موافقت یحیی گل‌محمدی با بازگشت منشا مستند گزارشگر مشهدی به تصویر کشیده شد | صدای ماندگار کشتی بر پرده سینما مهدی عبدی: مثلث خط حمله پرسپولیس خطرناک می‌شود ۲۰۰ میلیون هزینه امتناع نکونام از حضور در نشست‌های خبری آرش رضاوند در پایین‌ترین سطح محبوبیت در استقلال رفتار عجیب و تکراری هواداران فوتبال ایران | گزینه خارجی استقلال منتفی شد؟ عمر خربین در راه تراکتور؟ استقلال مجمع مشورتی ندارد استقلال جرایم مربیان را نمی‌دهد اردوی استقلال در حوالی مرز ایران! سرگرمی جدید سرمربی سابق استقلال خداحافظی احساسی عبدالکریم حسن از هواداران پرسپولیس + عکس حضور طارمی در ترکیب اصلی اینتر در دیداری دوستانه تعداد کشتی‌گیران هر قاره در المپیک پاریس مشخص شد | حسن یزدانی نماد کشتی آسیا وضعیت مبهم بازیکنان پرسپولیس | گاریدو کی لیست مازاد می‌دهد؟ ۲ سهمیه خارجی پرسپولیس و سپاهان می‌سوزد؟ مذاکره مستقیم گاریدو با ستاره مراکشی ورود پرسپولیس و تراکتور به فوتبال بانوان
سرخط خبرها

اوج هیجان در فوتبال اروپا| ضربه آخر منچسترسیتی و رئال به دورتموند و لیورپول؟

  • کد خبر: ۶۴۰۳۲
  • ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
اوج هیجان در فوتبال اروپا| ضربه آخر منچسترسیتی و رئال به دورتموند و لیورپول؟
شاگردان زیدان و گواردیولا برای حضور در نیمه‌نهایی UCL امشب مأموریتی سخت و در‌عین‌حال آسان دارند.
احسان سرفرازی/شهرآرانیوز، آخرین بازی‌های مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، از ساعت‌۲۳:۳۰ امشب برگزار خواهد شد. در ورزشگاه آنفیلد، لک‌لک‌های بندر لیورپول باید برای جبران شکست ۳ بر ۱ در بازی رفت به‌مصاف رئال‌مادریدی بروند که این‌روز‌ها دوباره جان گرفته و بزرگان را یکی پس از دیگری از پیش‌رو بر‌می‌دارد. در دیگر بازی حساس امشب نیز ورزشگاه سیگنال‌ایدونا‌پارک دورتموند، میزبان آبی‌های شهر منچستر است. زنبور‌های وستفالن بازی رفت را در خانه حریف با نتیجه ۲‌بر ۱ واگذار کرده‌اند، اما امید زیادی دارند تا به مرحله بعدی این بازی‌ها صعود کنند.

لیورپول- رئال‌مادرید؛ آخرین شانس کلوپ

لیگ قهرمانان شاید آخرین شانس یورگن کلوپ برای آرام‌کردن هوادارانی باشد که این فصل فقط تحقیر شده‌اند. بازی رفت تیم‌های‌رئال‌مادرید و لیورپول در دور رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه ۳ بر ۱ به سود لوس‌بلانکوس به پایان رسید. خط دفاعی لیورپول در این بازی عملکرد بسیار ضعیفی داشت و در صحنه گل دوم رئال‌مادرید، الکساندر آرنولد با یک پاس اشتباه، زمینه‌ساز گل مارکو آسنسیو شد. حالا شاگردان زیدان شانس بسیار خوبی برای صعود به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا دارند، به‌ویژه با برد روحیه‌بخشی که چند روز پیش در ال‌کلاسیکو به دست آوردند.
 
البته کار رئالی‌ها برای بازی برگشت مقابل لیورپول چندان هم ساده به نظر نمی‌رسد. خط دفاعی مادرید در این بازی احتمالا به‌طور‌کلی دچار تحول خواهد شد و فدریکو والورده که در هفته‌های اخیر، عصای دست زیدان در میانه میدان بوده است، به نظر نمی‌رسد که بتواند ۹۰‌دقیقه در زمین حضور داشته باشد. سرمربی فرانسوی ۲۱ بازیکن را برای دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی با لیورپول دعوت کرده است. فدریکو والورده باوجود شک‌و‌تردید‌هایی که درباره حضورش در این بازی وجود داشت، دعوت شده است. سرخیو راموس، ادن هازارد، دنی کارواخال، رافائل واران و لوکاس واسکز غایبان رئال‌مادرید در این دیدار خواهند بود که همگی از بازیکنان کلیدی این تیم هستند.

شاگردان یورگن کلوپ در این بازی می‌توانند از ضعفی که در خط دفاعی رئالی‌ها به وجود آمده و نیز خستگی این تیم به‌خاطر جدال حساس مقابل بارسلونا، استفاده کنند و خودشان را به مرحله بعدی این رقابت‌ها برسانند. البته خط میانی رئال هم در بازی مقابل بارسا و هم در بازی رفت ۲ تیم، نشان داد که قابلیت‌های بالایی دارد؛ تا‌جایی‌که یورگن کلوپ در مصاحبه بعد از بازی ۲ تیم در‌این‌باره گفت: وقتی رئال را آنالیز می‌کنید، می‌بینید که خیلی از حرکات با سرعت پشت مدافعان انجام می‌شود. با داشتن ۳ تا از بهترین هافبک‌های میانی دنیا که می‌توانند توپ را هر جا که می‌خواهند بیندازند، شما به مشکل می‌خورید.

این ۲ تیم تا‌به‌حال در ۷ مسابقه مقابل هم قرار گرفته‌اند که هیچ‌گاه نتیجه مساوی در پایان بازی رقم نخورده است. سهم رئال ۴ برد و سهم لیورپولی‌ها نیز ۳ پیروزی در بازی‌های مستقیم بوده است. اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) بیورن کوئیپرس از هلند را به‌عنوان قاضی بازی حساس امشب ۲ تیم انتخاب کرده است.

دورتموند- منچسترسیتی؛ مأموریت سخت شانس اول قهرمانی

پپ گواردیولا در بازی رفت خیلی شانس آورد که رنگ پیروزی را دید. این تیم با گلی که فودن جوان در آخرین دقیقه بازی به ثمر رساند، موفق شد با نتیجه ۲‌بر ۱ از سد حریف خود بگذرد. در آن سوی میدان هم دورتموندی‌ها با گلی که در خانه حریف زده‌اند، حالا اصلی‌ترین گزینه صعود به مرحله بعد این بازی هستند و با کسب یک پیروزی اقتصادی ۱ بر ۰ نیز می‌توانند خودشان را در نیمه‌نهایی این رقابت‌ها ببینند.
 
سیتیزن‌ها با ترکیب کامل خود پا به مسابقه امشب خواهند گذاشت و امیدوارند در وهله اول دروازه خود را بسته نگه دارند تا بتوانند به مرحله بعدی این بازی‌ها صعود کنند. این تیم به گمان بسیاری از کارشناسان، شانس اول کسب عنوان قهرمانی لیگ امسال است؛ اما بازی رفت و نتیجه‌ای که رقم خورد، حالا خیلی‌ها را نسبت به این اتفاق مردد کرده است. در آن سوی میدان، اما زرد‌های وستفالن با خبر خوشی مواجه شده‌اند و آن هم رسیدن جیدون سانچو به این بازی است.
 
در آستانه بازی برگشت دورتموند و سیتی در مرحله یک‌چهارم نهایی چمپیونزلیگ در روز چهارشنبه دورتموند اعلام کرده است که جیدون سانچو پس از یک ماه دوری از میادین به‌دلیل مصدومیت عضلانی، به تمرینات این تیم بازگشته است. بازگشت سانچو یکی از عناصر کلیدی در تلاش این تیم در ادامه فصل برای موفقیت در بوندس‌لیگا و همچنین در رقابت‌های اروپایی است. سانچو از زمان پیروزی دورتموند بر مونشن‌گلادباخ در یک‌چهارم نهایی جام حذفی آلمان در تاریخ دوم مارس دیگر برای سیاه‌و‌زرد‌ها به میدان نرفته است. همچنین ارلینگ هالند، غول نروژی زنبورها، چند بازی می‌شود که برای تیمش گل‌زنی نکرده است و حالا خیلی‌ها منتظر درخشش دوباره او هستند.

زنبور‌های وستفالن که در هفته‌های گذشته چندان وضعیت جالبی نداشته‌اند، از ۷ بازی آخر خود ۲ برد، ۳ باخت و ۲ مساوی به دست آورده‌اند که آمار قابل‌قبولی برای این تیم محسوب نمی‌شود. این چهارمین بازی رودرروی ۲ تیم است و جالب اینکه یک برد برای هرکدام از ۲ تیم در ۳ مسابقه قبلی ثبت شده و یک بازی ۲ تیم هم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->