محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان
سرخط خبرها

طالبان: خروج کامل نیروهای خارجی شرط ما برای انجام مذاکرات صلح است

  • کد خبر: ۶۴۰۴۷
  • ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
طالبان: خروج کامل نیروهای خارجی شرط ما برای انجام مذاکرات صلح است
ساعاتی پس از اعلام دولت بایدن مبنی بر خروج ۳۵۰۰ نیروی آمریکایی از افغانستان تا ۱۱ سپتامبر، سخنگوی طالبان از امتناع این گروه به شرکت در مذاکرات صلح با دولت افغانستان خبر داد. پیش از این دولت ترامپ اول ماه مه را زمان خروج از افغانستان اعلام کرده بود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دیلی بیست در این باره نوشت؛ نعیم وردک، سخنگوی بخش سیاسی طالبان گفت: تا خروج کامل نیروهای خارجی از سرزمین‌مان، امارت اسلامی(طالبان) در هیچ کنفرانسی که بخواهد درباره افغانستان تصمیم بگیرد حاضر نخواهد شد.

 

این تحریم ضربه دیگری بر تلاش‎‌های آمریکا در برقراری آتش بس و معاهده صلح میان این گروه شبه نظامی و دولت کابل در آستانه کنفرانس استانبول در ماه آوریل بود.

 

کریس کولندا، از نظامیان بازنشسته که شخصا با طالبان مذاکره می کند هشدار داده طالبان قبلا هم قول‌هایی از آمریکایی‌ها برای عقب نشینی شنیده و اکنون به مصالحه‌های دیگری برای پذیرش تعویق عقب نشینی تا تابستان نیاز دارد. اگر این چهار ماه، شش ماه و شش ماه، هشت ماه شود چه؟

 

یک وزیر سابق طالبان و از اعضای کنونی کمیسیون نظامی این گروه به دیلی بیست گفت که طالبان از آمریکا به دلیل عدم وفاداری به معاهده ۲۹ فوریه و تعیین تاریخ پایان آوریل ۲۰۲۱ برای خروج کامل از افغانستان ناامید شده است با طولانی شدن حضور آمریکا در افغانستان آمریکا اعتماد طالبان را خدشه دار کرد. طالبان از جنگ خسته نیست آمریکا باید افغانستان را به افغان‌ها واگذار کند.

 

آنتونی بلینکن، و لوید آستین، وزیران خارجه و دفاع بایدن امروز در بروکسل متحدان ناتو را در جریان طرح های آمریکا برای عقب‌نشینی از افغانستان قرار می‌دهند.

 

با این حال به نظر می‌رسد گروه طالبان حملات خود علیه غیرنظامیان و نیروهای ارتش را تشدید کردند.

 

در یک ماه گذشته ۶۰غیرنظامی توسط طالبان کشته شده‌اند

طارق آرین، سخنگوی وزارت کشور افغانستان روز سه‌شنبه با انتشار رشته توئیتی اعلام کرد که شمار غیرنظامیان جانباخته طی حدود یک ماه گذشته در اثر تشدید خشونت‌ها توسط گروه طالبان به ۶۰ نفر رسیده و در همین مدت ۱۶۳ تَن نیز زخمی شده‌اند.

 

به نوشته آرین تلفات غیرنظامیان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و این تاییدی است بر ادامه روند آسیب‌رساندن گروه طالبان به زیر ساخت‌های عمومی و غیرنظامیان با وجود متعهد بودن این گروه به حفظ آتش‌بس در مقابل نیروهای خارجی.

 

در همین حال، مقام‌های دولت افغانستان در پیام‌های خود به مناسبت آغاز ماه رمضان از گروه طالبان خواسته‌اند تا به احترام این ماه مذهبی با پیشنهاد برقراری آتش‌بس موافقت کند. درخواستی که نه تنها هنوز با پاسخ مثبت این گروه مواجه نشده بلکه در عمل نیز این گروه حملات تازه‌ای را علیه نیروهای دولتی انجام داده است.

 

دور تازه گفتگوهای صلح افغانستان قرار است روز ۲۷ فروردین در استانبول برگزار شود؛ نشستی که ابتکار تازه دولت جو بایدن در چارچوب طرح جدید صلح در افغانستان به شمار می‌رود.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->