اطلاعیه شرکت توزیع برق خراسان رضوی درباره بروز خاموشی‌ها (۱۸ فروردین ۱۴۰۴) نرخ سوخت نیروگاه‌ها ۵۰ درصد افزایش یافت (۱۸ فروردین ۱۴۰۴) نامه‌ای به جوراب ارزش معادن ایران به ۲۷.۳ تریلیون دلار می‌رسد افزایش قیمت خودرو‌های خارجی (۱۸ فروردین ۱۴۰۴) | فیدلیتی ۳ میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان ریزش یکپارچه قیمت خودرو‌های داخلی (۱۸ فروردین ۱۴۰۴) زنگنه: اعتبارات جدیدی برای تسریع پروژه قطار سریع السیر تهران-مشهد در نظر گرفته شده است روزی یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان جریمه بابت بکارگیری اتباع غیرمجاز ایران رتبه چهارم تولید دام در جهان را دارد | ظرفیت ایران در تولید و صادرات دام سبک وضعیت انرژی ایران در سال ۱۴۰۴ | اگر دست بجنبانیم بازار خارجی را از دست نخواهیم داد هر روز منفی‌تر از دیروز | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۸ فروردین ۱۴۰۴) افزایش حقوق ۲۰ تا ۴۲ درصدی کارمندان ابلاغ شد (۱۸ فروردین ۱۴۰۴) توضیح مدیرعامل توانیر درباره بروز برخی خاموشی‌ها اوج گیری دوباره قیمت سکه در مشهد (۱۸ فروردین ۱۴۰۴) معجزه پرندگان | از رنگینی تا رقص در آسمان علت قطعی‌های مکرر برق چیست و تا کی ادامه دارد؟ (۱۸ فروردین ۱۴۰۴) قیمت امروز ارز، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۸ فروردین ۱۴۰۴) | ورود دوباره دلار به کانال ۱۰۴ هزار تومان هشدار اتحادیه طلای مشهد به خریداران طلا سرمایه گذاری خارجی در سال ۱۴۰۳ رشد ۶۳ درصدی یافت آیین‌نامه ساماندهی نیروهای شرکتی‌ تدوین شد | تبدیل قرارداد‌ها از خرداد ماه ۱۴۰۴ نعمت‌زاده مجددا به وزارت صمت بازگشت | وزیر اسبق، مشاور وزیر کنونی صمت در دولت چهاردهم شد سرمایه خرد مردم چطور به سرمایه‌گذاری کمک کند؟ تأثیر افزایش دستمزدها بر دخل‌ و خرج مردم | زور افزایش حقوق به سبد معیشت نرسید چرا پرداخت سود سهام عدالت متوفیان متوقف شد؟ (۱۸ فروردین ۱۴۰۴) قیمت طلای جهانی امروز (دوشنبه، ۱۸ فروردین ۱۴۰۴) اعلام شد | طلای جهانی همچنان در مسیر سقوط سرنوشت صادرات نفت ایران بدون مذاکرات چه می‌شود؟ محدوده جدید نوسان بازار طلا و ارز آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان (۱۸ فروردین ۱۴۰۴) | قیمت بیت کوین در ساعات گذشته به زیر ۸۰ هزار دلار رسید
سرخط خبرها

هنگامی که «کولر خودرو» کار نمی‌کند چه کار باید کرد؟

  • کد خبر: ۷۴۱۰۰
  • ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
هنگامی که «کولر خودرو» کار نمی‌کند چه کار باید کرد؟
تا به حال شده در یک روز گرم تابستانی و در یک ترافیک طولانی، بدون تهویه مطبوع گیر کرده باشید؟ تمام ما در این شرایط قرار گرفته ایم و اولین کاری که انجام می‌دهیم کولر اتومبیل را روشن می‌کنیم، حال تصور کنید در این وضعیت کولر اتومبیل خراب شده باشد و نتوانید از آن استفاده کنید، قطعا در شرایط نامطلوبی قرار خواهید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، تا به حال شده در یک روز گرم تابستانی و در یک ترافیک طولانی، بدون تهویه مطبوع گیر کرده باشید؟ تمام ما در این شرایط قرار گرفته ایم و اولین کاری که انجام می‌دهیم کولر اتومبیل را روشن می‌کنیم، حال تصور کنید در این وضعیت کولر اتومبیل خراب شده باشد و نتوانید از آن استفاده کنید، قطعا در شرایط نامطلوبی قرار خواهید کرد.

یک سیستم AC سالم، باید بتواند هوای ماشین را حداقل ۴۰ درجه خنک کند. اگر متوجه کمبود هوای سرد ناشی از دریچه‌های داشبورد شده اید، کولر خودرو احتمالاً عملکرد نامناسبی دارد. در یک سیستم خراب، ممکن است جریان هوا قبل از اینکه دوباره داغ شود، از هوای گرم به هوای گرم تا هوای خنک در نوسان باشد.
هنگام روشن یا خاموش کردن کولر، ممکن متوجه صدایی در زیر کاپوت شوید که مانند چنگک‌های یک خرچنگ یا جغجغه صدا دهد که نشان از مشکلی در عملکرد کولر است. حتی اگر هوای سرد هنوز تولید می‌شود، این صدا می‌تواند مشکل کمپرسور کولر را نشان دهد. سیستم AC در کارخانه با مقدار دقیق مهر و موم شده است که این سیستم به عنوان شارژ شناخته می‌شود.

شارژ مورد نیاز همیشه تحت فشار است، بنابراین اگر نشتی وجود داشته باشد، از سیستم خارج می‌شود. پس از خارج شدن، چه R ۱۳۴ a، چه R ۱۲۳۴ yf جدیدتر و یا حتی R ۱۲ (معروف به فرون، موجود در اتومبیل‌های قدیمی)، کولر گازی اتومبیل نمی‌تواند هوا را خنک کند مگر اینکه AC را تعمیر کنید. اغلب اوقات، سیستم AC قدیمی با وجود رسیدگی مناسب، زود نشت می‌کند؛ اتومبیل‌های قدیمی به دلیل قرار گرفتن در معرض گرما، لرزش و ساییدگی عمومی، احتمالاً دچار نشت می‌شوند. اتومبیل‌های قدیمی نیز ممکن است با کمپرسور مشکل داشته باشند.

هرچه کیلومتر بیشتری را پیمایش کرده باشید، قطعات کمپرسور ساییدگی و پارگی بیشتری را تجربه می‌کنند. اگر سیستم AC نشتی داشته باشد، یک تکنسین با استفاده از سنسور تخصصی، نشتی را بررسی می‌کند. اگر مکانیک یا تکنسین نشتی را پیدا کرد، باید قطعه نشتی جایگزین شود. اجزای متناوبی در سرتاسر اتومبیل قرار دارند و پیچیدگی چیدمان آن با توجه به مدل خودرو متفاوت خواهد بود به عنوان مثال، کمپرسور ممکن است به موتور متصل باشد، اما کندانسور می‌تواند

نزدیک رادیاتور در جلوی ماشین باشد و اواپراتور اغلب در پشت داشبورد قرار دارد. خطوط، سوپاپ‌ها و سنسور‌ها در سراسر خودرو جریان دارند و همه چیز را به هم متصل می‌کنند. از آنجا که دستیابی به اجزای مختلف در برخی از اتومبیل‌ها دشوارتر است، هزینه تعمیر ممکن است به طور چشمگیری از مدل به مدل دیگر متفاوت باشد. اگر یک تکنسین متوجه شود که کمپرسور AC از کار افتاده است، ممکن است کل سیستم AC به زنگ زدگی یا ذرات فلز آلوده باشد.

برای رفع آن، یک مکانیک مجبور است آن را از بین ببرد که ممکن است هزینه زیادی در بر داشته باشد. انجام خدمات تهویه مطبوع در اولین نشانه‌های بروز مشکل می‌تواند خطر را کاهش دهد، گرچه این کار ارزان نیست. اجازه ندهید سیستم AC برای مدت طولانی غیرفعال بماند، زیرا ممکن است خراب‌تر شود و تعمیر نهایی را پیچیده‌تر کند.

منبع: ایران جیب

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->