«ریشا» شیر نر باغ وحش وکیل آباد مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت
سرخط خبرها

بررسی مجدد فرمول متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان غیرحداقلی‌بگیر تامین اجتماعی آغاز شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۶۴۴۸۱
  • ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲
  • ۲۲
بررسی مجدد فرمول متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان غیرحداقلی‌بگیر تامین اجتماعی آغاز شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۰)
 رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران از آغاز بررسی مجدد فرمول متناسب‌سازی برای بازنشستگان غیرحداقلی‌بگیر (سایر سطوح) خبر داد و گفت: «کانون عالی بازنشستگان در جلسه‌ای با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی این مورد را بررسی می‌کند. در صورت رسیدن به نقطه نظر مشترک، جلسه‌ای برای توجیه کانون‌ها برگزار می‌شود.»

به گزارش شهرآرانیوز، علی دهقان‌کیا (رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران) ، با اشاره به آغاز بررسی مجدد فرمول متناسب‌سازی برای بازنشستگان غیرحداقلی‌بگیر (سایر سطوح) گفت: «اگر به زودی کانون عالی بازنشستگان با سازمان تامین اجتماعی به نقطه نظر مشترک برسند و همه صورتجلسه را امضا کنند، به زودی جلسه‌ای با کانون‌ها برگزار و احکام جدید صادر می‌شوند.»

وی افزود: «در فرمولی که در دست داریم، مستمری تیر ماه ۹۹ (مستمری قبل از اجرای مرحله اول متناسب‌سازی) ملاک قرار گرفته است؛ درحالیکه مستمری اسفند ماه باید در آن ملاک قرار گیرد و در ضمن تفاوت ضریب مستمری بازنشستگی با امروز ملاک قرار و ضرب در ۷۵ درصد شده است. بازنشستگان به این شیوه اعتراض دارند و می‌گویند این فرمول به نفع آن‌ها نیست. به همین دلیل قرار شد در آن بازنگری صورت گیرد.»

وی افزود: «در سال ۱۴۰۰ حداقل‌بگیر‌های دارای ۳۰ سال سابقه بیمه‌پردازی باید ۴ میلیون و۲۰۰ هزار تومان دریافتی داشته باشند، اما مستمری یک بازنشسته دارای حق عائله‌مندی به حدود ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد؛ البته گروهی از بازنشستگان به دلیل نداشتن همسر و اولاد از دریافت حق همسر و عائله‌مندی محروم هستند که دریافتی آن‌ها به ۴ میلیون تومان می‌رسد، قرار شد که مستمری این گروه از بازنشستگان مجدد بررسی شود.»

 

چرا مبلغ متناسب‌سازی اعلام نشد؟

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران با اشاره به انتقاد بازنشستگان در مورد مبهم بودن میزان افزایش ناشی از متناسب‌سازیِ مستمری در اولین فیش صادر شده در فروردین ماه، گفت: «نگرش به افزایش مستمری در سال ۱۴۰۰ مبتنی بر میزان مبلغ متناسب‌سازی و جدا دیدن آن نبود، سازمان تامین اجتماعی می‌خواست، مستمری بازنشسته‌ی ۳۰ سال سابقه با هم سطح وی در صندوق بازنشستگی کشوری یکسان شود؛ چراکه سال گذشته صحبت از قائل شدن تبعیض میان بازنشستگان بود.»

دهقان‌کیا افزود: «بر همین مبنا با سازمان وارد مذاکره شدیم. آن زمان کارشناسان سازمان می‌گفتند که بازنشسته دارای ۳۰ سال سابقه در صندوق کشوری ۳ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد، اما نمایندگان بازنشستگان عدد دقیق آن را ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان محاسبه کردند. در نهایت سازمان به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای حداقل‌بگیران فاقد عائله‌مندی رضایت داد. همچنین مستمری از کارافتادگان و بازماندگان به ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.»

وی با بیان اینکه البته این ارقام به معنای رنگین شدن سفره‌ی بازنشستگان نیست، افزود: «سبد معیشت کارگران شاغل ۶ میلیون و ۸۹۵ هزار تومان است. قاعدتا این رقم باید به بازنشستگان حداقلی‌بگیر هم تسری یابد، اما از طرفی سازمان در سال جاری به قرار ماهی ۱۵ هزار میلیارد تومان در حوزه مستمری تعهدات دارد که رقم یک سال آن برابر ۱۸۰ هزار میلیارد تومان است؛ درحالیکه بودجه ۱۴۰۰ سازمان ۱۹۲ هزار میلیارد تومان است؛ بنابراین باید کاری کنیم که آب باریکه‌ی بازنشستگان قطع نشود. من هم می‌دانم که افزایش کمتر از ۶ میلیون و ۸۹۵ هزار تومان مستمری کمک حال نیست؛ اما اگر سازمان بخواهد یک تنه این میزان مستمری را پرداخت کند، ورشکست و همین آب باریکه هم قطع می‌شود.»

 

تصمیم گیری در مورد وام بازنشستگان

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران افزود: «باید اُمیدوار باشیم که در اجرای متناسب‌سازی دچار تشتت نشویم و فرمول مد نظر کانون عالی را به درستی به اجرا درآوریم؛ البته با نهایی شدن ابلاغ احکام می‌توانیم در مورد وام بازنشستگان تصمیم‌گیری کنیم. در این مورد کانون عالی بازنشستگان با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و مدیرعامل بانک رفاه وارد مذاکره شده و احتملا در سال ۱۴۰۰ شاهد تغییر رقم وام بازنشستگان خواهیم بود.»

وی در پاسخ به گلایه‌ی بازنشستگان در مورد محاسبه نشدن علی‌الحساب ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی مرحله‌ی دوم متناسب‌سازی در متناسب‌سازی مرحله دوم، گفت: «این مبلغ حتی به بازنشسستگان دارای ۱۰ سال سابقه که به ازای ۱۰ روز در ماه مستمری دریافت می‌کنند، پرداخت شده است. سازمان تصمیم گرفت این رقم را در متناسب‌سازی لحاظ نکند و آن را تقریبا به صورت برابر به تمام بازنشستگان پرداخت کند.»

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۴
بازمانده
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
1
2
ما بازمانده هستیم 3800 دادند درحالی که باید4200 میدادند قانون تامین اجتماعی میگه باید با 30 سال سابقه ها یکی باشه ولی 2 ساله که نیست! چرا قبلا بود ولی الان نه؟
همسره ازکارافتاده
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
2
در صورتی که شوهرم از کار افتاده کلی هست و در گذشته حقوق با ۳۰ سال سابقه ها یکی بود الان برایم ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان واریز شده پس چرا واریز42.000.000ریال نکردند یک از کار افتاده کلی دیگر نمی تواند کار بکند و نیاز به هزینه‌های بالای درمان دارد ولی بازنشسته میتواند کار بکند واقعاً سخت است برای همه قشره بازنشسته
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
3
چرا حداقل بگیر ها رو بررسی نمی کنند! ؟ پدر من حداقل بگیره پارسال 2700 می‌گرفت الان 3700 دادن حتی 4200 که خودشون میگفتن رو هم ندادن!
فرشته
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
0
1
چراتفاوت میزارند باید حقوقم ۳۵۰۰میشد الان ۳۳۰۰واریز گردند مابقیش چی میشه ویا تااخرسال همین حقوقمون هست
منابع
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
0
1
متاسفانه با پول هنگفتی که تامین اجتماعی دارد با درآمد. بالا نرخ واقعیت تامین حقوق را خیلی پایین پرداخت می کند و جامعه دچار مشکل سده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
0
1
چرا از کار افتاده ها وبازمانده ها را مطابق بیست ساله ها حقوق دادن ، رو چه حسابی ؟
لطفا پیگیری کنید .
نادر
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
0
1
ازپارسال تاحالا صحبت ازفرمول شده من نمی‌دانم این صیغه فرمول ازکجا آمده بحث همش روی فرمول میباشد وتمام شدنی هم نیست وبه ضرربازنشستگان شده افزایش حقوق این همه جنگ وجدال نداره چندرغازحقوق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
0
1
٤ ريال ميخوايد اضاف كنيد پدر مارا دراورديد كسى نيست بپرسد حقوق مسولين دلسوز ودلسوخته چقدراضاف شده
پ.س
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
0
2
شما بیشتر به نماینده دولت شبیه هستید تا نماینده بازنشستگان من وقتی بازنشسته شدم معادل سه برابر حداقل حقوق ( اعم از حقوق پایه و مزایا) حقوق داشتم الن بعد پنج سال از بازنشستگی کمتر از یک نیم برابر حقوق داریافت می کنم چرا در همسانسازی سر بازنشستگان کلاه می گذارید؟
بازمانده
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
0
1
سلام چرا به حقوق بازماندگان رسیدگی نمیکنید و کمتر از 30سال پرداخت هست حق ما خوردن نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
0
0
به چه حقی و بر اساس کدام قانون، تامین اجتماعی در متناسب سازی حقوق، می‌خواهد ضریب 75 در صد نسبت برقراری حقوق به حداقل حقوق آن زمان را ملاک عمل قرار دهد. چرا بایدعلاوه بر کاهش قدرت خرید ناشی از تورم، 25 در صد دیگر هم توسط سازمان خورده شود. دیواری کوتاه تر از بازنشسته نیست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
0
1
خواهشا اعلام نکنین 4200 یا 3900 آخه شما حق عائله و دو فرزند مشمول را زیاد کردید که خانمهای بازنشسته مستثنی هستند و همچنین اغلب آقایون که دیگه اولاد درخونه ندارند و یا همسر چرا به پایه حقوق اصافه نکردین جواب این زیرکی و زرنگی را باید بدین همین این دنیا و هم آخرت
محمد رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
0
0
چرا دونفر با یک سابقه افزایش حقوق آنها ۲میلیون تفاوت دارد
حمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
0
0
سلام، باید توجه نمود که بازنشستگان سایر سطوح مزدی هم ماهیانه ۴ برابر یا بیشتر از حداقل بگیران، سهم بیمه پرداخت نموده است که میبایست دریافتی بازنشستگی اش بیشتر باشد ،لازم بذکر است پس از انجام مبلغ متناسب سازی ،افزایش ۲۶ درصدی سالیانه صورت پذیرد ،
شهریار احمدی نیا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
0
0
افزایش حقوق دریافتیم در فروردین سه میلیون هشصد هزارتومان شده و متناوب سازی سال نودونه چیزی تعلوغ نگرفته وبا حقوق سی و سه روز سخت زیان آور آیا این حق من بازنشسته است
سیدمحمدحسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
0
0
مگه تامین اجتماعی با شرکت هایی که داره کار نمیکنه و درامد حاصل نمیکنه.ایابابودجه اول سال کاری دیگه انجام نمیده و درامد دیگه ای نداره.این همه مال و اموالی که داره بکار بگیره.ازقرارمعلوم مدیریت نداره .بایه سوپری اگه مدیریت باشه میتوانیم گسترشش بدهیم و صدها خانواده را چرخاند.اینها بهانه هست .مشگل اینه که کارگر نباید تورفاه نسبی قرار بگیره.افزایش حقوق سال را با ماه تیرحساب کردن .اسمش خرابی نرم افزار نیست .پارو حق گذاشتنه.ازخدا بی خبربودن است.افرادی که دنبال این هستند تا به هرطریقی سروصدا درست بکنند باید بفهمند ماعاشق انقلابمون هستیم و سی سال درسنگر تولید ثابت کرده ایم.انشاالله دردولت بعدی مدیران نالایق عوض بشوند
علی هاشمی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
0
0
بی کفایتی سازمان تامین اجتماعی با 31 سال سابقه 4000000 تومان دریافت میکنم
علی غریبی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
0
1
حقوق ۲۶۰۰۰۰۰۰ ریال با ۱۵ نفر عایله ونوه چکارکنم باز نیشته تامین اجتماعی در ضمین یکسال درجنگ بودم از طرف بسیج کدملی ۵۷۴۸۹۸۷۳۵۱
مهدی کارگر بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
0
0
سلام خدمت تمام بازنشستگان عزیز وزحمت کش به نظر من کسی که بازنشسته شده دیگه اولادی تو خونه نداره که بخواهید حق اولاد بدید که هی میگید حق اولاد شده اینقدر لااقل اگر هم کمکی میخواهید بکنید روی حقوق پایه قرار دهید چرا وعده الکی به ما میدید والله که خدا رو خوش نمیاد اینکارو با ما میکنید خدایا خودت بفریادمون برس
اکبر محمد جعفری
United States of America
۰۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
0
1
مثلا کسی بودشش میلیون ششصد هزار میگرفته شده ده میلیون من چهارمیلیون ششصد بوده شد شش وچهارصدبرای اولی که بیشتر بوده سه میلیون چهارصد اضافه شده برای من یک میلیون وششصد اضافه شده هرکه بیشتر بوده بیشتر بهش دادن چه همسان سازی انجام شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
0
1
اصلا همسانسازی صورت نگرفته که بخواد مبلغش اعلام بشه ، حداقل حقوق یک کارگر مجرد 3700 هزار تومن هست . حداقل حقوق یک بازنشسته با سی سال خدمت هم 3650 هزار تومن هست .
پس باید در مورد حقوق حداقل بگیران هم تجدید نظر بشه ، نه فقط در مورد غیر حداقل بگیران .
( همسانسازی روی عائله مندی و حق اولاد گذاشته اند که 60 درصد بازنشسته را شامل نمی شود )
علی
Germany
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
0
0
با سلام چرا تامین اجتماعی برای بازنشستگان حقوق میانی ها افزایش لاک پشتی داشته و اینقدر بوق و کرنا کرده که متناسب سازی انجام میدهد اگر یک بازنشسته حقوق میانی به اینجا رسیده تلاش او بوده ، درس خوانده ، ماموریت سخت کرده ، دوری از خانواده بوده ، پست های متفاوت داشته ، مسئولیت پذیر بوده و..... پس چرا حقوق این سطوح افزایش قانونی نداشته است .
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->