سازمان ملل برای شهید رئیسی مجلس یادبود می‌گیرد سردار سلامی: شهید رئیسی معیار یک رئیس‌جمهوری کامل بود موسوی: امیرعبداللهیان نقش بزرگی در تجدید روابط ایران با کشور‌های جهان داشت رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق: عزت و کرامت شهید آیت الله رئیسی در مراسم تشییع او، دو چندان شد حضور گسترده مردم شهر ری در تشییع پیکر شهید موسوی+ فیلم مراسم تشییع پیکر شهید مالک رحمتی در مراغه آغاز شد تداوم حملات وحشیانه هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی به غزه (۴ خرداد ۱۴۰۳) استقبال از پیکر شهید مالک رحمتی در مراغه+ فیلم سه سرباز آمریکایی در منطقه اسکله شناور غزه زخمی شدند (۴ خرداد ۱۴۰۳) بایدن به حکم بازداشت نتانیاهو واکنش نشان داد گزارش ستاد کل نیروهای مسلح از حادثه بالگرد رئیس جمهور منتشر شد پادشاه بحرین: خواهان عادی سازی روابط با ایران هستیم ویدئو | سکوت یک دقیقه‌ای مجمع عمومی سازمان ملل به احترام شهدای خدمت (۳ خرداد) شهید رئیسی در برابر دشمنان و منافقین یک عنصر پولادین و راسخ بود ویدئو | سردار رادان: شهادت می‌دهم رئیسی، رئیس‌جمهوری بود که ارزش‌ها برایش مهم بود نه رای ویدئو | استقبال ویژه فرزند شهید مدافع امنیت محمدرضا اسداللهی از پیکر شهید آیت‌الله رئیسی در مشهد «جمهور» در ادامه راه «شهید» جبلی: صداوسیما در تدارک مناظره‌های ریاست‌جمهوری است حضور دیپلمات‌ها در مراسم تشییع شهید جمهور در مشهد خادم‌الرضا به مشهدالرضا(ع) رسید (۳ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

موافقت ایران با حذف ویزای سفر اربعین

  • کد خبر: ۷۰۰۳۱
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹
موافقت ایران با حذف ویزای سفر اربعین
هیئت وزیران امروز، لغو ویزای ۴۵ روزه برای دارندگان گذرنامه عادی بین دو کشور ایران و عراق را در ایام اربعین تصویب کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، در روز‌های گذشته از استقبال عراق به منظور لغو ویزا با ایران خبر داده شد. امروز در جلسه هیأت وزیران، با صدور مجوز برقراری مقررات لغو روادید برای دارندگان گذرنامه عادی بین ایران و عراق موافقت و مقرر شد در ایام اربعین ویزای دو کشور به مدت ۴۵ روز برای سهولت تردد زوار اربعین حذف شود. اکنون طرف عراقی نیز از موافقت دولت ایران برای لغو ویزا بین دو کشور خبر داده است. 



البته در این زمینه هنوز طرف عراقی به صورت قطعی موضع خود را اعلام نکرده است، اما رسانه‌های عراقی این خبر را به استناد جلسه هیأت دولت ایران نقل کرده‌اند. به گفته منابع آگاه، طرف عراقی نیز از این موضوع استقبال کرده و دولت عراق نیز از موافقت ایران با برداشته شدن ویزا بین دو کشور خبر داده است.



با این وجود، مسؤولان ستاد اربعین نیز اطلاع دقیقی از این تصمیم دولت نداشتند؛ به طوری که احمد محمدی‌فر، دبیر ستاد مرکزی اربعین از این تصمیم اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: فعلا مصوبه‌ای در این زمینه به ما ابلاغ نشده است و باید منتظر ابلاغیه دولت باشیم.



با توجه به شیوع کرونا و بسته بودن مرز‌های زمینی بین ایران و عراق، باید منتظر تصمیم مسؤولان دو کشور برای اربعین ۱۴۰۰ باشیم. البته کمیته‌های ستاد اربعین در هفته‌های اخیر برای اعزام زائران در حال برنامه‌ریزی هستند.



هزینه ویزای عراق از اوایل فرودین ۹۸ برداشته شد و دیگر زائران برای ویزای عراق نیازی به پرداخت هزینه نداشتند. اما اکنون در صورت برداشته شدن ویزا دیگر نیازی به اخذ ویزا هم نیست و زائران می‌توانند با گذرنامه معتبر در محرم و صفر از مرز‌های زمینی و هوایی وارد عراق شوند. البته مرز‌های زمینی عراق به دلیل شیوع کرونا بسته است و از اسفند ۹۸ هم هیچ زائری در قالب کاروان حج و زیارت به عتبات سفر نکرده است.

 

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->