فرهاد مجیدی ایران بیا نیست! عالیشاه برای بازی با سپاهان آماده می‌شود بیرانوند به بازی با آلومینیوم می‌رسد؟ تغییر مدیرعامل در باشگاه صنعتی کلید خورد شادی جنجالی کار دست بازیکن پرسپولیس می‌دهد یزدانی المپیک پاریس را از دست داد؟ چراغ سبز مربی برزیلی به پرسپولیس کریس کلمن، سرمربی مدنظر تراکتور، کیست؟ تلاش برای رساندن عالیشاه به بازی حذفی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو سید حسین حسینی غایب بزرگ استقلال مقابل تراکتور؟ گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

برزیل مچ جوانان کولاکوویچ را خواباند

  • کد خبر: ۶۴۹۹
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
برزیل مچ جوانان کولاکوویچ را خواباند
توقف پدیده‌های والیبال ایران مقابل بلند‌قامتان سلسائو

تیم ایران در پنجمین بازی خود در جام‌جهانی2019 ژاپن به‌مصاف برزیل رفت و با نتیجه 3بر1 مغلوب صدرنشین این بازی‌ها شد. بلندقامتان کشورمان در این بازی هم با ترکیبی از بازیکنان جوان خود به مسابقه آمده بودند و به‌دنبال ارائه یک بازی برتر بودند. ویژگی بازی ایران در این دست را می‌توان شادابی بازیکنان و نمایش دل‌چسب آن‌ها دانست. ضمن اینکه آنالیز خوب تیم ملی برزیل، شناسایی مهاجمان این تیم را برای مدافعان ایران راحت‌تر کرده بود. 4 دفاع روی تور مؤید همین موضوع بود. عملکرد مهاجمان ایران نیز یک سروگردن بهتر از حریف قدرتمند آمریکای جنوبی بود. اشتباه بدموقع پوریا یلی 2 تیم را در امتیاز 23 مساوی کرد و اسپک خارج از زمین علی شفیعی، امتیاز 24 را تقدیم برزیل کرد؛ ولی باز هم ایران به بازی برگشت و سرویس بدون بازگشت علی شفیعی نتیجه 27بر25 را برای ایران به ارمغان داشت. این دومین دست باخته برزیل در جام‌جهانی و نخستین دیداری بود که برزیل با شکست در دست نخست آن را آغاز کرد. برزیلی‌ها دست دوم را با حملات مؤثرتر، کاملا متفاوت آغاز کردند و افزایش اشتباهات بازیکنان ایران نیز، اختلاف امتیازات را بیشتر کرد. دریافت بهتر بازیکنان برزیل، دست پاسور این تیم برای استفاده از نقشه‌های مختلف را باز گذاشته بود تا درنهایت نتیجه این دست 25بر21 برای برزیل باشد. در دست سوم، استرس از بازیکنان ایران دور شده بود و همپای برزیل امتیاز می‌گرفتند. اسپک‌های مؤثر بازیکنان ایران و سرویس‌هایی که برزیلی‌ها به خارج زمین زدند، 24بر22 ایران را پیش انداخت. ویدئوچلنج برزیل و خطای پوریا یلی نتیجه را در امتیاز 24 مساوی کرد. نتیجه این دست 25بر27 برای برزیل بود. آمار عملکرد 2 تیم در ابتدای ست چهارم شباهت زیادی به هم داشت و تنهانکته‌ای که باعث برتری برزیل در دست‌های دوم و سوم شده بود، تجربه بیشتر برزیلی‌ها و اشتباهات بازیکنان ایران بود. در دست چهارم نیز ایران 7بر3 از حریف پیش افتاد؛ ولی برزیلی‌ها با اسپک‌های بلند خود نتیجه را 9بر9 مساوی کردند. کسب 3امتیاز متوالی توسط برزیل که نتیجه را در امتیاز 13 مساوی کرد، وقت استراحت تیم ایران را به‌دنبال داشت. سریال اشتباهات بازیکنان ایران در این ست، نتیجه را 25بر22 به سود برزیل رقم زد.

 

یلی امتیازآورترین بازیکن ایران
تیم والیبال ایران در پایان این بازی 58 امتیاز از اسپک، 8 امتیاز از دفاع روی تور، 3 پوئن سرویس و 26 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد و در مقابل، برزیل نیز 59 امتیاز از اسپک، 8 امتیاز از دفاع روی تور، 5 پوئن سرویس و 30 امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران به دست آورد. پوریا یلی در این بازی 25 امتیاز برای ایران کسب کرد و در مقابل یواندری لئال نیز 16امتیاز برای برزیل به دست آورد. امیرحسین اسفندیار هم 13امتیاز دیگر برای ایران کسب کرد.

 

معروف: باید از عملکردمان مقابل برزیل راضی باشیم
سعید معروف در مورد شکست 3بر1 ایران مقابل برزیل در جام‌جهانی والیبال2019 ژاپن گفت: بازی سختی بود و از طرفی فکر می‌کنم که برزیلی‌ها انتظار چنین‌عملکردی را از تیم ما نداشتند. بازیکنان جوان ما خیلی خوب مبارزه کردند و به بازیکنان تیم برزیل فشار آوردند. این نوع بازی و این فشار برای پیروزشدن کافی نبود؛ ولی این موضوع را هم باید در نظر داشت که حریفی مقابل ایران قرار گرفت که یکی از بهترین‌های تیم‌های جهان است. ما باید از چنین‌عملکردی مقابل برزیل راضی باشیم.

 

کولاکوویچ: به تجربه بیشتری نیاز داریم
ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم کشورمان، نیز بعد از این بازی گفت: ما همیشه از بازی‌کردن مقابل برزیل لذت می‌بریم، چون شانس بازی مقابل یکی از بهترین تیم‌های جهان و شاید بهترین تیم دنیا را داریم و به‌همین‌خاطر چه با بازیکنان جوان و چه باتجربه، انگیزه زیادی مقابل این تیم داریم. کولاکوویچ در ادامه گفت: ما روز خوبی مقابل برزیل نداشتیم و نتوانستیم این تیم را شکست دهیم. پیروزی مقابل برزیل برای افزایش اعتمادبه‌نفس ما خیلی اهمیت داشت. بااین‌حال می‌توانیم از این بازی راضی باشیم. رقابت سختی با برزیل داشتیم. ما این دیدار را باختیم؛ چون نیاز به تجربه بیشتری داشتیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->