آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

احتمال تزریق بهاری واکسن کرونا به همه کادر درمان مشهد

  • کد خبر: ۶۳۰۰۰
  • ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
احتمال تزریق بهاری واکسن کرونا به همه کادر درمان مشهد
معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد: بستری بیماران کرونا در نیمه اول فروردین امسال افزایش ۱۷ تا ۴۰ درصدی داشته است
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد که طبق وعده‌های وزارت بهداشت قرار است تا پایان فروردین ماه واکسن کرونا برای همه کارکنان بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأمین شود.
مهدی قلیان در گفتگو با خبرنگار ما افزود: با این حال هنوز این موضوع به صورت قطعی اعلام نشده است، اما امیدواریم با تحقق آن، دغدغه ابتلای کادر درمان فعال در بخش‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی به کووید ۱۹ خاتمه پیدا کند.


احتمال جهش در ابتلا طی ۲ هفته آینده

وی در تشریح روند ابتلا به کرونا در کلان شهر مشهد افزود: تعداد بیماران سرپایی همچنان با شیب ملایمی در حال افزایش است؛ همچنین مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته کرونا نسبت به هفته‌های گذشته افزایشی شده است.
وی ادامه داد: طبق پیش بینی‌ها در ۲ هفته آینده احتمال جهش‌ها در تعداد مبتلایان به کرونا در استان وجود دارد، زیرا با توجه به تجربه‌های گذشته، چند هفته زمان نیاز است تا تأثیر واقعی تعطیلات نوروزی و میزان قطعی مبتلایان به کرونا آشکار شود.

قلیان با اشاره به اینکه پایتخت کشور به دلیل افزایش مبتلایان در آستانه ورود به رنگ قرمز قرار دارد، افزود: هشدار تغییر شرایط مشهد از نارنجی به قرمز هنوز وجود ندارد، اما براساس روند افزایشی تعداد مبتلایان در روز‌های آینده، برخی از شهر‌های استان از رنگ زرد به نارنجی تغییر وضعیت خواهند داد.
وی همچنین در واکنش به خبر تزریق واکسن ایرانی در ۵ استان کشور از هفته آینده، گفت: تاکنون ابلاغی درباره تزریق نوع خاصی از واکسن ایرانی به استان نرسیده است.


تعطیلی نمازجمعه مشهد در شرایط نارنجی کرونا

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اعلام کرد: به دلیل شیوع کرونا و تغییر شرایط مشهد به وضعیت نارنجی، بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا،  همه فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، نمازجمعه و مراسم مذهبی در این شهر باید تعطیل شود.
علی اصغر حسنی به ایرنا گفت: همچنین تا اطلاع بعدی تالار‌های عروسی، استخرها، باغ وحش ها، باشگاه‌های ورزشی، سینما، تئاتر و مهدکودک‌های مشهد تا بهبود شرایط شیوع کرونا تعطیل خواهد بود.

وی ادامه داد: مراکز آموزشی نیز تا بهبود شرایط شیوع ویروس کرونا تعطیل است و اگر شرایط قرمز شود، فعالیت دیگر گروه‌های شغلی نیز محدودتر خواهد شد.
شاپور بدیعی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نیز در واکنش به جهش‌ها در تعداد مبتلایان به کرونا در استان اعلام کرد که تعداد بیماران بستری شده و سرپایی کرونا در ایام نوروز نسبت به روز‌های پایانی سال گذشته ۱۷ تا ۴۰ درصد افزایش داشته است.


واکسیناسیون بیماران روانی مزمن

جانشین معاون توان بخشی بهزیستی خراسان رضوی هم گفت که ۳۰۰ دوز واکسن که از واکسیناسیون مراکز سالمندان استان، اضافه بوده برای واکسیناسیون مراکز بیماران روانی مزمن اختصاص یافته است. محمد عارف آرام با بیان اینکه برخی سالمندان مقیم این مراکز، واجد شرایط دریافت واکسن نبوده و برخی نیز خودشان مایل به دریافت واکسن نبوده اند افزود: به همین دلیل واکسن مازاد این مراکز به ۲ مرکز بیماران روانی مزمن در مشهد و تربت حیدریه اختصاص یافته است که تزریق آن‌ها آغاز شده است.

وی تصریح کرد: با گذشت ۲۰‌روز از تزریق اولین واکسن مراکز سالمندان خراسان رضوی، هنوز هیچ گونه عارضه یا مشکلی در این افراد گزارش نشده است.
آرام بیان کرد: از میان ۳۰۰۰ نفر سالمند مقیم مراکز استان و کارکنان آن ها، حدود ۲۱۰۰ نفر واکسن دریافت کرده اند.


توزیع انبوه واکسن ایرانی از ابتدای تابستان

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و داروی کشور هم از برنامه ریزی برای تولید ماهانه ۲.۵ میلیون دوز واکسن کرونای تولید مشترک ایران و کوبا (سوبرنا) خبر داد.
سیدحیدر محمدی با بیان اینکه اولین شرکتی که تولید واکسن آن در ماه‌های آینده به حجم اولیه ۱.۵ میلیون در ماه می‌رسد مجموعه برکت است، افزود: مطالعات بالینی این واکسن تا خردادماه طول خواهد کشید. بلافاصله پس از تأیید فاز سوم مطالعات بالینی، واکسن کوو برکت به صورت عمومی توزیع می‌شود.
وی ادامه داد: توزیع واکسن مشترک این مؤسسه و کوبا، در صورت تأیید فاز ۳ مطالعات بالینی به صورت عمومی در خردادماه توزیع خواهد شد.

حیدری تأکید کرد: از آخر خرداد و اوایل تیر اگر مشکلی پیش نیاید تولید و توزیع و واکسیناسیون انبوه به صورت گسترده‌تر انجام و موجب رفع نگرانی‌ها خواهد شد.
محمد باقر مجتبایی، دبیر کل اتاق اصناف ایران نیز اعلام کرد اگر وضعیت قرمز شود روزانه سه میلیون نفر بیکار می‌شوند!
همچنین براساس اعلام وزارت بهداشت تعداد جان باختگان کرونای کشور با جهش شایان توجه به ۱۶۱ نفر رسیده است تا مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۳‌هزار و ۱۶۰ نفر افزایش یابد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->