ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاظمی‌قمی در دیدار با حکمتیار، اوضاع منطقه و افغانستان را بررسی کردند سرمربی افغانستان: فردا با تمام توان مقابل تاجیکستان بازی می‌کنیم پخش زنده بازی افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ویدئو | حقابه هیرمند به کجا رسید؟ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گلی زیبا و عجیب در لیگ قهرمانان فوتبال افغانستان ویدئو | جشن قهرمانی بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان پس از صعود به مرحله بعد حریف تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ چه تیمی است؟
سرخط خبرها

نماینده ارشد آمریکا در کابل داعش را مسئول حمله مرگبار مدرسه سیدالشهدا دانست

  • کد خبر: ۶۷۷۰۳
  • ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
نماینده ارشد آمریکا در کابل داعش را مسئول حمله مرگبار مدرسه سیدالشهدا دانست
نماینده ارشد آمریکا در کابل گفت: گروه داعش همچنان یک نیروی "پرتوان" در افغانستان و مسوول حمله مرگبار اخیر است که ده‌ها دختر محصل را به کام مرگ کشید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ راس ویلسون، کاردار آمریکا در افغانستان که عمدتا طالبان مقصر افزایش خشونت در این کشور جنگ زده است و آنها را به نقض توافق‌ها در مذاکرات صلح متهم کرد.

 

ویلسون در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: داعش همچنان یک نیروی پرتوان در اینجاست (افغانستان). این یکی از دلایل متعددی است که ما به تامین کمک امنیتی و مبارزه با تروریسم به مقام‌های افغان ادامه می‌دهیم.

 

او این گروه (داعش) را مسئول بمب‌گذاری هشتم مه مقابل یک مدرسه دخترانه در کابل دانست که جان بیش از ۵۰ تن را گرفت و همچنین این گروه را بابت انفجار در مسجدی در حومه کابل که جان ۱۲ نمازگزار را گرفت، سرزنش کرد.

 

این درحالی است که تاکنون هیچ گروهی تاکنون مسئولیت حمله به آن مدرسه را بر عهده نگرفته، اما داعش مسئولیت بمب گذاری در مسجد را پذیرفت.

 

راس ویلسون همچنین گفت: بمب گذاری در مدرسه و آن مسجد که چند روز پس از آن رخ داد، خیلی واضح است که کار به اصطلاح داعش است. بقایای القاعده هم هنوز در این کشور فعالیت دارند. قرار نیست به هیچکس به ویژه به طالبان مجوز خشونت‌ بدهیم، به خصوص اینکه به طالبان در خشونتی که مستقیما در آن مشارکت دارد، یا نوعی اکوسیستم تروریسم و خشونتی که عمیقا در آن همدست است، چراغ سبز نشان دهیم.

 

به گفته ویلسون، طالبان حملات "قابل توجهی" در ماه‌های اخیر علیه نیروهای دولتی و غیرنظامیان افغان داشته و آنها را در "بازارها و در خیلی از شهرها و مناطق سراسر این کشور هدف قرار داده است." او گفت: کسی باید در این رابطه شفاف و صادق باشد.

 

ویلسون که سابقا در کشورهای بسیاری نظیر روسیه و ترکیه دیپلمات بوده است، گفت؛ با توجه به مشارکت طالبان در مذاکرات صلح با کابل، با وجود اینکه این رایزنی‌ها ماه‌هاست مسکوت مانده است، این خشونت "غیر قابل توجیه" است.

 

وی ادامه داد: ما عمیقا از رفتار طالبان و تداوم سطح بالا و واقعا غیر قابل توجیه خشونت علیه افغان ها ناامید شده‌ایم. هیچ علتی برای آن وجود ندارد، به ویژه اگر شما در یک فرایند سیاسی سهیم باشید.

 

کاردار آمریکا تاکید کرد: انگیزه‌ای که ما اکنون داریم، این است که حل و فصل سیاسی صورت بگیرد که منجر به یک آتش بس و توقف دائمی درگیری‌ها در اینجا شود. با وجود تداوم خروج آمریکا، مشارکت واشنگتن در افغانستان ادامه خواهد یافت. طبیعتا این کشور در ماه‌ها و سال‌های آتی با یک سری مسائل دشوار روبرو می‌شود، اما ما درباره تعهدمان به ادامه کمک امنیتی صریح بوده‌ایم. ما هیچ جا نمی‌رویم ما اینجا هستیم.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->