یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور مبارزه کاراته‌کاران خراسان‌رضوی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر | عیارسنجی اوسمار تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند حضور بیرو مقابل سپاهان قطعی شد نکونام باز هم علیه خطیر سپاهان آخرین شانس اوسمار برای سرمربی‌گری پرسپولیس؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بارسلونا و والنسیا| حضور در اروپا قطعی شد تعویض کاپیتان های پرسپولیس مقابل سپاهان خروج بردیا سعادت از لیست تیم ملی والیبال اوسمار روی بیرانوند ریسک می‌کند؟ تلاش کادر پزشکی استقلال برای رساندن سهرابیان به بازی با تراکتور قرارداد علیپور با ژیل ویسنته آخر فصل تمام می‌شود| احتمال بالای بازگشت به پرسپولیس
سرخط خبرها

۶۴ ساعت مشت‌زنی بی‌وقفه بدون خواب!

  • کد خبر: ۶۷۲۴۷
  • ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
۶۴ ساعت مشت‌زنی بی‌وقفه بدون خواب!
روشنک صابران، دختر رزمی‌کار مشهدی، از جزئیات ثبت رکورد جهانی خود می‌گوید.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ روشنک صابران، دختر رزمی‌کار مشهدی، موفق شده است با زمان ۶۴ ساعت و ۲۷ دقیقه به‌صورت پی‌درپی مشت‌زنی کند و رکورد خود را به ثبت جهانی برساند. فعلا در بخش بانوان کسی بیشتر از او چنین رکوردی ثبت نکرده است و باید منتظر رکورد رقیبان خود از سراسر دنیا باشد.


او با واردکردن مشت‌های پی‌درپی چپ و راست به کیسه‌بوکس، ۳ روز و بدون دقیقه‌ای خوابیدن، این رکورد را در تهران زیرنظر ناظران و کارشناسان سازمان ایمارو ثبت کرد. رکوردزنی از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه آغاز و تا ساعت ۲:۲۷ بامداد روز پنجشنبه ادامه یافت که در مجموع ۶۴ ساعت و ۲۷ دقیقه طول کشید. این اتفاق خوب در روز‌های پایانی اسفند و در آستانه سال ۹۹ گم شد، اما بااین‌حال، ثبت چنین رکوردی به‌دست دختر ورزشکار مشهدی همچنان می‌تواند خبر خوبی باشد.


روشنک صابران تجربه حضور در رشته‌های مختلف از ژیمناستیک و دوومیدانی تا فوتسال و راگبی و تکواندو و درنهایت کیک‌بوکسینگ و کاراته را در کارنامه دارد و حتی به عضویت تیم‌های ملی مختلفی نیز در آمده است. این رزمی‌کار مشهدی تاکنون طلای جهانی کیک‌بوکسینگ و کاراته کیوکوشین را به‌نام خود ثبت کرده است.


هر یک‌ساعت یک‌دقیقه استراحت

ملی‌پوش مشهدی کیک‌بوکسینگ بانوان با بیان اینکه همه هزینه‌های این کار شخصی بوده است، درباره فرایند ثبت این مشت‌زنی گفت: در این رکورد، ورزشکار به‌ازای هر یک‌ساعت مشت‌زنی، یک‌دقیقه برای استراحت زمان دارد. ۱۲ ساعت نخست را بدون خستگی به‌صورت ممتد مشت‌زنی کردم و خسته نشدم و از زمان استراحتم استفاده نکردم و بعد از آن ۱۲ دقیقه استراحت کردم. در طول ثبت رکورد، نمی‌توانیم غذا بخوریم و بیشتر با مایعات سعی می‌کنیم انرژی کافی را دریافت کنیم. البته چند نفر نیز در حین فعالیت در کنارمان هستند و می‌توانند ورزشکار را تغذیه کنند.


تجربه سخت ۶۴ ساعت ایستادن

او ادامه داد: در زمان شروع مسابقه شرایط راحت است، ولی با گذشت زمان همه‌چیز تغییر می‌کند. سخت‌ترین ساعات حدود ۱۲ شب تا ۷ صبح بود که همه‌جا سکوت بود و خواب سراغم می‌آمد. به‌دلیل ایستاده‌بودن، بدن درد می‌کند و پا‌ها بسیار تحت فشار است. در این ۳ روز من اصلا نخوابیدم. براساس تأکید مربی‌ام، در روز‌های پیش از ثبت رکورد به‌صورت کامل خوابیده بودم تا بدنم کم نیاورد. این چالش استقامت بسیار زیادی نیاز دارد و باید شخص از قبل آمادگی جسمانی خوبی داشته باشد. باتوجه‌به حضور در اردو‌ها و تمرینات، فقط یک‌هفته برای آماده‌شدن و ثبت رکورد فرصت داشتم. از پنج‌شش ساعت مشت‌زنی به کیسه شروع کردم و آن را به ۲۰ ساعت رساندم. با اینکه کار سختی بود، خداراشکر که توانستم آن را با موفقیت پشت سر بگذارم.


ثبت در سازمان جهانی ایمارو

صابران خاطرنشان کرد: رکورد‌های رزمی زیرنظر سازمان جهانی ایمارو ثبت می‌شود و رکورد‌های ورزشکارانی که در برنامه استعدادیابی عصر جدید نیز شرکت داشتند، در همین سازمان ثبت شد. برنامه‌های ثبت رکورد آسیایی و جهانی در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگ‌سالان انجام می‌شود که من در وزن خودم و رده بزرگ‌سالان این رکورد را ثبت کردم. اگر بخواهم این رکورد را در کشور‌های عربی یا اروپایی افزایش بدهم، خودم باید دست‌کم دوسه ساعت بیشتر از رکورد فعلی ثبت کنم.


به‌جز صابران در بخش بانوان، یگانه فهیمی‌نژاد نیز در این رکوردگیری شرکت کرد، اما با زمان کمتری نسبت به صابران؛ فهیمی‌نژاد ۶۰ ساعت و ۱۷ دقیقه به‌صورت پی‌درپی مشت‌زنی کرد. همچنین ۵ ورزشکار مرد خراسانی نیز ثبت رکورد کردند. روشنک صابران دراین‌باره گفت: قرار بود ورزشکاران خراسانی در کاشمر رکورد جهانی ثبت کنند که این اتفاق هم افتاد، اما من به‌دلیل حضور در اردو و تمرینات نتوانستم در کنار آن‌ها باشم و به‌صورت جداگانه در تهران این کار را کردم. فهیمی‌نژاد نیز از شاگردان من است که توانست این رکورد را ثبت کند.


کیک‌بوکسینگ در مهجوریت

او خاطرنشان کرد: از رئیس جهانی ایمارو، گرندمستر حمید قلی‌زاده، و از مربی‌ام، شیهان مرتضی عطار، و خانواده عزیزم تشکر می‌کنم. متأسفانه رشته کیک‌بوکسینگ بسیار مظلوم واقع شده است و با وجود موفقیت‌ها و مدال‌های بین‌المللی حتی در شهر خودمان هم از این رشته تقدیر نمی‌شود. حمایت‌نشدن مختص بانوان نیست و در بخش مردان نیز وجود دارد، ولی بانوان از نظر نداشتن سالن مناسب و استاندارد با محدودیت‌های زیادی روبه‌رو هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->