نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال
سرخط خبرها

محجوب: در هیچ صورتی با ورزشکار رژیم صهیونیستی مبارزه نمی‌کنم

  • کد خبر: ۶۸۴۶۲
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
محجوب: در هیچ صورتی با ورزشکار رژیم صهیونیستی مبارزه نمی‌کنم
جواد محجوب، جودوکار مشهدی به‌دلیل تعلیق جودوی ایران قصد حضور در تیم پرچم سفید المپیک را دارد.

نادر نوروزی | شهرآرانیوز؛ پاییز ۲ سال پیش بود که خبر کوچ جواد محجوب، جودوکار مشهدی، به کانادا، شوک عجیبی را به جامعه ورزش کشور وارد کرد؛ محجوبی که یکی از بخت‌های المپیکی و قهرمانان آسیایی ایران در رشته جودو بود و کمتر کسی فکرش را می‌کرد به‌یک‌باره بعد از درخشش در مسابقات گرندپری، ایران را به مقصد کانادا ترک کند. جودوکار مشهدی حالا با گذشت نزدیک به یک‌سال‌ونیم از کوچ به کانادا، اعلام کرده است که قصد دارد به‌دلیل تعلیق فدراسیون جودو ایران و نبود امکان حضور جودوکاران ایرانی در المپیک توکیو، زیر پرچم سفید ورزشکاران پناهنده در این پیکار‌ها حاضر شود.

جواد محجوب البته در گفت‌وگوی اختصاصی با شهرآرا ورزشی اعلام کرده است که با وجود این حاضر نیست اگر در المپیک به حریفی از رژیم صهیونیستی خورد، با او مبارزه کند. قهرمان اسبق جودو آسیا در یک سال گذشته در مسابقات MMA هم حاضر شده و بار‌ها اعلام کرده است قصد دارد در این مسابقات هم به‌صورت حرفه‌ای حاضر باشد و آن را دنبال کند.

انتخابی به‌جز پرچم سفید ندارم

جواد محجوب که ۲ سالی است قید فعالیت در ایران را زده و به کشور کانادا مهاجرت کرده است، می‌گوید با تعلیق جودو ایران، انتخابی به‌جز حضور در تیم پرچم سفید برای رقابت‌های المپیک ندارد. وی می‌افزاید: حقیقت آن است که اگر می‌خواهم زیر پرچم سفید مبارزه کنم، برای این است که انتخاب دیگری ندارم و برای حفظ آمادگی و استفاده از فرصت المپیک این تنها راه است. محجوب چندی پیش فعالیت خودش را در مبارزات MMA هم آغاز کرده بود، اما این رقابت‌ها با شیوع ویروس کرونا تعطیل شده و حالا جودو تنها انتخاب جواد محجوب است. او دراین‌باره می‌گوید: من در MMA هم شروع خوبی داشتم، اما کرونا مانع این شد که در مسابقات اصلی به میدان بروم.

با ورزشکار رژیم صهیونیستی مبارزه نمی‌کنم

محجوب درباره کسب سهمیه المپیک و حضور در رقابت‌های جهانی می‌گوید: پیش از شیوع ویروس کرونا در چند رقابت جهانی حضور داشتم و پس از آن درخواست کردم در تیم پرچم سفید بتوانم در این رقابت‌ها حاضر شوم، اما هنوز این موضوع قطعی نشده است. وی می‌افزاید: با تعلیق جودو ایران، ما ورزشکاران این رشته نمی‌توانیم امیدی به فعالیت در جودو داشته باشیم و حضور در تیم پرچم سفید تنها راه و انتخاب در اواخر دوران فعالیتم در جودو خواهد بود. برای این تصمیم، با خیلی از افراد در ایران مشورت کردم و نگرانی‌هایی داشتم، اما درنهایت تصمیم به این کار گرفتم. محجوب با تأکید بر مبارزه‌نکردن با جودوکاران رژیم صهیونیستی اظهار می‌کند: بااین‌حال، اگر بازهم به ورزشکاری از این رژیم برخورد کنم، مسابقه نخواهم داد.

با پرچم ایران در MMA فعالیت می‌کنم

محجوب می‌گوید از ابتدا در MMA با نام ایران حاضر بوده و قراردادش با پاسپورت ایرانی به ثبت رسیده است. او می‌گوید: در چند مسابقه MMA به رقابت پرداختم، اما پیش از ورود به رقابت‌های اصلی، رقابت‌ها به‌دلیل شیوع کرونا تعطیل شد و دیگر فرصت حضور به من نرسید، اما تمریناتم را ادامه دادم و با شروع مسابقات به رقابت خواهم پرداخت.

کرونا من را هم زمین‌گیر کرد

شیوع کرونا ضربه‌های زیادی به ورزشکاران زد و برخی قوانین نزدیک بود برایم دردسرساز شود؛ زمانی به‌طور مخفیانه مشغول به تمرین در یک باشگاه بودم، اما پلیس به آنجا آمد و می‌خواست من را دستگیر کند! همچنین کرونا مانع شد به ایران سفر کنم، ولی در آینده نزدیک پس از دریافت واکسن به کشورم سفر می‌کنم.

آیا محجوب به ایران بازمی‌گردد؟

ستاره جودو مشهد چند صباحی است به‌دلیل تعلیق فدراسیون جودو و دوربودن ورزشکاران ایرانی از مسابقات مجبور به ترک کشور و شرکت در مسابقات جهانی شده است، اما چندی پیش در لایو اینستاگرامی اعلام کرده بود که بدش نمی‌آید به ایران بیاید و در مسابقه کمربند پهلوانی شرکت کند. البته همان‌طور که محجوب خودش گفته است، بازگشت او به ایران بعد از تزریق واکسن کرونا و بهبود شرایط این بیماری منحوس محقق خواهد شد و باید دید فدراسیون جودو تا دیر نشده است برای بازگرداندن محجوب اقدامی خواهد کرد یا ممکن است این ورزشکار که هنوز به‌طور رسمی پناهندگی کشوری را نگرفته است و فعلا در کانادا فقط اقامت دارد، برای همیشه جلای وطن کند. این سوالی است که پاسخ آن با گذشت زمان مشخص خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->