فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳) کشف اموال مسروقه ۱۰ میلیاردی در شیروان| سارق دستگیر شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

هشدار هواشناسی درباره وزش باد شدید و بارش باران در کشور

  • کد خبر: ۶۲۲۹۳
  • ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷
هشدار هواشناسی درباره وزش باد شدید و بارش باران در کشور
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدارزرد رنگ از بارش باران، وقوع رعدوبرق و وزش باد شدید طی روزهای آینده در برخی از استان‌های کشور خبر داد و نسبت به احتیاط در سفرهای برون شهری به‌ویژه در مناطق کوهستانی و احتیاط در صعود به ارتفاعات توصیه کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشداری از بارش باران، وقوع رعدوبرق و وزش باد شدید طی روز‌های آینده در برخی از استان‌های کشور خبر داد و نسبت به احتیاط در سفر‌های برون شهری به‌ویژه در مناطق کوهستانی و احتیاط در صعود به ارتفاعات توصیه کرد.


سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ آورده است: بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید، در ارتفاعات بارش برف، رخداد مه، کاهش دید افقی و کاهش محسوس دما شنبه (۷ فروردین) در استان‌های گیلان، آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، و روز یکشنبه (۸ فروردین) در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال شرق خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.


بر اثر حاکمیت این شرایط جوی اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی، احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها، کاهش دید افقی، مه آلودگی، وقوع کولاک برف در کوهستان، احتمال بهمن، رخداد صاعقه دور از انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفر‌های برون شهری بویژه مناطق کوهستانی، احتیاط در صعود به ارتفاعات، عدم جابجایی عشایر کوچرو، پرهیز از اتراق در حریم رودخانه‌ها توصیه می‌کند.
 


در ادامه این هشدار، سازمان هواشناسی آورده است که وزش باد شدید به شکل محلی و نقطه‌ای با سرعت ۶۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت در روز پنج‌شنبه (۵ فروردین) برای استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر، شمال سیستان و بلوچستان، در روز جمعه (۶ فروردین) برای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، خوزستان، بوشهر، شمال فارس، کرمان، خراسان رضوی، اصفهان، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، قم، البرز، تهران، قزوین پیش‌بینی می‌شود.


این شرایط جوی در روز شنبه (۷ فروردین) در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، سمنان، قزوین، البرز، تهران، قم، کرمان، خوزستان، بوشهر، شمال فارس، کرمان، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، کردستان، کرمانشاه، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، ایلام، همدان و در روز یکشنبه (۸ فروردین) در استان‌های سمنان، مازندران، گلستان، تهران، البرز، قزوین، همدان، مرکزی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نیمه شمالی فارس، کرمان، یزد، اصفهان، قم، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری قابل پیش‌بینی است.


بر این اساس احتمال خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا، احتمال بروز خسارت به تاسیسات سبک شهری و روستایی، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها، تابلو‌ها و بنر‌های تبلیغاتی، سقوط اجسام از ارتفاع به‌ویژه در کارگاه‌های ساختمانی، احتمال شکستن درختان فرسوده و احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات برفگیر وجود دارد و نسبت به محکم کردن سازه‌های موقت، تابلو‌های تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره، اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و تردد‌های کوهستانی، عدم پرواز با هواپیما‌های سبک، گلایدر و بالگرد و اتخاذ سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه شده است.
 

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفر‌ها و انجام کار‌های روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدار‌ها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
 
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->