آنونس رسمی فیلم «مست عشق» رونمایی شد + فیلم تصویرسازی دیجیتال حسن روح‌الامین برای شعر رهبر معظم انقلاب + عکس مجموعه ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد دبیر بیست‌و‌دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران منصوب شد لیلا حاتمی با «مسیر باد» به ونیز می‌رسد؟ «پرویز خان» سینما آنلاین + زمان اکران آنلاین سریال «رخنه» کلید خورد تولید فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر اکران فیلم سینمایی «مست عشق» در ۶ سینمای مشهد از فردا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تیزر ماجرای تیراندازی به «کنجی ژیراک» ستاره موسیقی پاپ فرانسه محل برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ مشخص شد ماجرای تغییر در قوانین فصل آینده جوایز اسکار فصل دوم «آقای قاضی» در شبکه دو + زمان پخش خاطره‌ای از جنس صدا | یادی از شهلا ناظریان، دوبلور پیشکسوت که ۲ سال پیش در چنین روزی درگذشت فیلم سازی در مشهد جاده یک طرفه است | گفتگو با سعید ولی زاده، فیلمساز مشهدی آشنایی با برخی شخصیت‌های ماندگار ویلیام شکسپیر + عکس داستان‌هایی از ذهن آشفته انسان امروزی | گپی با نویسنده «گالری یک ذهن درهم» درباره این مجموعه داستان و حال و هوای آن صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
سرخط خبرها

بازدید مسئولان از تحریریه سایت شهرآرانیوز و روزنامه شهرآرا در متفاوت‌ترین روز خبرنگار

  • کد خبر: ۳۷۷۵۸
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
بازدید مسئولان از تحریریه سایت شهرآرانیوز و روزنامه شهرآرا در متفاوت‌ترین روز خبرنگار
جمعی از مسئولان شهری و استانی با حضور در تحریریه موسسه شهرآرا، متفاوت‌ترین روز خبرنگار را تبریک گفتند.
شهرآرانیوز- بی‌تردید امسال متفاوت‌ترین روز خبرنگار را تجربه می‌کنیم؛ روزی که در حافظه اصحاب رسانه به یادگار خواهد ماند؛ روز و روز‌هایی که رعایت پروتکل‌ها از صمیمت‌های دیدار مسئولان و خبرنگاران پیشی گرفته و مصافحه و ابراز ارادت جای خود را به احوال‌پرسی کوتاه مسئولان داده است. برخی مسئولان بهانه حضور را «همین یک‌روز» بیان می‌کنند و می‌خواهند هرچند کوتاه، خدا قوتشان را حضوری بگویند و برخی هم «سلامت خبرنگاران» را دلیل نیامدنشان اعلام می‌کنند. هرچه باشد ما پذیرای محبت همه مسئولان و خادمان مردم در این روز‌ها هستیم، چه آن‌ها که می‌آیند و با رعایت پروتکل‌ها تبریک می‌گویند، چه آن‌ها که نمی‌آیند، اما تبریک می‌گویند یا بیانیه صادر می‌کنند تا بدانیم که قدر می‌دانند و ارج می‌نهند ما را.


ارتباط خوبمان با رسانه‌ها ادامه خواهد یافت

بازدید مسئولان شهری و استانی از روزنامه شهرآرار در متفاوت‌ترین روز خبرنگار

 
محمدرضا حیدری هم که در قامت رئیس پارلمان شهری مشهد برای تبریک روز خبرنگار به جمع ما آمده بود، با حضور در استودیوی اختصاصی شهرآرا ضمن تبریک فرارسیدن روز خبرنگار به تمامی اصحاب رسانه، به ویژه خبرنگاران روزنامه شهرآرا گفت: در مجموع روزنامه شهرآرا را مجموعه‌ای بانشاط و پویا دیدم. روند روبه رشدی که در شهرآرا شکل گرفته، در ابعاد کمی و کیفی در حال توسعه است. شاهد یک فضای همدلی، تعامل، رفاقت و صمیمیت در شهرآرا هستیم که سهم زیادی در کارآمدی این مجموعه دارد. به گفته او روزنامه شهرآرا باوجود دشواری‌هایی که سال گذشته برایش پیش آمد، خیلی زود خودش را بازیافت و با این بازسازی برنامه‌های خود را با شتاب پیش می‌برد. وی با مثبت ارزیابی کردن این موضوع و با اشاره به ارتباط شورای پنجم با رسانه‌های جمعی گفت: رسانه تعاملی دوسویه را تعریف می‌کند و همیشه از حضور رسانه‌ها در فضای شورای شهر استقبال کرده ایم. در طی ۳ سال گذشته، فضا را در شورا به گونه‌ای تعریف کردیم که پاسخ گوی سؤالات اصحاب رسانه باشیم. در این میان رؤسای کمیسیون‌های مختلف شورا و اعضای پنجمین دوره پارلمان شهری مشهد، بدون هیچ محدودیتی با خبرنگاران و اصحاب رسانه در ارتباط بودند. وی افزود: این رویه و رویکرد موفقیت آمیز در مجموع فضای سالمی در این زمینه ایجاد کرده است و ما نیز در یک سال آینده به ارتباط خوب خود با رسانه‌ها ادامه خواهیم داد.
 

 

تلاش برای احقاق حقوق مردم

بازدید مسئولان شهری و استانی از روزنامه شهرآرار در متفاوت‌ترین روز خبرنگار

 
رئیس کمیسیون خدمات و محیط‌زیست شهری مشهد دیگر میهمان روز گذشته ما بود. محمدحاجیان شهری در جمع اعضای حاضر در تحریریه شهرآرا، با تمجید از نقش‌آفرینی رسانه‌ها در رسالت اطلاع‌رسانی گفت: بی‌تردید آگاه‌سازی افکار عمومی رسالتی بزرگ برای رسانه‌هاست و روزنامه شهرآرا نیز در این بستر موفق عمل کرده است. وی ادامه داد: امیدوارم این روزنامه در مسیر خود، منافع مردم را بر هر چیز دیگری ترجیح دهد و همواره برای احقاق حقوق مردم تلاش کند.


فعالیت بی بدیل شهرآرا در حوزه ایثار و شهادت

بازدید مسئولان شهری و استانی از روزنامه شهرآرار در متفاوت‌ترین روز خبرنگار

 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی هم که به همراه جمعی از همکاران خود به دیدار ما آمده بود، با اشاره به ارتباط بسیار خوب روزنامه مردم مشهد با بنیاد شهید و امور ایثاگران استان گفت: روزنامه شهرآرا در حوزه ایثار و شهادت کار‌های بی بدیلی انجام داده است که جای قدردانی و تشکر دارد.
حجت الاسلام حسین معصومی اضافه کرد: چه در زمانی که قائم مقام بنیاد شهید بودم و چه اکنون که مسئولیت مدیریت این مجموعه را بر عهده دارم شاهد فعالیت موفق روزنامه شهرآرا در حوزه‌های مختلف بوده ام. وی ادامه داد: خبرنگاران هم در تاریخ ۸ سال دفاع مقدس، هم در سال‌های بعد از جنگ نقش بسیار ارزنده‌ای در معرفی ظرفیت‌های انقلاب و کشور داشته اند و جایگاه بسیار مهمی در جامعه دارند.


گام‌های شهرآرا برای تبیین حقوق شهرنشینی

بازدید مسئولان شهری و استانی از روزنامه شهرآرار در متفاوت‌ترین روز خبرنگار

 
رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قرارداد‌های شورای شهر مشهد نیز در جریان حضورش در تحریریه روزنامه شهرآرا چنددقیقه‌ای به گپ وگفت با خبرنگار این مجموعه پرداخت و از شهرآرایی گفت که در طی ۳ سال گذشته اقدامات اثربخشی را در مسائل مبتلابه حقوقی انجام داده است.

سید محسن حسینی پویا با بیان اینکه شهرآرا اقدامات مختلفی را در حوزه حقوقی و اطلاع رسانی درباره این موضوع مهم انجام داده است، گفت: پرداختن به موضوعاتی همچون منشور حقوق شهرنشینی، شهر دوستدار کودک و شهر همگان که بخش زیادی از جامعه، از جمله بانوان و افراد دارای معلولیت، را مورد توجه خود قرار می‌دهد، در زمره کار‌هایی به حساب می‌آید که شهرآرا در این مدت انجام داده است.

وی با اشاره به انتشار ویژه نامه شهرداد به عنوان یکی از ضمیمه‌های روزنامه شهرآرا افزود: هرچند به دلیل برخی موضوعات، انتشار این ویژه نامه، به شکل قبل، با محدودیت‌هایی مواجه شد، اما روزنامه شهرآرا همواره با پرداختن به موضوعات حقوقی و مصوبات شورا در صفحات مختلف خود، اهتمامش را به این موضوع مهم نشان داده است. او با تمجید از کار ارزنده روزنامه شهرآرا برای چاپ بخش‌هایی از منشور حقوق شهرنشینی در صفحات خبری خود در طی هفته گفت: این را که گفتمان منشور حقوق شهرنشینی رایج شده است مدیون رسانه ها، به ویژه این روزنامه هستیم و به تبع همین موضوع به تمامی خبرنگاران فعال در این حوزه خداقوت می‌گوییم.


یاوران سلامت در اولویت رسانه

احمد نوروزی، شهردار سال‌های دور مشهد و رئیس فعلی کمیسیون اقتصادی،  سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای شهر، نیز دیروز به جمع ما آمد و با قدردانی و تشکر از خبرنگاران شهرآرا، گفت: اکنون توجه به فعالیت‌های حوزه درمان نسبت به گذشته کم رنگ شده است. ابتدای شیوع کرونا رسانه‌ها و دیگر گروه‌های مردم نهاد توجه ویژه‌ای به مسائل پرستاران و کادر درمان درگیر در این بیماری داشتند و سعی می‌کردند با اقدامات جانبی از جمله تهیه آب میوه و تجهیزات پزشکی بخشی از بار مسئولیت این افراد را کاهش دهند. درخواست من از شما به عنوان رسانه شهر مشهد این است که در گزارش‌های مختلف به تلاش‌ها و زحمات یاوران سلامت بپردازید تا مردم با توجه به ادامه دار بودن ابتلا به ویروس کرونا در شهر مشهد به این مسئله حساسیت بیشتری داشته باشند.


بدون آسیب در دوران کرونا

بازدید مسئولان شهری و استانی از روزنامه شهرآرار در متفاوت‌ترین روز خبرنگار

دیروز دکتر عزیزا... نژادعلی، رئیس دانشگاه پیام‌نور استان، با حضور در تحریریه شهرآرا ضمن تبریک به خبرنگاران روزنامه و دیدار از تحریریه و دیگربخش‌های روزنامه، به پرسش‌های کوتاه ما نیز پاسخ گفت و درباره وضعیت این دانشگاه پس از شیوع کرونا این‌گونه اظهار کرد: کلاس‌های دانشگاه پیام‌نور از گذشته نیز به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شد، به‌همین‌دلیل و به‌علت زیرساخت‌های مناسب، ادامه فعالیت این دانشگاه با آسیب مواجه نشده است. وی به این نکته نیز اشاره کرد که این دانشگاه در مورد تمامی اقدامات از جمله آزمون‌های کارشناسی ارشد تابع تصمیمات کشوری ستاد ملی مبارزه با کروناست. او به پرسش ما در مورد مسئولیت دانشگاه پیام‌نور در بررسی آسیب‌های اجتماعی نیز این‌گونه پاسخ گفت که سلسله جلسات و پژوهش‌های این حوزه در گذشته با همراهی سازمان‌های مختلف برگزار شده است، اما بعد از شیوع کرونا این‌مسئله با وقفه مواجه شده است. به همین دلیل هنوز نمی‌توان نتایج قطعی و جامعی منتشر کرد؛ البته این پژوهش‌ها بعد از مساعد شدن اوضاع از سر گرفته می‌شود.


بار توسعه بر دوش خبرنگاران

بازدید مسئولان شهری و استانی از روزنامه شهرآرار در متفاوت‌ترین روز خبرنگار

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و امور زیارت شهرداری مشهد دیگر میهمان روز گذشته ما بود که ضمن دقایقی حضور در روزنامه به مناسبت روز خبرنگار، با آرزوی موفقیت بیشتر برای شهرآرا در تحقق رسالت‌های خبری خود گفت: نباید از اهمیت روز خبرنگار غافل شد، گاهی پیام‌ها و تبریک‌ها حالت کلیشه پیدا می‌کند، اما فارغ از این مسائل، خبرنگاری جایگاه مهمی در توسعه جامعه ایفا می‌کند. محمد‌محسن مصحفی با مقایسه تأثیر و اهمیت رسانه افزود: این قضاوت را می‌توان داشت که رسانه‌ها به‌ویژه رسانه‌های مستقل‌تر توانستند در میان جامعه جایگاهی پذیرفتنی برای خود پیدا کنند و اهمیت رسانه مستقل این است که می‌تواند اخبار را بدون جانب‌داری و دقیق‌تر برای جامعه روایت کند. بی‌تردید جایگاه و نقشی که اکنون رسانه‌ها ایفا می‌کنند در گذشته وجود نداشته است. این نشان‌دهنده رشد و ارتقای این عرصه است. البته پیدایش فضای مجازی و ورود به حوزه اطلاع‌رسانی و خبر آسیب‌ها و مشکلاتی را به همراه داشته که یکی از آن‌ها خارج کردن حوزه خبر از چارچوب‌های منطقی و قدیمی آن است. وی حرکت رسانه را روبه‌جلو تلقی کرد و افزود: وظیفه خطیر خبرنگاران در این مسیر مهم است، زیرا بخشی از بار توسعه جامعه را به دوش می‌کشند. رسانه در قالب چارچوب‌های تعریف‌شده، باید اصحاب قدرت و مقامات را نقدوبررسی کند و راهکار ارائه دهد، اما در این حوزه تبیین رویکرد‌های منطقی و صحیح بسیار حائز اهمیت است.


چراغ روشنی و مشعل آگاهی

سازمان بسیج رسانه خراسان‌رضوی نیز روز گذشته با صدور بیانیه‌ای این روز را به جامعه رسانه‌ای استان تبریک گفت. در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است: مبارک است غدیر، مبارک قلم‌هایی که تا قیامت شرح غدیر می‌کنند، مبارک جریانی که با شهادت محمود صارمی به ولایت غدیری گره خورده و مبارک است روز خبرنگار. در بیانیه خانه مطبوعات خراسان رضوی نیز به همین مناسبت آمده است: سِحرِ قلم و سُکرِ کلمات است که جان را به شوق می‌آورد و هوشیاری‌افزا می‌شود. ا... اکبر از کلمات. ا... اکبر از قلم که، چون به هم می‌رسند آیه می‌شوند در شکوه «ن والقلم و مایسطرون». ا... اکبر از قلم، از کلمه، از خبرنگار. فرخنده است خبر و همایون فال است خبرنگار که با اعجاز شهادت، تقویم‌نشین یاد‌ها شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->