آمار‌های اعتیاد در کشور مربوط به دهه ۹۰ است قتل شرور غرب تهران به دست یک مجرم سابقه دار اعترافات تکان دهنده قاتل چاقوکش کارهای مهمی که باید پس از سرقت گوشی انجام دهید قتل پسر همسایه به خاطر یک دختر ربودن زن جوان از خودروی همسرش +جزییات خودکشی متهم به سرقت از صندوق امانات بانک ملی ۱۲ هزار تماس مزاحمتی با آتش‌نشانی مشهد طی یک ماه! دستگیری پسری که مادرش را به خاطر سرزنش دیگران به قتل رساند + عکس موبایل‌قاپ حرفه‌ای در مشهد به دام افتاد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) دستگیری ۱۱ سرشاخه یک شرکت هرمی در مشهد ۱۰ فایده گریه کردن | تا چه حد مجازیم که گریه کنیم؟ انجام مشاوره‌ ژنتیک در مرحله‌ پیش‌ از ازدواج، به همه‌ زوجین توصیه می‌شود درباره لطفعلی خان زند از تاج گذاری تا مرگ | یک تراژدی خون بار در چهار پرده یکی از راه‌های سوء استفاده از قانون معافیت سربازی سد شد آیا ضعف در برقراری ارتباط با دیگران سبب جذب همزیستی با حیوانات می­ شود؟ آداب سفر در فصل گرما جزئیات شهریه مدارس؛ شروع از ۱۰ میلیون تومان | شهریه ۲۵ درصد مدارس بالای ۳۰ میلیون تومان ابتلا به کیست مویی در بین مردان شیوع بیشتری دارد  روایت سرزده از اورژانس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد | رد خون
سرخط خبرها

آغاز واکسیناسیون معلولان در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۶۷۹۶۳
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
آغاز واکسیناسیون معلولان در خراسان رضوی
جانشین معاونت امور توان‌بخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی از آغاز واکسیناسیون معلولان ساکن در مراکز نگهداری شبانه‌روزی این استان خبر داد.

گروه سلامت و پزشکی شهرآرانیوز | جانشین معاونت امور توان‌بخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی از آغاز واکسیناسیون معلولان ساکن در مراکز نگهداری شبانه‌روزی این استان خبر داد.


به‌گفته محمدعارف آرام، ۴مرکز شبانه‌روزی توان‌بخشی معلولان جسمی‌حرکتی با ۵۹۱مددجو و ۱۰مرکز بیماران روانی مزمن با 1۱۲۸مددجو در استان مستقرند که جزو اولویت‌های دوم تا چهارم واکسیناسیون کرونا هستند.


وی بیان کرد: از مجموع ۴۲۶۹مددجو در کل مراکز اقامتی معلولان جسمی، ذهنی و بیمار روانی، ۳۴۴نفر به‌دلیل سالمندبودن، هم‌زمان با مددجویان مراکز سالمندان در همان گام اول واکسینه شده‌اند.


وی ادامه داد: از ۳۹۲۵نفر باقی‌مانده در این مراکز، فقط ۳0۸۶نفر واکسن دریافت می‌کنند، زیرا یا شرایط دریافت واکسن را نداشته‌اند یا خود و خانواده‌شان از تزریق واکسن به مددجو راضی نبوده‌ و انصراف داده‌اند. همچنین ۴۵۲نفر از کارکنان این مراکز نیز همراه با مددجویان واکسینه خواهند شد.


وی با تأکید بر اینکه واکسن مورد نیاز مراکز مراقبتی به‌طور کامل تأمین شده است، گفت: هیچ کمبودی دراین‌زمینه وجود ندارد و دانشگاه‌های علوم‌پزشکی همه واکسن مورد نیاز را تأمین کرده‌اند.


جانشین معاون توان‌بخشی بهزیستی خراسان رضوی با یادآوری اینکه مراکز اقامتی سالمندان، واکسن نوبت اول و دوم را دریافت کرده‌اند، گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد فوت یا حال وخیم بعد از تزریق واکسن یا سایر عوارض در میان دریافت‌کنندگان واکسن در مجموعه مراکز اقامتی دیده نشده است.


آرام با بیان اینکه به‌طور معمول افرادی در این مراکز فوت می‌کنند، گفت: به تشخیص پزشکی قانونی، هیچ‌کدام از موارد فوت به‌دلیل ابتلا به کرونا پیش یا پس از تزریق واکسن نبوده است.


آرام در زمینه مددجویان زیر پوشش بهزیستی در خارج از مراکز اقامتی گفت: هنوز پیگیریم، ولی نتیجه‌ای در راستای دریافت واکسن برای واکسیناسیون ۱۰۵هزار مددجوی مقیم منزل به‌دست نیامده است.


وی اظهار کرد: اکنون در خراسان رضوی ۱۱۸هزار مددجو در منازل داریم که با درنظرگرفتن برخی ملاک‌ها برای واجدشرایط‌بودن یا نبودن، به حدود ۱۰۵هزار دز واکسن نیازمندیم تا آن‌ها را علیه کرونا واکسینه کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->