پلمب یک رستوران و ۲ فست فود در محدوده هاشمیه مشهد (۱۰فروردین۱۴۰۳) انتقاد یک فعال کارگری به لایحه تغییر قانون تعیین دستمزد کارگران| لایحه بر مبنای اصل سه جانبه گرایی نیست نحوه دریافت گوشت تنظیم بازار مورد نیاز هیئات مذهبی اعلام شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف و معدوم سازی ۲۹ تن مواد غذایی فاسد در مشهد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) با مشارکت اوقاف زمین نهضت مسکن برای ۲ شهر خراسان رضوی فراهم شد ادامه نگرانی‌ها از وضعیت ذخایر آبی سد‌ها در شروع سال ۱۴۰۳ + جدول کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تولید سودآور ژل رویال زنبورعسل در مشهد

  • کد خبر: ۷۵۱۲۴
  • ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
تولید سودآور ژل رویال زنبورعسل در مشهد
مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: ارزش افزوده بالای تولید ژل رویال زنبور عسل در بازارهای جهانی سبب شده تا مشهد نیز تولید این محصول را در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، سعید خوش قامت در این خصوص اظهار کرد: مشهد به‌رغم شرایط آب و هوایی مناسب و داشتن صنعت زنبورداری قوی، در سال‌های گذشته تنها به تولید عسل می‌پرداخت و به دیگر محصولات متنوع زنبور عسل همچون تولید ژل رویال و موم توجه چندانی نداشت در حالی که این ماده مغذی دارای ارزش بالایی است.

 

وی افزود: عسل مهمترین محصول زنبور عسل است که توسط زنبورهای کارگر تولید می‌شود، اما فعالیت زنبورهای کارگر منحصر به تولید عسل نیست و محصولاتی همچون ژل رویال و موم را نیز تولید می‌کنند.

 

مدیر جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: ژل رویال (royal jelly) به عناوین دیگری همچون شاه انگبین، شیر زنبور عسل، شهد شاهانه و غذای ملکه نیز شهرت دارد؛ این ماده بسیار مغذی و نیرو بخش بوده و در واقع به عنوان غنی‌ترین ماده مغذی بیولوژیک شناخته شده است.

خوش قامت بیان کرد: این ماده از گذشته‌های دور به عنوان اکسیر جوانی و مایه حیات در طب باستان استفاده می‌شد و اکنون نیز در کشورهای پیشرفته جهان استفاده طبی از آن بر پایه تحقیقات دانشمندان در دانشگاه‌ها و موسسه‌های تحقیقاتی معتبر رایج است.

 

وی تصریح کرد: زنبورداران تنها نباید به تولید تک محصولی همچون عسل اکتفا کنند بلکه این صنعت نیازمند توسعه است و انتظار می‌رود تولیدات متنوعی همچون ژل رویال، گرده، موم و ژل رویال نیز مورد توجه فعالان باشد.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد درباره تولید ژل رویال تاکید کرد: تولید ژل رویال در کشور از کمترین سطح تولید برخوردار است، اما با تلاش‌های تحقیقاتی و آموزشی صورت گرفته تولید ژل رویال انجام شده که استمرار و توسعه آن نیازمند برنامه‌ریزی است.

 

خوش قامت با بیان اینکه بخش عمده عسل تولیدی مشهد ارگانیک است، اظهار کرد: ایران سال‌های طولانی در حال اثبات فواید زنبور عسل در طبیعت است به این معنا که نه تنها حضور زنبور عسل در منابع طبیعی و باغات و مزارع زیان آور نیست بلکه مفید نیز است.

 

وی افزود: برای تنوع در تولید محصولات صنعت زنبورداری، موضوع دانش و ارتقای سطح علمی زنبورداران در دستور کار قرار دارد. زنبورداری شغل حساسی است که باید همه اصول آن رعایت شود. مقدار مصرف عسل در جهان روز به روز در حال افزایش است و علاوه بر آن، از فرآورده های حاصل از عسل هم درآمدزایی می شود که با توجه به نوع محصول تولیدی  (عسل، موم، گرده گل، بره موم و رویال ژل) باعث دلگرمی و انگیزه برای ادامه این شغل خواهد شد.

 

منبع: روابط عمومی جهادکشاورزی مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->