در پی رسیدن توفان هاگیبیس به سوزوکا، همه برنامههای مسابقات فرمول یک در این پیست لغو شد. تمرین اول گرند پری ژاپن با اعلام رسمی FIA مبنی بر لغو تمرین سوم و تایمگیری امروز به دلیل توفان هاگیبیس آغاز شد. این بدین معنا بود که تمرین اول و دوم هم به اهمیت تایمگیری خواهد بود و احتمال دارد تایمگیری اصلا برگزار نشده و نتایج این تمرینها برای تعیین رده رانندگان در شروع مسابقه استفاده شود. خیلی زود پیست سوزوکا شاهد تلاش همه رانندهها برای نهایت استفاده از تمرین بود: ترمزهای همیلتون از آتش سرخ شد و در همان حال همتیمیاش والتری بوتاس که مشغول آزمودن مرزهای پیست بود، سریعترین تایم را ثبت کرد. در تمرین یک، شاهد نقص فنی شماری از خودروها هم بودیم؛ کارلوس ساینز از مکلارن در همان ابتدا و در خروجی پیتلین، با مشکل الکترونیکی متوقف شد و مارشالها مجبور شدند او را به خارج از مسیر مسابقه هل بدهند. البته پس از رفع نقص فنی به پیست برگشت و توانست تایم هفت را بزند. آنتونیو جیووناتزی از تیم آلفا رومئو، به اندازه ساینز خوششانس نبود و با نقص در سامانه هیدرولیک خودرو، مجبور به ترک تمرین شد و نتوانست به پیست بازگردد. دنیل ریکاردو از تیم رنو هم دیگر رانندهای بود که در تمرین اول با نقص فنی روبهرو شد و پیست را ترک کرد. راننده قهرمان Super Formula و راننده Super GT نایاکی یاماموتو، نخستین حضور در فرمول یک را با رانندگی برای تیم تورو روسو به جای پیر گسلی در این مسابقهی خانگی هوندا تجربه کرد. این راننده ژاپنی توانست با کسب رده هفدهم و ثبت زمانی یک دهم ثانیه کندتر از دیگر رانندهی تورو روسو، دنیل کیویات، نمایش موفقیتآمیزی از خود به جا بگذارد. تمرین نخست، با برتری مرسدسها در پیست به پایان رسید والتری بوتاس تایم یک و همیلتون تایم دو را به نام خود ثبت کردند. پس از آنها و با یک فاصله تقریبا یک ثانیهای، سباستین وتل و چارلز لکلرک، رانندگان فراری جا گرفتند و ورشتپن و آلبون، رانندگان ردبول، پنجم و ششم شدند. جالب این بود که هر دو تیم مرسدس و فراری و حتی الکس آلبون، از لاستیک سافت استفاده کرده بودند اما مکس ورشتپن با لاستیک کندترِ مدیوم در تمرین شرکت داشت و توانست زمانی بهتر از همتیمیاش و قابل رقابت با دو تیم بالای جدولی ثبت کند. تمرین دوم با حساسیت بالاتری از تمرین اول پیگیری شد چرا که رانندهها میدانستند در صورت برگزارنشدن تایمگیری، این نتایج تمرین دوم است که برای تعیین رده در آغاز مسابقه در نظر گرفته خواهد شد. شیکان آخر پیست سوزوکا، برای بهترین رانندگان جهان هم چالش بزرگی است؛ جایی که لوییس همیلتون، لحظههای سختی را پس از عبور از روی سرعتگیرهای کنار پیست تجربه کرد. چارلز لکلرک رانندهی فراری اما بیست دقیقه نخست تمرین دوم را به دلیل مشکل در دماغهی ماشینش از دست داد. والتری بوتاس هم در حالی که داشت یک تایم بسیار سریع را ثبت میکرد، در آخرین پیچ پیست، با ازدستدادن عقب خودرور اسپین شد اما خیلی زود توانست خودرو را جمع کرده و در نهایت باز هم سریعترین تایم پیست را در دومین تمرین گرند پری ژاپن ثبت کرد تا نشان دهد هنوز از رقابت برای کسب عنوان قهرمانی جهان با همیلتون پا پس نکشیده است. پس از بوتاس و همیلتون، مکس ورشتپن با لاستیک سافت موفق شد تایم سوم را بزند، لکلرک و وتل چهارم و پنجم شدند و آلبون باز هم تایم شش را زد. پیر گسلی هم در تمرین دوم با پس گرفتن ماشینش از یاماموتو برای زدن تایم به پیست آمد و موفق شد با زدن تایمی سریع در جایگاه نهم و پس از سرجیو پرز رانندهی ریسینگ پوینت قرار بگیرد. هر دو راننده مکلارن توانستند با نمایشی قوی، تمرین دوم را با کسب تایم هفت برای کارلوس ساینز و ده برای لاندو نوریس در میان ده راننده پیشتاز به اتمام برسانند. بر اساس آخرین اعلام تایمگیری فردا در ساعت 4:30 صبح و مسابقه ساعت 8:40 برگزار خواهد شد.