قهرمانی کوراش‌کاران خراسانی در کشور فرهاد مجیدی ایران بیا نیست! عالیشاه برای بازی با سپاهان آماده می‌شود بیرانوند به بازی با آلومینیوم می‌رسد؟ تغییر مدیرعامل در باشگاه صنعتی کلید خورد شادی جنجالی کار دست بازیکن پرسپولیس می‌دهد یزدانی المپیک پاریس را از دست داد؟ چراغ سبز مربی برزیلی به پرسپولیس کریس کلمن، سرمربی مدنظر تراکتور، کیست؟ تلاش برای رساندن عالیشاه به بازی حذفی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو سید حسین حسینی غایب بزرگ استقلال مقابل تراکتور؟ گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر
سرخط خبرها

نقاط ضعف و قوت تیم ملی بسکتبال جوانان در لتونی

  • کد خبر: ۷۳۹۱۳
  • ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
نقاط ضعف و قوت تیم ملی بسکتبال جوانان در لتونی
تیم ملی بسکتبال جوانان کشورمان با شکست مقابل ترکیه در رقابت های جام جهانی حالا باید در یک دیدار تکراری برای کسب عنوان‌های یازدهمی-دوازدهمی برابر لتونی قرار بگیرند.

علیرضا امیری/شهرآرانیوز، تیم بسکتبال جوانان ایران در شرایطی که فصل قبل در بسکتبال باشگاه‌های ایران بازی کرد به مسابقات جهانی لتونی رفت و تا اینجای مسابقات دو پیروزی کسب کرده و مقابل تیم‌های صربستان، لتونی، لیتوانی و ترکیه شکست خورد. در این مطلب به تحلیل بازی‌های تیم جوانان می‌پردازیم.

نقاط مثبت و قوت تیم
در این مسابقات شاهد درخشش دو پوینت گارد تیم، علی شهریاری و هادی لکزایی‌فرد بودیم.این دو با دید خوبی که به نسبت چهار بازیکن دیگر پیرامونی دارند عملکرد قابل قبولی داشته‌اند.هادی لکزایی‌فرد توپربایی‌های زیادی داشت و فشار دفاعی قابل قبولی در مقابل پوینت گارد‌های حریفان ایجاد می‌کرد و به حملات تیم ما سرعت می‌داد، اما در کنار این دو پوینت گارد، شاهد درخشش پارسا فلاح و پیتر گیرگوریان هم بودیم.
پارسا فلاح که از بالاتنه قوی بهره می‌برد در ریباند‌ها به نسبت توانایی‌اش موفق عمل کرد و درکنار او تیم ملی در زمان‌هایی که دچار مشکل شد از شوت‌های سه امتیازی پیتر گریگوریان استفاده کرد.

اشتباه‌های دفاعی تیم
جوانان بسکتبال ایران در دفاع فراز و نشیب‌های زیادی داشتند. در مقابل صربستان و لتونی ما شاهد یک اشتباه بزرگ بودیم، تیم ملی از دفاع Full_court press استفاده کرد که به دلیل فرسایشی شدن این دفاع و استفاده از آن در دقایق زیادی از مسابقه باعث شد بازیکنان در نیمه دوم دچار تحلیل بدنی شوند.
دومین اشتباهی که شاهد آن بودیم در مقابل لتونی، تیم ملی از دفاع ۳_۲ zone استفاده کرد و این در حالی بود که تیم مقابل از بازیکنان شوتزن بهره می‌برد و open shot‌های موفق زیادی در مقابل ما داشتند.
علاوه بر این دو نکته، اتفاقی که ما به دفعات دیدیم «ریباند دفاع» ضعیف تیم ما بود که باعث شد تیم‌های حریف مقابل ما از شانس‌های مجدد امتیاز بگیرند. ما در «دفاع تیمی» شاهد Rotation Defense نبودیم و کرنر‌های ما از بازیکن خالی می‌شد.

عملکرد تیم جوانان در حمله
در حملات جوانان، شاهد استفاده از سیستم U بودیم. به این صورت که پوزیشن‌های ۴ و ۵ تیم از دو طرف برای پوینت گارد اسکرین قرار بدهند و از نفوذ علی شهریاری استفاده کنند.
دومین نکته‌ای که خیلی زیاد شاهدش بودیم این بود که تیم از press break به خوبی استفاده می‌کرد تا از Full_court press حریفان خارج شود که نسبتا موفق بود.
سومین نکته از مباحث تیم جوانان در حمله، استفاده بازیکنان جوان ما از off ball screen‌ها بود تا بتوانند برای یکدیگر فضاسازی کنند تا بازیکنان حریف در شرایط سوییچ قرار بگیرند و سردرگم شوند.

اشتباه‌های تیم در حملات
متاسفانه در حملات تیم شاهد چرخش کم توپ بودیم و بازیکنان با عجله عمل می‌کردند تا نتوانند از ۲۴ ثانیه‌های خود به خوبی استفاده کنند و تعداد بازیکن کمتری از پنج بازیکن ما توپ را لمس کنند. دومین اشتباه تیم جوانان در حملات این نکته بود که بازیکنان از open shot‌های خود استفاده نمی‌کردند و سعی بر استفاده از شوت‌های میدرنج و نفوذ به منطقه رنگی داشتند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->