نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس
سرخط خبرها

گفتگو با مجید خدایی سرمربی تیم کشتی #تا_ثبت_جهانی_توس

  • کد خبر: ۶۹۷۵
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
گفتگو با مجید خدایی سرمربی تیم کشتی #تا_ثبت_جهانی_توس
مجید خدایی، کشتی‌گیر و مدال‌آور مشهدی اصلی‌ترین دغدغه‌اش، استفاده جوانان آینده‌دار خراسان است. او پیش از نخستین دیدار تیمش، با ما از آخرین وضعیت آماده‌سازی تیم می گوید

نادر نوروزی - تیم لیگ برتری کشتی آزاد #تا_ثبت_جهانی_توس، می‌خواهد احیاکننده کشتی خراسان باشد. نماینده لیگ برتری کشتی خراسان اگرچه دیرتر از سایر تیم‌ها شروع به یارگیری و آماده‌سازی تیم خود کرد اما مجید خدایی، کشتی‌گیر مشهدی و مدال‌آور سال‌های نه‌چندان دور، این تیم را آماده رقابت‌ها کرده تا فردا سه‌شنبه، نخستین دیدارش با دانشگاه آزاد تهران را برگزار کند. حسن یزدانی، کشتیگیر طلایی ایران و جبرئیل حسن‌اُف، کشتی‌گر عنوان‌دار و کاپیتان تیم ملی آذربایجان، از چهره‌های برجسته این تیم هستند که در کنار سایر کشتی‌گیران باتجربه در این تیم، انگیزه و جان تازه‌ای به کشتی خراسان رضوی بخشیدند. خدایی که خودش سابقه قهرمانی در لیگ برتر را با تیم کشتی گراد دارد می گوید اصلی‌ترین دغدغه‌اش، استفاده جوانان آینده‌دار خراسان، از این تیم است. او پیش از نخستین دیدار تیمش، با ما از آخرین وضعیت آماده‌سازی تیم گفته است.

 

تیمم هدف فرهنگی دارد
پس از قهرمانی که در لیگ برتر کشتی با تیم گراد داشتم، از حضور در لیگ برتر دور شدم و تصمیم داشتم فعالیتی انجام ندهم اما زمانی که از سوی دکتر ریاضی، پیشنهاد تشکیل تیم #تا_ثبت_جهانی_توس مطرح شد، بدون توجه به موضوع مالی، تصمیم گرفتم که برای کشتی شهر و استان خودم، کاری انجام دهم به‌ویژه که این تیم، پیام و هدف فرهنگی دارد که به کارم و تیمم ارزش می‌دهد.

 

کشتی‌گیران را با آنالیز انتخاب کردم
ما کمی دیرتر از سایر تیم‌ها شروع کردیم و با توجه به اینکه سال اولی ست در لیگ حضور می‌یابیم، نسبت به سایر باشگاه‌ها در ساختار و زیرساخت‌های لازم عقب هستیم اما با شناختی که از لیگ و کشتی‌گیران داشتم، ترکیب را انتخاب کردیم و حالا تیمی خوب و همدل داریم. ما 5 کشتی‌گیر بومی در تیم مان داریم که فقط یک نفر از آن‌ها، پیشینه لیگ برتر را دارد و برای 4 نفر دیگر، این بهترین فرصت برای پیشرفت است که باید از آن استفاده کنند.


یزدانی دلش با ما بود
مطمئن باشید حضور این تیم، جان دوباره‌ای به کشتی خراسان می‌دهد. روزی که حسن یزدانی در سالن تمرین حاضر شد، جمعیت حاضر در آنجا، برایمان باورکردنی نبود و همان حضور پرشور، ما را هم‌قسم کرد تا برای افتخارآفرینی، از هیچ تلاشی دریغ نکنیم. حسن یزدانی کشتی‌گیر بزرگی است و یکی از سرمایه‌های کشتی و ورزش کشور است که حالا در تیم مشهدی‌ها بر روی تشک می‌رود اما حرف‌هایی که دباره قرارداد او و سایر کشتی‌گیران مطرح می‌شود، حاشیه‌هایی ست که اصلاً در کشتی وجود ندارد. یزدانی دلش با ما بود و زمانی که پیشنهاد و هدف ما را دریافت کرد، خودش از حضور در تیم ما استقبال کرد و حالا هم با انگیزه‌ای بالا در تمرین‌ها حضور دارد.

 

هزینه یک بازیکن فوتبال، با همه هزینه‌های ما برابر است
در کشتی قرارداد نجومی نداریم چون لیگی حرفه‌ای وجود ندارد. هزینه‌های همه تیم ما، با یک بازیکن متوسط در فوتبال برابری می‌کند و خبری از رقم نجومی نیست. البته هم مخارج هم هزینه نیست بلکه با اقداماتی که انجام شده، این هزینه برای سرمایه‌گذاری در کشتی استان و شور و نشاط مردم است. اگر در همین مشهد، در سایر رشته‌ها هم تیم‌های لیگ برتری فعال شوند، مطمئن باشید با شور و نشاطی که ایجاد می‌شود، بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی برطرف می‌شود.

 

تعجب می‌کنم که برخی‌ها از حضور تیم خوشحال نیستند
در تیم ما با حضور کشتیگران سرشناس، فرصت بسیار خوبی برای کشتیگران بومی ایجاد شده اما من تعجب می‌کنم پس از چند روز حضور در تمرین، دیگر در تمرین‌ها حاضر نمی‌شوند یا برخی از پیشکسوتان و مربیان نمی‌خواهند ما و تیممان را ببینند. برخی‌ هم هیچ همکاری با ما نمی‌کنند. مربیانی که می‌توانند شاگردانشان را برای حضور در کنار ما تشویق کنند، تمایلی به این کار ندارند. دلیل این را نمی‌دانم اما فقط باید بگویم کشتی از این چنددستگی‌ها سود نمی‌‌برد و ما هم چیزی به‌دست‌نمی‌آوریم. تیم لیگ برتری، جای کمی در کادر مدیریتی، فنی و فهرست بازیکنان دارد؛ مگر می‌شود همه در تیم حضور داشته باشند؟ اما اگر همه به این تیم کمک کنیم، سود آن را همه با هم می‌بریم. کشتی ما که به خاک نشسته، دوباره جان می‌گیرد و پیشرفت می‌کند.

 

یزدانی در اختیار تیم است
حسن یزدانی، کشتی‌گیری حرفه‌ای در کلاس جهانی است. خودش را عضوی از همین تیم می‌داند و در تمرینات هم این موضوع را نشان داده است. هیچ بندی و یا توافقی درباره عدم به‌کارگیری یا حضور او در ترکیب در دیدار‌های گوناگون وجود ندارد. یزدانی در اختیار تیم است و هرکجا که لازم باشد، خودش آمادگی دارد برای تیمش به میدان برود اما او کشتی‌گیر المپیکی است و ما هم به این موضوع، برای استفاده از او در ترکیب، توجه خواهیم کرد.

 

نخستین دیدار، سخت‌ترین مسابقه
ترکیب ما تقریباً مشخص است اما تا روز مسابقه، امکان تغییر دارد. تیم دانشگاه آزاد تهران، دو کشتی‌گیر توان‌مند خارجی دارد و سایر کشتی‌گیران این تیم هم ظرفیت‌های خوبی دارند. نخستین مسابقه ما، دیدار سخت و نفس‌گیری خواهد بود و ممکن است در همین دیدار هم حسن یزدانی بر روی تشک برود، گرچه هنوز از مسابقات جهانی خسته است اما خودش اعلام آمادگی کرده و با نظر کادر فنی، آماده کشتی‌گرفتن است.

 

قول قهرمانی نه، اما افتخارآفرینی می‌کنیم
تیم‌های دیگر، هزینه‌های بیشتری از ما انجام دادند و تجربه و ساختار منسجم‌تری برای حضور در لیگ برتر دارند. در ورزش هیچ‌چیز پیش‌بینی‌پذیر نیست که بخواهم قول قهرمانی بدهم اما تضمین می‌کنم که من و تیمم، از همه توان، تخصص و دانشمان برای بهترین نتیجه استفاده کنیم. قهرمانی ما در لیگ دسته یک هم کار بزرگی بود اما در لیگ برتر، باشگاه‌ها سازمان‌یافته هستند و ما هم در تجربه نخستمان، باید برای افتخارآفرینی، از همه توانمان استفاده کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->