واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

سید هادی فیاضی از برگزاری «جایزه عکس سال مطبوعاتی خراسان» خبر داد

  • کد خبر: ۷۰۷۴۰
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
سید هادی فیاضی از برگزاری «جایزه عکس سال مطبوعاتی خراسان» خبر داد
سید هادی فیاضی، رئیس شورای سیاست‌گذاری نخستین «جایزه عکس سال مطبوعاتی خراسان»، با انتشار فراخوانی از برگزاری نخستین‌دوره این جایزه در ۶ بخش اصلی و یک بخش جنبی خبر داد.

شهرآرانیوز - سید هادی فیاضی، رئیس شورای سیاست‌گذاری نخستین «جایزه عکس سال مطبوعاتی خراسان»، با انتشار فراخوانی از برگزاری نخستین‌دوره این جایزه در ۶ بخش اصلی و یک بخش جنبی خبر داد.


سید هادی فیاضی با بیان این مطلب گفت: «هنر و صنعت عکاسی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در فرایند تولید رسانه‌‌های امروز جهان است. برای ارزش‌بخشیدن و اهمیت‌دادن به این رشته و تأکید بر نقش آن در به‌تصویرکشیدن رویدادهای مختلف اجتماعی در جغرافیاهای مختلف و مستندسازی آن‌ها برای آیندگان، نیازمند ایجاد بسترهای مناسب و حرفه‌ای در حوزه عکس مطبوعاتی هستیم.»



فیاضی خاطرنشان کرد: «مؤسسه شهرآرا با همراهی معاونت فرهنگی‌اجتماعی شهرداری مشهد برای نخستین‌بار جایزه عکس سال مطبوعاتی خراسان را برگزار می‌کنند. برگزارکنندگان این جایزه با هدف ایجاد پویایی و ارتقای سطح عکاسی مطبوعاتی، از همه عکاسان مطبوعاتی و آزاد ایران دعوت می‌کند تا آثار خود را که در جغرافیای خراسان (رضوی، شمالی، جنوبی) عکاسی شده است، مطابق با موضوعات و بندهای فراخوان به دبیرخانه ارسال کنند. شرکت در این مسابقه رایگان است و همه عکاسان ایرانی صرف‌نظر از اینکه عکاس رسمی یک رسانه باشند یا نباشند و آثارشان در رسانه منتشر شده باشد یا نباشد، در صورتی که آثارشان با رویکردها و استانداردهای عکاسی مطبوعاتی هم‌خوانی داشته باشد، مجاز به شرکت در این مسابقه هستند.»



مدیرعامل موسسه فرهنگی شهرآرا با بیان اینکه این رویداد در ۶ بخش اصلی «مسائل معاصر»، «محیط زیست»، «اخبار»، «پروژه‌های بلندمدت»، «پرتره»، «ورزشی» و یک بخش جنبی (جایزه شهردار مشهد) برگزار می‌شود گفت: «شرکت در این مسابقه رایگان است و همه عکاسان ایرانی صرف‌نظر از اینکه عکاس رسمی یک رسانه باشند یا نباشند و آثارشان در رسانه منتشر شده باشد یا نباشد، درصورتی‌که آثارشان با رویکرد‌ها و استاندارد‌های عکاسی مطبوعاتی هم‌خوانی داشته باشد، مجاز به شرکت در این مسابقه هستند.»


داوری این مسابقه را دکتر حسن نمکدوست، مجید سعیدی، کریم متقی، فرامرز عامل بردبار و سعید گلی عهده‌دار هستند و میلاد سمنگانی دبیر جشنواره است.



فیاضی همچنین خاطرنشان کرد: «عکس‌ها باید از سوی مالک اثر ارسال شود و ارسال اثر و حضور در مسابقه به‌معنی پذیرش مالکیت عکس‌های ارسالی و مفاد کامل فراخوان است، در غیر این صورت عواقب حقوقی آن برعهده شرکت‌کننده خواهد بود. آثاری که در مسابقات و جشنواره‌های دیگر حائز رتبه شده‌اند، از اولویت انتخاب خارج می‌شوند.»



به گفته رئیس شورای سیاست‌گذاری نخستین «جایزه عکس سال مطبوعاتی خراسان» هر عکاس می‌تواند با حداکثر ۱۰ اثر به‌صورت تک‌عکس و ۲ اثر به‌صورت مجموعه‌عکس در هر بخش فراخوان، در این رقابت شرکت کند. اگر یک اثر در ۲ یا چند بخش شرکت داده شود، از مسابقه خارج می‌شود.


فیاضی تصریح کرد: در هر یک از موضوعات، ۳ تک‌عکس و ۳ مجموعه‌عکس انتخاب می‌شود؛ به‌جز در موضوع «پروژه‌های بلندمدت» که فقط ۳ مجموعه‌عکس انتخاب می‌شود و تک‌عکس ندارد. همچنین در بخش جایزه ویژه شهردار مشهد نیز یک تک‌عکس برگزیده خواهد شد.


به گفته فیاضی به دلیل اینکه در حوزه عکاسی مطبوعاتی استان‌های خراسان تاکنون جایزه رسمی وجود نداشته است، در سال نخست برگزاری این رویداد تصمیم به جمع‌آوری آثار ۳ سال گذشته گرفته شده است؛ بنابراین عکاسان می‌توانند آثاری را که از فروردین ۱۳۹۷ تا اسفند ۱۳۹۹ ثبت کرده‌اند در مسابقه شرکت دهند. این تصمیم فقط برای نخستین‌دوره این مسابقه است و در دوره‌های بعد فقط آثاری که طی یک‌سال اخیر گرفته شده‌اند پذیرش می‌شود.

مدیر مسئول روزنامه شهرآرا درباره جوایز نخستین مسابقه «جایزه عکس سال مطبوعاتی خراسان» گفت: جایزه «تک‌عکس» سال: ۶ میلیون تومان، جایزه «مجموعه‌عکس» سال: ۶ میلیون تومان، حق‌التصویر مجموع آثار منتخب در رده‌بندی: ۲۲ میلیون تومان و جایزه ویژه شهردار مشهد: ۴ میلیون تومان.

سید هادی فیاضی از برگزاری «جایزه عکس سال مطبوعاتی خراسان» خبر داد


علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در نخستین مسابقه «جایزه عکس سال مطبوعاتی خراسان» آثار خود را با رعایت نکات مندرج در «فرم‌ شرکت در مسابقه»، به نشانی الکترونیکی khorasanpressphoto@gmail.com ارسال کنند.



مراجعه به وب‌سایت مسابقه به نشانی www.photoshahr.ir و یا تماس با دبیرخانه به شماره 37288881-051 داخلی 224 و شماره 09226292801 راه‌های آگاهی از تبصره‌های این رویداد است.



آخرین مهلت ارسال آثار ۲۰ تیر ۱۴۰۰ خواهد بود و مراسم اختتامیه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ همزمان با روز خبرنگار برگزار می‌شود.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->