کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

«جنگل جیغ»؛ فریاد رازآلود درختان

  • کد خبر: ۷۴۶۶۸
  • ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴
«جنگل جیغ»؛ فریاد رازآلود درختان
اگر طرف‌دار مجموعه‌فیلم‌های وحشتناک باشید، حتما تاکنون فیلم «جیغ» را دیده‌ و حسابی لذت برده‌اید یا حتی ترس همراهتان شده است؛ اما این مطلب کاملا واقعی است و از دل جنگل بیرون می‌آید.

گروه تاریخ و گردشگری شهرآرانیوز | اگر طرف‌دار مجموعه‌فیلم‌های وحشتناک باشید، حتما تاکنون فیلم «جیغ» را دیده و حسابی لذت برده‌اید یا حتی ترس همراهتان شده است؛ اما این مطلب کاملا واقعی است و از دل جنگل بیرون می‌آید.


طبیعت همواره برای مردم لذت‌بخش و دوست‌داشتنی است، به‌ویژه اگر طبیعت‌گرد حرفه‌ای و اهل سفر باشید. یکی از مواهب طبیعت، جنگل‌ها هستند که در کشور نیمه‌خشک ما، تعدادی جنگل وجود دارد و از قضا بسیار هم زیباست. حالا چه فکر می‌کنید اگر جنگلی داشته باشیم که شب‌ها صدای جیغ از آن می‌آید و گردشگران ماجراجو را به‌سمت خود صدا می‌کند؟


به مشهد که بیایید و به‌سمت طرقبه که بروید، به روستایی می‌رسید به نام «سربرج». این روستا درونش جنگلی دارد به همین نام که گردشگران نام آن را جنگل جیغ گذاشته‌اند. صدای جیغی که فقط هم شب‌ها به گوش می‌رسد و به قول ساکنان بومی محل، گویی زنی را زنده‌زنده در آتش می‌سوزانند.


شاید بگویید صدای خش‌خش برگ درختان است یا اسکان دسته‌جمعی برخی پرندگان یا حتی صدای حشرات نسبتا بزرگ که گروهی زیست می‌کنند. اما باید بدانید هنگامی که صدای جیغ بلند می‌شود، نه برگی تکان می‌خورد و نه جنبنده‌ای حرکت می‌کند. پس صدا از کجاست؟


مشهدی‌ها و ساکنان طرقبه می‌دانند که این جنگل و روستای درونش در مسیر سد طرق است و به‌طبع در برخی ماه‌های سال و به‌علت کبود بارش، باید رودخانه‌ای ضامن سرسبزی جنگل است، خشک شود یا دست‌کم کم‌آب شود. اما ساکنان دره وحشت می‌گویند ۱۰ سالی است که آب رودخانه خشک نشده است. اکنون حتما به این فکر می‌کنید که پای از ما بهتران در میان است و این جنگل مانند قصه‌های وحشتناک، قلمرو جن و ارواح نفرین‌شده است. ما شما را با این فکر تنها می‌گذاریم و به ادامه معرفی جنگل جیغ می‌پردازیم.

جنگل جیغ کجاست؟

برای آنکه مسافر این جنگل رازآلود شوید، باید به‌سمت جنوب مشهد بروید تا وارد طرقبه شوید. آن‌گاه مسیر روستای سربرج را بپرسید تا به جنگل داستان ما برسید. اگر می‌خواهید جیغ را بشنوید، لطفا شب تشریف ببرید! اگر مشهد باشید، انتظار رسیدن به این فضای رازآلود فقط ۴۵ دقیقه طول می‌کشد. اما اگر از سایر استان‌ها می‌آیید، زودتر باروبنه را جمع و حرکت کنید. ضمنا پیشنهاد ما آن است که با متخصصان طبیعت‌گردی و راهنمایان تور همراه شوید؛ زیرا ما شنیده‌ایم بسیاری از مسافران هنگام ورود به جنگل به‌دنبال راه خروج از آن می‌گردند. دیگر خود دانید.

 

«جنگل جیغ»؛ فریاد رازآلود درختان

 

راز جنگل جیغ چیست؟

بسیار خب! بیایید باهم به راز این جنگل بپردازیم. البته این جنگل آن‌قدر رازآلود است که پس از دانستن منشأ صدا، بازهم باید بااحتیاط به آن قدم بگذارید. اما ببینیم راز صدا‌های ترسناک روستای سربرج چیست؟
آیا تاکنون نام حشره‌ای به‌اسم «کز» به گوشتان خورده است؟ حتما نه. مگر آنکه از محلی‌های روستای سربرج شنیده باشید.


«کز» در گویش محلی روستای سربرج نام گونه‌ای جیرجیرک است که مهمانان دائمی جنگل هستند و طبق اعلام بخشداری منطقه طرقبه، این مهمانان که اکنون دیگر صاحب‌خانه و عامل وحشت شده‌اند، در زمان بارش باران و فراوانی و سرسبزی منطقه، روی درختان آن جا خوش می‌کنند و تعدادشان در هر درخت، به ۳۰۰۰ می‌رسد. تصور کنید ۳۰۰۰ صدای جیرجیر از هر درخت برخیزد و تولید وحشت کند.


حالا فهمیدید چرا فقط شب‌ها صدای جیغ می‌آید و منشأ جیغ درختان چیست بدون آنکه برگی تکان بخورد؟ اگر فرصت کردید به جنگل جیغ سر بزنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->