جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

بیوگرافی «امیر جدیدی» بازیگر «قهرمان» اصغر فرهادی+ تصویر

  • کد خبر: ۷۴۷۳۸
  • ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
بیوگرافی «امیر جدیدی» بازیگر «قهرمان» اصغر فرهادی+ تصویر
این روزها نمی‌شود نام امیرجدیدی را در کنار نام اصغر فرهادی و در کنار عنوان جشنواره فیلم کن ندید و نشنید و این شاید اوج فعالیت هنری این بازیگر باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، این روزها نمی‌شود نام امیرجدیدی را در کنار نام اصغر فرهادی و در کنار عنوان جشنواره فیلم کن ندید و نشنید و این شاید اوج فعالیت هنری این بازیگر باشد.

 

 

درباره «امیر جدیدی» بازیگر «قهرمان» اصغر فرهادی+ بیوگرافی و تصویر

 

امیر جدیدی بازیگر نقش اول فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی است. فیلمی که شب گذشته (۲۶ تیر)  جایزه بزرگ هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن را از آن خود کرد.

امیر جدیدی هنرمندی بی‌حاشیه و کم حرف است. برای همین اطلاعات زیادی از زندگی شخصی او در فضای مجازی وجود ندارد. او فارغ‌التحصیل رشته مدیریت MBA از دانشگاه آزاد اسلامی است و در رشته تنیس به صورت حرفه‌ای کار می‌کند.

 او بازیگری را نیز به شکل تجربی و از سال ۸۹ با حضور در فیلم سینمایی «آفریقا» ساخته هومن سیدی آغاز کرده است.

 

 

درباره «امیر جدیدی» بازیگر «قهرمان» اصغر فرهادی+ بیوگرافی و تصویر

 آشنایی امیر جدیدی و هومن سیدی

ظاهرا فعالیت حرفه‌ای امیر جدیدی در ورزش تنیس سبب ورود او به عرصه هنر و بازیگری شده است. او در همین ورزش با هومن سیدی کارگردان مطرح سینمای ایران آشنا شد و به این ترتیب وارد دنیای سینما شد.

امیر جدیدی  پس از آن در فیلم دیگری از هومن سیدی به نام «سیزده» به ایفای نقش پرداخت. 

 

 

درباره «امیر جدیدی» بازیگر «قهرمان» اصغر فرهادی+ بیوگرافی و تصویر

اولین دیپلم افتخار امیر جدیدی در «پایان خدمت»

امیر جدیدی در سال ۹۲ در فیلم «پایان خدمت» به کارگردانی حمید زرگرنژاد بازی کرد و برای بازی در این فیلم توانست دیپلم افتخار سی و سومین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کند. 

در این فیلم امیر جدیدی توانست در مقابل «سعید راد» با قدرت نقش یک جوان سرباز آذری زبان را ایفا کند.

با اینکه او آشنایی زیادی با زبان ترکی نداشت اما در این فیلم بسیار خوب ایفای نقش کرد. این فیلم یکی از بهترین نوشته های بهروز افخمی است.

 امیر جدیدی در فیلم پایان خدمت با بازیگرانی، چون هدی زین العابدین، سعید راد، فرهاد بشارتی و علی اوسیوند هم‌بازی بود.

 

 

 

درباره «امیر جدیدی» بازیگر «قهرمان» اصغر فرهادی+ بیوگرافی و تصویر

امیر جدیدی، انتخاب غیر احساسی هومن سیدی در «سیزده»

امیر جدیدی با حضور در فیلم «سیزده» ساخته هومن سیدی ثابت کرد هومن سیدی انتخاب درست و غیر احساسی داشته است. او با کسب دیپلم افتخار بهترین بازیگر از جشنواره فجر پاسخ اعتماد هومن سیدی را داد.

امیر جدیدی در فیلم سیزده در نقش آرش، جوانی خلافکار و بزهکار که دلبسته دختری است و تلاش می کند توجه او را جلب کند، جلوی دوربین رفت و با امیر جعفری، ویشکا آسایش، نوید محمدزاده، مهران احمدی و آزاده صمدی هم‌بازی بود.

 

 

درباره «امیر جدیدی» بازیگر «قهرمان» اصغر فرهادی+ بیوگرافی و تصویر

رخی دیگر از امیر جدیدی در «رخ دیوانه»

امیر جدیدی یکی از بازیگران فیلم رخ دیوانه بود که چهره ای متفاوت از خود را به سینما ایران شناساند.

رخ دیوانه» یک گام بلند بود تا جدیدی به دنیای حرفه ای سینمای ایران وارد شود.

 

 

 

درباره «امیر جدیدی» بازیگر «قهرمان» اصغر فرهادی+ بیوگرافی و تصویر

نقش متفاوت امیر جدیدی در فیلم «من»

امیر جدیدی نقش متفاوت‌تری نسبت به نقش های قبلی در «من» ایفا کرد و با ظاهر و گریمی متفاوت در این فیلم حضور یافت. او برای بازی در این فیلم نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فیلم فجر شد.

جدیدی در این فیلم با نقش آریا در مقابل لیلا حاتمی نقش آفرینی کرد و با بازیگرانی

چون لیلا حاتمی، مانی حقیقی، بهنوش بختیاری، علی منصوری و علیرضا استادی هم٬بازی بود.

 

 

 

 

درباره «امیر جدیدی» بازیگر «قهرمان» اصغر فرهادی+ بیوگرافی و تصویر

امیر جدیدی در «اژدها وارد می شود» و «قاتل اهلی»

امیر جدیدی در فیلم اژدها وارد می شود، ساخته حقیقی ، نقش یک پلیس باهوش و جسور را بازی کرد که ترکیب متنوعی از جسارت، حیرت، درماندگی و پرسشگری را القا می کرد.

امیر جدیدی  همچنین بعد از کسب تجربه‌های خوب در بازیگری برای بازی در فیلم «قاتل اهلی» به کارگردانی مسعود کیمیایی انتخاب شد و در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با این فیلم حضور یافت.

او در فیلم قاتل اهلی ایفاگر نقش سیاوش مطلق است ، جوانی از طبقه پایین جامعه که تلاش می کند در مناسبات عجیب و غریب اجتماعی سهم خود را پیدا کند. او در این فیلم با بازیگرانی چون پرویز پرستویی، پولاد کیمیایی، پگاه آهنگرانی و پرویز پرستویی هم‌بازی بود.

 

 

 

درباره «امیر جدیدی» بازیگر «قهرمان» اصغر فرهادی+ بیوگرافی و تصویر

امیر جدیدی و «عرق سرد»

 بیرقی بعد از تجربه موفق امیر جدیدی در فیلم «من»، برای بازی در فیلم «عرق سرد» باز هم از او دعوت به همکاری کرد. 

امیر جدیدی در این فیلم نقش یاسر به عنوان مجری حیله‌گر، خشن، ضد زن و ریاکار تلویزیون را ایفا کرد. 

امیر جدیدی با حضور در این فیلم سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر را کسب کرد.

 او در این فیلم با بازیگرانی چون باران کوثری، لیلی رشیدی، سحر دولتشاهی و هدی زین‌العابدین هم‌بازی بود.

 

 

درباره «امیر جدیدی» بازیگر «قهرمان» اصغر فرهادی+ بیوگرافی و تصویر

توانایی امیر جدیدی در «تنگه ابوقریب»

امیر جدیدی با بازی در «تنگه ابوقریب» به کارگردانی بهرام توکلی توانایی بازیگریش را به رخ کشید. بازی در این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر را در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر برای او به ارمغان آورد.

امیر جدیدی در فیلم تنگه ابوقریب ایفاگر نقش حسن یک جنگجوی میهن پرست بود که می خواهد از مرزهای کشورش دفاع کند. او در این فیلم با بازیگرانی، چون مهدی پاکدل، جواد عزتی، حمیدرضا آذرنگ و علی سلیمانی هم‌بازی بود.

 

 

 

درباره «امیر جدیدی» بازیگر «قهرمان» اصغر فرهادی+ بیوگرافی و تصویر

امیر جدیدی در «روز صفر»

امیر جدیدی در فیلم «روز صفر» به کارگردانی سعید ملکان، به عنوان یک قهرمان واقعی سینما ظاهر شد. او در این فیلم نقش یک مامور امنیتی را دارد که طراحی و اجرای عملیات دستگیری عبدالمالک ریگی را در سال ۱۳۸۸ به عهده دارد.

بار اصلی جذابیت فیلم بر دوش امیر جدیدی است چرا که او شباهتی به ماموران امنیتی کلیشه‌ای ندارد و خیلی ساده و صمیمی وارد داستان می‌شود و به خاطر ویژگی‌های منحصربه فردش مخاطب را وادار می‌کند که تا پایان او را همراهی کند.

 

 

درباره «امیر جدیدی» بازیگر «قهرمان» اصغر فرهادی+ بیوگرافی و تصویر

انعطاف امیر جدیدی با «قانون مورفی»

امیر جدیدی با حضور در فیلم کمدی «قانون مورفی» رامبد جوان در سال ۹۷ نشان داد از بازیگران انعطاف پذیر و هزار چهره سینمای ایران است و می‌تواند از پس نقش‌های متفاوت برآید.

 

 

درباره «امیر جدیدی» بازیگر «قهرمان» اصغر فرهادی+ بیوگرافی و تصویر

جدایی امیر جدیدی از فیلم سینمایی تختی

فیلم سینمایی « تختی» قرار بود از دیگر فضاهای کاری امیر جدیدی باشد.  او برای حضور در این فیلم، شش ماه تمام کشتی و آمادگی جسمانی را تمرین کرد اما به دلیل طولانی شدن آماده سازی دکورها و تغییر در زمان‌بندی پروژه و نیاز به مواد اولیه تهیه شده از خارج از کشور برای گریم ، تست گریم به روزهای پایانی موکول شد.

پس از تست گریم هم گروه تولید و هم امیر جدیدی متوجه این نکته شدند که امکان فیلمبرداری مبارزات کشتی جهان پهلوان تختی با این گریم سنگین کار عملی نیست اما امکان حذف این صحنه ها از فیلم هم وجود ندارد و نیاز به زمان بیشتری است که با توجه به تعهد امیر جدیدی در پروژه های دیگر، با توافق دو طرف این بازیگر جوان از عوامل ساخت فیلم جدا شد.

 

 


بیشتر بخوانید:

ویدئو | حضور اصغر فرهادی مقابل دوربین عکاسان بعد از دریافت جایزه بزرگ کن

واکنش‌ها به جایزه گرفتن اصغر فرهادی در جشنواره کن + تصاویر


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->