تعویض ۵۰۰ هزار کولر آبی پرمصرف در خراسان رضوی جزئیات تازه‌ترین تغییر سن و شرط بازنشستگی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) افتتاح نخستین سامانه پایش هوشمند روشنایی معابر شبکه توزیع برق کشور در مشهد رئیس دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی تاکید کرد؛ لزوم رفع ابهام حقوق کارکنان شرکت های خدماتی سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نظارت بر واحدهای صنفی طلافروش در مشهد ادامه دارد ارسال فهرست سهام‌داران مشکوک در سقوط بورس، به دادسرا چرا قیمت زعفران کاهشی شد؟ | یک درخواست از بورس جریمه ۱.۲ میلیون‌تومانی برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز امشب؛ آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اقساط مالیاتی اصناف بیش‌تر می‌شود نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ در تهران آغاز به کار کرد + معرفی بخش‌ها مهلت استفاده از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تمدید شد + جزئیات علت فرار پول‌ها از بورس چیست؟ (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین گواهی سپرده سکه صادره خزانه بورس کالا معامله شد ماجرای تعطیلی و پلمب طلافروشی‌های مشهد چه بود؟ (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۳۰ هزار سکه در حراج امروز فروش رفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ۲۵۰ همت تسهیلات بانک کشاورزی برای متقاضیان + فیلم پلمب ۲ مشاور املاک در محدوده قاسم‌آباد مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | پلمب ۱۱ بنگاه از ابتدای سال افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد چرا تعداد پرواز‌های داخلی تهران-مشهد نسبت به گذشته نصف شده است؟ اندر فواید خاموشی صادرات مرغ از تمامی مرز‌ها بلامانع است مرور خاطره تلخ سال گذشته و افت ۲۰ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

افزایش ۳۰ درصدی نرخ بلیت هواپیما‌ها منتفی شد | مبلغ اضافی به مسافر عودت می‌شود

  • کد خبر: ۷۱۴۳۵
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
افزایش ۳۰ درصدی نرخ بلیت هواپیما‌ها منتفی شد | مبلغ اضافی به مسافر عودت می‌شود
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت: افزایش ۳۰ درصدی در نرخ بلیت هواپیما‌ها که دیروز توسط برخی ایرلاین‌ها اعمال شده بود، اصلاح شد.
به گزارش شهرآرانیوز، محمد حسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور، با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی از ابتدای سال درخواست افزایش نرخ بلیت پرواز‌های داخلی را داشتند، گفت: در ۲۴ آبان ماه سال گذشته شورای عالی هواپیمایی کشور مصوبه افزایش ۱۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما را به ایرلاین‌های کشور ابلاغ کرد، بر این اساس هیچ کدام از شرکت‌های هواپیمایی حق افزایش نرخ‌های خود را ندارند.


او با بیان اینکه براساس مصوبه شورای عالی هواپیمایی کشوری در سال گذشته طبق درخواست شرکت‌های هواپیمایی کف قیمتی بلیت هواپیما برداشته شد و ایرلاین‌ها تا سقف قیمتی تعیین شده می‌توانستند بلیت خود را به مسافران عرضه کنند، گفت: از ابتدای امسال ایرلاین‌ها درخواست افزایش قیمت داشتند که سازمان هواپیمایی کشوری به شدت با درخواست این ایرلاین‌ها مخالفت کرده است.


سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی در دو روز گذشته اقدام به افزایش قیمت بلیت هواپیما کرده بودند، افزود: با دستور سازمان هواپیمایی و مخالفت آن با این اقدام، ایرلاین‌ها نرخ‌های خود را اصلاح کردند و به نرخ مصوب بازگرداندند.


ذیبخش توضیح داد: ایرلاین‌هایی که با افزایش نرخ ۳۰ درصد، بلیت‌های خود را به مسافران فروخته‌اند باید هرچه سریع‌تر الباقی مبلغ را به مسافران عودت دهند و مسافران هم می‌توانند از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری و سامانه رسیدگی به شکایات مردمی اقدام و الباقی مبلغ خود را دریافت کنند.


سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور اظهار کرد: قیمت بلیت هواپیما براساس عرضه و تقاضا در بازار عرضه می‌شود و با توجه به ایام زیارتی حضرت امام رضا (ع) و با توجه به تقاضای زیاد برای خرید بلیت ایرلاین‌ها سقف قیمتی را به مسافران عرضه می‌کنند.

او افزود: با توجه به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا به دلیل شیوع ویروس کرونا مجوز افزایش پرواز را به ایرلاین‌ها نداده‌ایم.


ذیبخش همچنین درباره مصوبه استفاده ۶۰ درصدی از ظرفیت صندلی هواپیما‌ها هم گفت: برخی از ایرلاین‌ها درخواست لغو این مصوبه را داشتند که هنوز از جانب این ستاد دستوری ابلاغ نشده است و درحال بررسی است.

او افزود: لغو این قانون هم بستگی به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا دارد و این در حالی است که این قانون در هیچ کشوری به جز ایران اجرا نمی‌شود.


سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه بیان کرد: هواپیمایی سبک آموزشی که روز گذشته سقوط کرده بود، پس از بررسی ممیزی‌ها توسط معاونت استاندارد پرواز مجوز پرواز دریافت کرده بود.

او در پایان تصریح کرد: از تاریخ اعلام بررسی ممیزی‌های مراکز آموزشی هواپیما‌های سبک و فوق سبک به صورت روزانه این موسسات و مراکز آموزشی اجازه فعالیت پیدا می‌کنند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->