جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

شکسپیر بزرگ کیست؟

  • کد خبر: ۶۵۲۹۱
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
شکسپیر بزرگ کیست؟
روز بیست وسوم ماه آوریل سال ۱۵۶۴، به روایت عام، روز تولد ویلیام شکسپیر، نمایشنامه نویس بزرگ و پرآوازه انگلیسی، دانسته شده است. در هیچ گونه سند رسمی به تاریخ دقیق تولد او اشاره‌ای نشده است به جز فهرست اسامی تعمیدشدگان کلیسای منطقه «استراتفورد در ایوان» یا Stratford-upon-Avon که نشان می‌دهد او در روز ۲۶ آوریل همان سال در آنجا غسل تعمید داده شده است.
ریحانه صادقی | شهرآرانیوز - روز بیست وسوم ماه آوریل سال ۱۵۶۴، به روایت عام، روز تولد ویلیام شکسپیر، نمایشنامه نویس بزرگ و پرآوازه انگلیسی، دانسته شده است. در هیچ گونه سند رسمی به تاریخ دقیق تولد او اشاره‌ای نشده است به جز فهرست اسامی تعمیدشدگان کلیسای منطقه «استراتفورد در ایوان» یا Stratford-upon-Avon که نشان می‌دهد او در روز ۲۶ آوریل همان سال در آنجا غسل تعمید داده شده است. به طور سنتی، رسم بر این بوده است که نوزادان تازه متولدشده سه روز پس از تولد، غسل تعمید داده شوند. اطلاعات مستند زیادی درباره شکسپیر در دست نیست. او در سال ۱۵۶۴ در خانه‌ای در خیابان هنلی، در استراتفورد به دنیا آمد. پدرش، جان شکسپیر، یک دستکش دوز و از ریش سفیدان شهر بود. مادرش، مری آردن، از یکی از خانواده‌های بزرگ و اصیل شهر بود.
 
ویلیام جوان در سال ۱۵۸۲، در هجده سالگی با آن هاتاوی بیست وشش ساله ازدواج کرد. ۱۰ سال پس از ازدواجش، نام شکسپیر که دیگر پدر ۳ فرزند بود، در لندن به عنوان نمایشنامه نویس و شاعر بر سر زبان‌ها افتاد. او چند سالی در لندن زندگی کرد و سپس به استراتفورد بازگشت و تا زمان مرگش در آنجا ماند. شکسپیر سرانجام در سال ۱۶۱۶، دقیقا در روز تولدش، ۲۳ آوریل چشم از جهان فروبست. می‌دانیم که شکسپیر ۳۷ نمایشنامه، ۱۵۴ غزل، ۲ شعر روایی بلند و چندین شعر دیگر نوشته است. آثار او درمجموع به سبب زبان آوری و به نمایش گذاشتن انسانیت در زبان انگلیسی ستایش می‌شوند و سرشار هستند از دانش درباره قانون، زندگی در دربار، امور نظامی، طب، کشورداری، عهد باستان، زندگی در خارج از کشور و بسیاری چیز‌های دیگر.
 
اگرچه نام شکسپیر یکی از نام‌های گوش آشنای تاریخ است و بسیاری، او را یکی از نمایشنامه نویسان بزرگ همه دوران می‌دانند، اطلاعاتی که درباره او داریم، خلاصه می‌شود به همین چند خط. این کمبود اطلاعات و ناباوری از اینکه فرزند یک دستکش دوز روستایی با تحصیلات نامعلوم، بتواند چنین آثاری را خلق کند، سبب شده است که بسیاری به حقیقت وجود او و آثارش شک کنند. این افراد معتقدند به احتمال زیاد آثار شکسپیر را یک اشراف زاده ممتاز نوشته که نمی‌خواسته است آشکارا با حرفه نمایش که در آن روز‌ها مبتذل شمرده می‌شد، مرتبط باشد. از قرن نوزدهم تاکنون، اسامی افراد بسیاری به عنوان این نمایشنامه نویس پنهان، معرفی شده است.
 
از فرانسیس بیکن، ارل داربی و ادوارد دو ورده، ارل هفدهم آکسفورد گرفته تا خود ملکه الیزابت اول و کریستوفر مارلوی بزرگ، نمایشنامه نویس هم دوره شکسپیر. در مقابل، بسیاری نیز این ادعا‌ها را پوچ و بی حاصل می‌دانند. پروفسور استنلی ولز در پاسخ به این افراد می‌گوید: در واکنش به این حقیقت که شکسپیر اهل استراتفورد توانسته است چنین نگارخانه عظیمی از افراد متعلق به دسته‌ها و مناصب گوناگون را به تصویر بکشد و به روشنی از کشور‌هایی بنویسد که احتمالا هرگز به آن‌ها قدم نگذاشته است و چنین درک والایی از نهاد بشر داشته باشد، نباید بپرسیم «چطور ممکن است او این‌ها را نوشته باشد؟» بلکه صحیح است بگوییم: «چقدر خوب که این کار را انجام داده است!»
 
منبع: آن دیزدی
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->