خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
سرخط خبرها

«واکسن سینوفارم چینی» چقدر در برابر کرونا موثر است؟

  • کد خبر: ۷۵۱۲۹
  • ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
  • ۱
«واکسن سینوفارم چینی» چقدر در برابر کرونا موثر است؟
نخستین بررسی منتشرشده درباره اثربخشی واکسن چینی سینوفارم نشان می‌دهد که پاسخ‌های آنتی‌بادی ناشی از آن در برابر گونه واگیرتر دلتای کرونایروس ضعیف‌تر است.

به گزارش شهرآرانیوز و به نقل از رویترز، نخستین بررسی منتشرشده درباره اثربخشی واکسن چینی سینوفارم نشان می‌دهد که پاسخ‌های آنتی‌بادی ناشی از آن در برابر گونه واگیرتر دلتای کرونایروس ضعیف‌تر است.

در افرادی که واکسن کرونای BBIBP-CorV ساخت شرکت سینوفارم را دریافت کرده بودند، سطح آنتی‌بادی نسبت گونه دلتای کرونای ویروس نسبت به گونه ابتدایی ویروس که در ابتدا در ووهان شناسایی شد، ۱.۳۸ برابر کاهش نشان می‌دهد.

این بررسی آزمایشگاهی بر اساس نمونه‌های گرفته شده از افراد واکسینه‌شده با این واکسن در سری‌لانکا به طور مشترک بوسیله دانشمندان سری‌لانکایی و دانشمندان انگلیسی در دانشگاه آکسفورد انجام شده است.

گونه دلتا که برای نخستین بار سال گذشته در هند شناسایی شد، اکنون به گونه غالب ویروس در سراسر جهان بدل شده است و عامل افزایش اخیر در موارد کرونا در بسیاری از کشور‌ها از جمله انگلیس، اندونزی، آمریکا و کره جنوبی است.

این بررسی درباره واکسن سینوفارم (با نام رسمی گروه ملی داروسازی چین) که پیش از داوری همتا انتشار یافته است، همچنین کاهش ۱۰ برابری آنتی‌بادی بر ضد گونه‌ی بتا (که در ابتدا در آفریقای جنوبی شناسایی شد) را نشان داد.

این پژوهشگران می‌گویند هیچ تفاوتی میان سطح آنتی‌بادی‌ها نسبت به این دو گونه‌ی کروناویروس در خون افراد واکسینه‌شده با سینوفارم و و خون افرادی که به طور طبیعی دچار عفونت شده بودند، نیافتند.

به گفته این پژوهشگران، با توجه به این یافته‌ها واکسن سینوفارم ممکن است بتواند باعث ایجاد پاسخ ایمنی بر اساس آنتی‌بادی در برابر دو این دو گونه کروناویروس به همان اندازه عفونت طبیعی با آن‌ها شود.

بنابه واکسن دو دوزی سینوفارم یکی از پرمصرف واکسن‌های کرونا در چین است و سینوفارم وعده داده است که تا ۱۷۰ میلیون دوز این واکسن را تا میانه سال ۲۰۲۲ در اختیار برنامه کواکس سازمان جهانی بهداشت قرار دهد تا به سایر کشور‌ها داده شود.

منبع: سلام‌نو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
شهرام اقایی هستم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
0
0
اقا این واکسن مفت نمیارصه وهای کتپیه وهیچی نیست دیدیم شندیم زدیم موندم کوناشم بگیریم چیری واردمیکردین که حداقل نمیریم کورنا شوخی بردار نیمردم وملت همیشه جونشون عزیز وبخاطر این خاک ومیهن هم شهید واسیر و....این منصافه نیست ازارانترین واکسن دنیارا تنی بیارین ایمجا ملت بزنن وزندگیشون تموم شه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->