یک روزنامه پرتیراژ ژاپنی خواستار لغو المپیک شد

  • کد خبر: ۶۸۴۷۲
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
یک روزنامه پرتیراژ ژاپنی خواستار لغو المپیک شد
یک روزنامه پرتیراژ ژاپنی در سرمقاله امروز خود خواستار لغو المپیک توکیو شد.

گروه ورزش/ شهرآرانیوز، روزنامه مهم ژاپنی خواستار لغو بازیهای المپیک توکیو شد و هشدار داد که این بازیها تهدیدی برای سلامت جامعه است و با تلاش برای مهار جدیدترین موج ویروس کرونا، خدمات بهداشتی این کشور با فشار بیشتری مواجه خواهد شد.


در سرمقاله روز چهارشنبه، آساهی شیمبون لیبرال، یک شریک رسمی المپیک از یوشیهیده سوگا نخست وزیر ژاپن خواست با آرامش وضعیت را ارزیابی کند و در مورد لغو این رویداد در تابستان امسال تصمیم بگیرد.


آساهی اولین سازمان از چندین سازمان رسانه‌ای ژاپنی است که به عنوان حامیان رسمی توکیو 2020 معرفی شده و در فاصله کمتر از ۲ ماه مانده به بازی‌ها، خواهان لغو این رویداد هستند.


روزنامه آساهی که تیراژ صبح آن کمی بیش از 5 میلیون است به مخالفت گسترده مردم با بازی‌های المپیک اشاره و از کمیته بین المللی المپیک (IOC) به دلیل اصرار شدید بر برگزاری این بازی‌ها بدون توجه به ویروس کرونا، انتقاد کرد.


نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد ۸۳ درصد مردم ژاپن مخالف برگزاری المپیک هستند. پزشکان و پرستان این کشور نیز در خصوص تهدید سلامتی مردم در زمان بازی‌ها هشدار داده و مخالفت خود را با برگزاری المپیک اعلام کرده‌اند.


اعتراض این روزنامه ژاپنی برای برگزاری لغو المپیک و سرمقاله "تصمیم برای لغو المپیک" صبح روز چهارشنبه بیش از ۲۰ هزار بار توییت شده و در شبکه‌های اجتماعی سر و صدای زیادی ایجاد کرده است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->