قیمت کارخانه محصولات سایپا اعلام شد+ جزئیات (۴ دی ۱۴۰۳) مبلغ یارانه‌، سال ۱۴۰۴ بیشتر می‌شود؟ فروش فوق العاده یک محصول سایپا با قیمت جدید پنجشنبه این هفته (۶ دی ۱۴۰۳) قیمت امروز موبایل‌های سامسونگ در مشهد (۴ دی ۱۴۰۳) ویدئو | افزایش قیمت مرغ در سال ۱۴۰۴، کاهش مصرف آن را درپی دارد بیش از نیمی از گوشت وارداتی با ارز توافقی وارد می‌شود مالیات بر ارزش‌ افزوده در هشت‌ماهه اول ۱۴۰۳ کجا خرج شد؟ کشف فرار مالیاتی از محل فعالیت ۷ صندوق قرض‌الحسنه در خراسان رضوی فتح قله‌های جدید در بورس، یکی پس از دیگری | شاخص کل، مقاومت ۲.۸ میلیونی را هم شکست (۴ دی ۱۴۰۳) افت قیمت در بازار خودرو‌های خارجی (۴ دی ۱۴۰۳) | فیدلیتی یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان شد مهلت تعریف حساب وکالتی ایران‌خودرو امشب (۴ دی ۱۴۰۳) به پایان می‌رسد رشد یک میلیونی قیمت سکه | طلا در مشهد رکورد شکست (۴ دی ۱۴۰۳) قیمت‌ خودرو‌های داخلی در سرازیری (۴ دی ۱۴۰۳) | کاهش ۸ میلیونی کوییک اتوماتیک پلمب واحد‌های صنفی شغل‌مزاحم و انبار‌های ضایعات متخلف در مشهد (۴ دی ۱۴۰۳) دلار از ۷۸ هزار تومان هم عبور کرد (۴ دی ۱۴۰۳) | طلا گرمی ۵ میلیون تومان شد! تأثیر نداشتن کاهش قیمت مسکن بر اجاره‌بها گزارشی از روند افزایشی اجاره مسکن از ابتدای سال ۱۴۰۳ | اجاره متورم‌تر از تورم واردات ۶۰هزار تن برنج تقلبی اطلاعیه شرکت ایران‌خودرو درباره مدل خودرو‌های برقی (۴ دی ۱۴۰۳) دلارحواله از ۶۴ هزار تومان عبور کرد (۴ دی ۱۴۰۳) قیمت طلا در بازار جهانی امروز (۴ دی ۱۴۰۳) چند؟ خبر مهم شورای عالی کار برای مزد ۱۴۰۴ | حقوق کارگران چقدر افزایش می‌یابد؟ شرایط فروش خودرو دنا پلاس ایران خودرو اعلام شد (۴ دی ۱۴۰۳) + جدول قیمت خودرو شماره‌گذاری رانا ایران خودرو کلید خورد (۴ دی ۱۴۰۳) جلسه غیرعلنی مجلس درباره ارز با حضور تیم اقتصادی دولت، امروز (۴ دی ۱۴۰۳) برگزار می‌شود تولید گاز کشور رکورد زد (۴ دی ۱۴۰۳) ۴ هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در ۵ ماه کشف شد سالانه ۲۰۰ تن گوشت شتر در خراسان رضوی تولید می‌شود برگزاری جلسه امروز شورای عالی فضای مجازی برای بررسی رفع فیلترینگ، با دو برنامه مهم (۴ دی ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تولید پژو ۲۰۶ صندوقدار و تیپ ۵ در سال ۱۴۰۰ متوقف می‌شود

  • کد خبر: ۶۳۹۱۴
  • ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
تولید پژو ۲۰۶ صندوقدار و تیپ ۵ در سال ۱۴۰۰ متوقف می‌شود
طبق جدیدترین گفته‌های فرشاد مقیمی، مدیر عامل ایران خودرو، احتمالا در سال ۱۴۰۰، جرقه خداحافظی با خانواده پژو ۲۰۶ زده می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، پس از شکل گیری پروژه K۱۳۲ یا همان تارا در ایران خودرو، برای بسیاری از کارشناسان این سوال به وجود آمد که چرا به جای مونتاژ محصولات قدیمی پژو، خودرو‌های ملی مشابه با آن‌ها را تولید نمی‌کنیم؟ این انتقاد همواره به خودروسازان ایرانی وارد بوده است. اما از صحبت‌های تازه فرشاد مقیمی، مدیر عامل ایران خودرو، می‌توان برداشت کرد که گویی به اجرای این ایده، اکنون از هر زمان دیگری نزدیک‌تر شده ایم. طبق جدیدترین گفته‌های وی، احتمالا در سال ۱۴۰۰، جرقه خداحافظی با خانواده پژو ۲۰۶ زده می‌شود.

 

خودرو‌های فرانسوی سالهاست که در بازار و صنعت خودرو ما جا خوش کرده اند. بسیاری از خودرو‌های ملی ما بر اساس همین خودرو‌ها شکل گرفته اند و دیگر باید امتیاز پلت فرم‌های آن‌ها را متعلق به خودمان بدانیم. برند پژو بدون شک، سردمدار قدیمی بازار خودرو ایران است. شراکت ایران خودرو و پژو از سال‌های دور، منجر به سلطه سیری ناپذیر این شرکت بر بازار کشور شده است.

 

در این میان، با اینکه پژو دائما در رفت و آمد بوده و اکنون بسیاری از محصولاتش، بدون حضور مستقیم خود او و با تکیه بر توان داخلی به تولید می‌رسند، اما به نظر می‌آید که همچنان در پشت پرده، منافعی برای این خودروساز فرانسوی در بازار بزرگ ایران، وجود دارد.

 

پس از خداحافظی دیر هنگام با پژو ۴۰۵ در سال ۹۹، اکنون نوبت به دیگر مدل‌های این برند رسیده است. هر چند که ایران خودرو فروش خیره کننده‌ای را با خانواده پارس، ۲۰۶ و ۲۰۷ تجربه می‌کند. اما سیاست‌های جدید این شرکت، بر توسعه محصولات با نشان ملی استوار گردیده اند. طبق شنیده‌ها، در سال ۱۴۰۰ از خانواده پژو ۲۰۶، قرار است که تولید ۲۰۶ هاچ بک تیپ ۵ و ۲۰۶ صندوقدار V۸، به تدریج رو به کاهش رود. تیپ ۵ پر طرفدارترین تیپ ۲۰۶ در بین جوانان است. با این حال، گویی ایران خودرویی‌ها بالاخره جسارت خداحافظی با آن را به خود داده اند.



می‌توان حدس زد که پژو ۲۰۷ دنده‌ای، جانشین احتمالی این خودرو باشد. معمولا قریب به ۹۰ درصد طرفداران تیپ ۵، تیپ دنده‌ای ۲۰۷ را هم می‌پسندند. هر چند که خرید ۲۰۷، پرداخت هزینه بیشتر برای آن‌ها را به دنبال دارد و شاید این موضوع، تنها نکته منفی پیرامون حذف تیپ ۵ به شمار آید.


از طرفی، آبی‌های جاده مخصوص فعلا برنامه‌ای برای توقف تولید تیپ ۲ اعلام نکرده اند. تیپ ۲ اگرچه به اندازه دیگر تیپ‌های ۲۰۶ پر فروش نبوده است، اما در نقش یک هاچ بک اقتصادی برای مقابله با خودرو‌های سایپا، جایگاه مهمی در سبد محصولات ایران خودرو دارد.

 

پژو ۲۰۶ صندوقدار V۸ که تنها تیپ باقی مانده از این خودرو بود هم، کم کم غرل خداحافظی را خواهد خواند. از یک سو به نظر می‌رسد که شرکت ایران خودرو بر روی نسخه‌های جدید رانا، حساب ویژه‌ای باز کرده است.
رانا پلاس می‌تواند جایگزینی ایده آل برای V۸ باشد. به خصوص که ایران خودرو هیچ گاه از فروش رانا راضی نبوده و اکنون با اخراج ۲۰۶ SD V۸ از خط تولید، بهترین فرصت برای درخشش بیشتر رانا پلاس، فراهم می‌گردد. در عوض، ایران خودرو هم سعی می‌کند با ایجاد جذابیت‌های جدید در این خودرو همچون سقف شیشه‌ای پانورامیک، فرمان الکتریکی، سیستم کنترل پایداری و گیربکس ۶ دنده، مشتریان بیشتری را برای خرید آن، متقاعد سازد.

 

در یک جمع بندی، سیاست کاری جدید ایران خودرو در راستای تقویت جایگاه برند ملی با حذف همزمان برند‌های مونتاژی را راه و روشی درست و منطقی باید دانست. به خصوص که شرکت‌هایی همچون پژو، هیچ گاه احساس مسئولیتی در قبال قرارداد‌های خود با ایران نکرده اند و بنابراین به نظر می‌رسد که اکنون با استفاده از دستاورد‌های حاصل شده از دوران تحریم، بهترین فرصت برای پایان دادن به چند دهه باج دهی به خودروسازان فرانسوی باشد.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->