روان شناسی، به ویژه در حوزه روان شناسی کودک و همسر بیشتر کار کنند.


توزیع شهرآرا بهتر شود

وحید اکبرپور، عضو شورای اجتماعی محله طرق و از دیگر مخاطبان روزنامه شهرآرا، هویت سازی محلات حاشیه شهر را از وظایف روزنامه محلی شهرآرا دانست و پیشنهاد کرد که با توجه به انعکاس اتفاقات خوب محلات حاشیه شهر مشهد در روزنامه شهرآرا و شهرآرامحله، توزیع این روزنامه در محلات مشهد بهتر از گذشته شود و البته مطالب این روزنامه هم در فضای مجازی با سهولت بیشتری در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

نسرین اباذریان به عنوان یکی از مخاطبان قدیمی شهرآرا، سخنان خود را بیشتر معطوف مشکلات اجتماعی و کمبود‌های شهر کرد و از خبرنگاران و دست اندرکاران روزنامه شهرآرا خواست که علاوه بر ایجاد ستون پزشکی در روزنامه، توزیع این روزنامه و به ویژه نشریه کوله پشتی را از فضای شهر مشهد گسترش دهند و به روستا‌های اطراف مشهد هم برسانند.
مهزاد حجازی، یکی دیگر از مخاطبان این روزنامه، گفت: در این روز‌ها ادامه تعلیم وتربیت در دوران پساکرونا از دغدغه‌های اصلی خانواده هاست و از همین رو روزنامه شهرآرا باید به دنبال نقش آفرینی در اتصال جوانان با محیط‌های علمی باشد.


تلاش می‌کنیم زبان مردم باشیم

پس از سخنان مهمانان این جلسه، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی شهرآرا هم ضمن قدردانی و ابراز خرسندی از حضور مخاطبان این روزنامه، پاسخگوی دغدغه‌ها و پیشنهاد‌های مخاطبان بود.

سید هادی فیاضی با اشاره به اینکه ایده‌ها و مطالب خوب و بسیارراهگشایی در این جلسه مطرح شد، افزود: یکی از موارد مطرح شده درباره استفاده از ایده‌های جوانان و نخبگان در مسائل شهری و انعکاس آن به مسئولان بود که ایده را برای سال ۱۴۰۰ پیگیری و محقق خواهیم کرد.

فیاضی با بیان اینکه در یک سال گذشته درمجموع ۱۲۵ میلیون بازدید در شهرآرانیوز داشته ایم که این یک ظرفیت بی نظیر در استان است، تصریح کرد: ما باید این ظرفیت را با هدف معرفی ظرفیت‌های مشهد در ابعاد کشوری و بین المللی تقویت و دنبال کنیم.

وی درباره استفاده از ظرفیت‌های اشخاص در فضای مجازی افزود: ما یک رسانه رسمی هستیم و در این راستا باید رفتار‌ها و شئون رسانه حفظ شود. با این حال، تولید محتوا در فضای مجازی با زبان‌های غیررسمی را نیز بررسی خواهیم کرد.

مدیرعامل مؤسسه شهرآرا با تأکید بر راه اندازی باشگاه مخاطبان شهرآرا، ادامه داد: ارائه کارت شهروندخبرنگار، ایجاد ستونی در روزنامه با محوریت مسائل حقوقی، تلاش بیشتر در حوزه مربوط به نشریه کوله پشتی و تلاش برای افزایش گستره این نشریه به خارج از مشهد با استفاده از فضای مجازی، تلاش برای کیفیت بخشی به حوزه توزیع و توجه به تولیدات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در این رسانه بخشی از دغدغه‌های مخاطبان است که این مسائل موردتأکید ما در شهرآرا نیز هست.

فیاضی در پایان با بیان اینکه همه تلاش ما این است که در دل اخبار سخت و تلخ، روزنه امیدی پیدا کنیم تا آن را به مردم ارائه دهیم، تأکید کرد: ما با همه توانمان در راستای تحقق رسالت شهرآرا که باید زبان مردم باشد، تلاش می‌کنیم.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->