سرخط خبرها

فروش ملک در اطراف حرم آزاد است

  • کد خبر: ۶۷۱۸
  • ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
فروش ملک در اطراف حرم آزاد است
2عضو شورای اسلامی شهر مشهد و شهردار منطقه ثامن تأکید کردند

شوشتری
دبیرشهرآرامحله

انتقاد به موانع در راه فروش ملک در اطراف حرم از مهم‌ترین موضوعاتی بود که مردم در نشست مشترکشان با 2عضو شورای‌ اسلامی شهر مشهد و شهردار منطقه ثامن مطرح کردند.در این دورهمی که به میزبانی مسجد‌الزهرا(س) در خیابان کاشانی برگزار شد، به موضوع بسته‌بودن کوچه‌های فرعی بولوار کامیاب، کمبود امنیت در معابر فرعی، پاتوق شدن تعدادی از خانه‌ها به‌وسیله معتادان، نحوه بازسازی خانه‌های قدیمی، تعداد زیاد سرقت در معابر فرعی و عناوین دیگر نیز پاسخ داده شد.


از خرید 8خانه تاریخی تا افتتاح شارستان
همچون سایر نشست‌های مردمی، این جلسه هم با گزارش عملکرد شهرداری منطقه ثامن آغاز شد تا شرکت‌کنندگان قبل از پرسیدن سؤال از میزان پیشرفت و آینده طرح آگاهی پیدا کنند. نعمتی، شهردار منطقه ثامن این گزارش را با نام حرم مطهر آغاز کرد و از مهم‌ترین اولیت‌های طرح‌ نوسازی چنین گفت: مساحت حرم مطهر از 18هکتار به 50هکتار پیش‌بینی شده بود که امروز به این میزان رسیده است. وی دومین امر مهم را افزایش سرانه فضای سبز خواند که هم‌زمان با آغاز طرح نوسازی 5/2هکتار بوده و در پایان طرح باید به 67هکتار برسد. به گفته وی در همین راستا طی 23سال گذشته 50هزار مترمربع فضای سبز ایجاد شده؛ حال اینکه طی 2سال حضور مدیریت شهری جدید 42هزار مترمربع جدید نیز ایجاد شده و 8هزار مترمربع دیگر هم در دست اجراست که تا 2الی 3ماه دیگر به پایان خواهد رسید. در این صورت میزان فضای سبز ایجاد شده 2سال اخیر با 23سال قبل برابری خواهد کرد. وی دیگر موضوع مهم آغاز طرح را آسایش اقامت زائران هنگام مراجعه به مشهد خواند و افزود: در همین راستا در این طرح 150هزار تخت اقامتی برای زائران پیش‌بینی شده است. همچنین 15پارکینگ با ظرفیت 9هزار و200 جای پارک نیز ایجاد خواهد شد. شهردار منطقه ثامن از دغدغه‌اش در حفظ آثار تاریخی اطراف حرم در طرح نوسازی هم گفت و آن‌طور که اشاره‌کرد، در مجموع در این محدوده (اطراف حرم مطهر) 39اثر تاریخی به ثبت رسیده است؛ از میان آن‌ها 4خانه تاریخی را شهرداری تملک کرده که 2خانه بازسازی شده است. به گفته وی در همین راستا خرید 8خانه تاریخی دیگر نیز از این محدوده در دستورکار شهرداری منطقه ثامن در سال‌جاری قرار گرفته است. نعمتی در ادامه گزارشش گفت: برای تأمین هزینه‌های بافت، بعد از مصوبه شورای شهر، مقرر شده تا مبلغی از محل انتشار اوراق مشارکت با بازپرداخت نصف‌به‌نصف بین شهرداری و دولت در اختیارمان قرار گیرد که این اعتبار کمک بزرگی به طرح خواهد کرد. وی تأکید کرد: از آن‌ جایی که به دنبال ماندگاری مردم در بافت هستیم، به پروژه‌های عمومی سرعت داده‌ایم. به عنوان نمونه خیابان رضوان به بهره‌برداری رسیده و شارستان قطاع2 هم درحال تکمیل است.


ناراضی از بستن کوچه‌ها
با پایان گزارش عملکرد، تعدادی از نماینده‌های مردم درخواست‌هایشان را مطرح کردند که موانع موجود در راه فروش ملک در اطراف حرم، بسته بودن کوچه‌های فرعی بولوار کامیاب،تعداد زیاد سرقت از خودروها در خیابان کاشانی، مانع شدن کارشناسان منطقه ثامن از تعمیر منازل شخصی و مشکل تردد خودروهای پلیس و آتش‌نشانی در کوچه‌های بسته شده از جمله آن‌ها بود. طبق دستورکار جلسه، شماره این افراد ثبت شد تا شهرداری به مشکلاتشان رسیدگی کند و همچنین نعمتی به همه شرکت‌کننده‌ها اعلام کرد که هرکسی ملکش در اطراف حرم است اجازه فروش دارد، حتی اگر در طرح باشد.


مخالف تبدیل املاک مردم به تجاری هستیم
در ادامه با پایان درخواست‌های مردمی، بتول گندمی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد هم از رویکرد این دوره مدیریت شهری گفت و به مردم اطمینان داد که مخالف تبدیل املاک مردم به تجاری است. وی گفت: به دنبال ماندگاری مردم در منطقه ثامن هستیم و اگر به گزارش شهردار این منطقه هم دقت کرده باشید، طی 2سال، عمده فعالیت‌ها در بازگشایی خیابان‌ها، ایجاد فضای سبز، زیرساخت‌های عمومی و فعالیت‌های مشابه بوده تا مردم عادی سود ببرند.
وی ادامه‌ داد: اکنون هم به دنبال این هستیم تا 3هزار و100میلیارد تومان اعتباری که قرار است از محل انتشار اوراق مشارکت جذب شود را به این منطقه بیاوریم، که این داستان بیست‌وچهار ساله طرح نوسازی و بهسازی اطراف حرم تمام شود.
احمد نوروزی، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها، و رئیس کمیته نظارتی شماره4 شورای شهر مشهد نیز گفت: ما معتقدیم ساکنان این بافت، باید در منطقه بمانند و مخالف مهاجرت آن‌ها به نقاط دیگر شهر هستیم. از همین‌رو شهرداری مکلف شده برای محلات هدف بازآفرینی گروه‌های تسهیلگر را مستقر کند؛ تاکنون 6دفتر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و سایر محلات نیز به زودی فعال خواهند شد. به گفته وی لازمه تحقق بازآفرینی، حضور و مشارکت مردم و ساکنان در برنامه‌ریزی‌ها و هم‌فکری‌هاست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->