ادامه نگرانی‌ها از وضعیت ذخایر آبی سد‌ها در شروع سال ۱۴۰۳ + جدول کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲)
سرخط خبرها

امسال بازار‌ها با حداقل تقاضا به استقبال بهار رفتند

  • کد خبر: ۶۲۹۴۷
  • ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
امسال بازار‌ها با حداقل تقاضا به استقبال بهار رفتند
رئیس اتاق اصناف خراسان رضوی گفت: بازار سال نو به‌دلیل کاهش مسافر و نبود نقدینگی در بین مردم با کمترین استقبال مواجه بود.
طنین همتی|شهرآرانیوز، رئیس اتاق اصناف خراسان رضوی درباره استقبال مردم از خرید‌های نوروزی و وضعیت مغازه‌داران اظهار کرد: بازار امسال در آستانه بهار نسبت به بازار پارسال که تحت‌تأثیر کرونا بود، وضعیت بهتری را سپری کرد، اما درمجموع به‌واسطه افزایش قیمت‌ها و اوضاع اقتصادی مردم، در زمینه خرید‌ها محدودیت‌هایی وجود داشت.

بنانژاد ادامه داد: سال گذشته که اوضاع بیشتر تحت‌تأثیرکرونا قرار گرفته بود و بیشتر واحد‌های صنفی با تعطیلی روز‌های آخر سال را سپری کردند، همه این محدودیت زنجیروار در فروش و تقاضا بازار را تحت‌تأثیر قرار داده بود. بیشتر واحد‌ها در این یک سال که با محدودیت فعالیت می‌کردند، چشمشان به روز‌های پایانی سال گذشته بود تا فروش داشته باشند، اما امسال هم خبری از فروش نبود، فروشی که رضایت کاسبان را در پی داشته باشد.

وی اضافه کرد: کرونا که فشار‌های اقتصادی را به وجود آورد، انتظار می‌رفت تسهیلات و کمک‌های دولتی بتواند بخشی از این خسارت‌ها را جبران کند، اما متأسفانه باتوجه‌به اینکه تسهیلات خیلی چشمگیر و گره‌گشا نبود، واحد‌های صنفی از آن استقبال نکردند. بیشتر این واحد‌ها برای اینکه بتوانند از پس هزینه‌های جاری در روز‌های تعطیلی ناشی از کرونا بربیایند، مجبور شدند کالا را حتی زیر قیمت هم بدهند تا بتوانند دست‌کم نقدینگی‌شان را هم تأمین کنند. دراین‌بین، مسلما فروشندگان هم مجبور بودند بر اجناسشان تخفیف بگذارند.

رئیس اتاق اصناف خراسان رضوی تأکید کرد: تعیین قیمت‌ها صرفا دست بازار نیست؛ واردات، تغییر نرخ ارز، محدودیت عرضه و افزایش تقاضا همگی در تعیین قیمت‌ها اثرگذار است. اینکه صرفا بگوییم قیمت‌ها در بازار افزایش می‌یابد، اشتباه است؛ تا کالا به‌دست مصرف‌کننده برسد، قیمت تحت‌تأثیر شاخص‌های زیادی تغییر می‌کند. متأسفانه برداشت این است که قیمت‌ها در بازار خودبه‌خود افزایش می‌یابد.

وی درباره شعار امسال اظهار کرد: ما چند سالی است که شاهد شعار‌هایی در حوزه اقتصادی هستیم و این نشان‌دهنده اهمیت این موضوع نزد رهبری است. در این یک سال به ما ثابت شد مسائل اقتصادی هم می‌تواند فرهنگ و حتی بحث‌های اجتماعی ما را نیز تحت‌تأثیر قرار دهد؛ نشان داد که راهکار برون‌رفت از خیلی مشکلات جامعه، حل مسائل اقتصادی در بخش‌های اشتغال و نتیجه آن، تولید ملی است.

وی در پایان افزود: اگر تولید ما پویا باشد، خیلی از حلقه‌های گم‌شده اقتصاد ما راهکار دارد و امیدواریم نام‌گذاری امسال به این شعار و عملیاتی‌شدن آن به‌کمک مدیران و سرمایه‌گذاران اتفاق خشنودکننده‌ای برای اقتصاد ما باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->