فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان واکنش نشان داد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) عضو دفتر رهبر انقلاب: برخی مسئولان بدلیل کار‌های بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه طعنه وزیر امنیت داخلی اسرائیل به گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان نتانیاهو دست به دامن انگلیس و آلمان شد واکنش فرمانده کل ارتش به حادثه اصفهان| تیراندازی به چند شی پرنده انجام شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز رای گیری برای بزرگ‌ترین انتخابات جهان در هند روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک آژانس اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است آمریکا قطع‌نامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد تکذیب پرواز ریزپرنده در اصفهان | پدافند به شیء مشکوک شلیک کرد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) برگزاری جلسه اضطراری شورای عالی امنیت کشور تکذیب شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت شهر اصفهان عادی است| ادامه پرواز هواپیما‌ها در فرودگاه شهید بهشتی بازگشت وضعیت عادی پروازها به تمامی فرودگاه‌های کشور شهر اصفهان در امنیت و آرامش است + فیلم شبکه خبر: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل است منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد همه چیز درباره شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) شبکه خبر شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان را تایید کرد + فیلم ماجرای شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است
سرخط خبرها

نمایندگان کشورهای اروپایی و آمریکا بر حمایت کامل از روند صلح افغانستان تاکید کردند

  • کد خبر: ۷۵۳۲۳
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
نمایندگان کشورهای اروپایی و آمریکا بر حمایت کامل از روند صلح افغانستان تاکید کردند
آمریکا، اتحادیه اروپا، ناتو و شمار دیگری از کشورهای اروپایی در نشستی آنلاین با مقامات دفتر سیاسی طالبان تاکید کردند که هرگونه توافق سیاسی در افغانستان باید شامل ۵ اصل باشد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نمایندگان و فرستاده‌‎های ویژه آمریکا، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ناتو، نروژ و انگلیس با انتشار بیانیه‌ای مشترک پس از نشست رم تاکید کردند که این کشورها و سازمان‌ها از نزدیک بر تحولات افغانستان نظارت می‌کنند.

 

در این بیانیه آمده است: ما حمایت کامل خود را از یک روند صلح فراگیر در افغانستان به رهبری و مالکیت افغان‌ها ابراز می‌کنیم که مشارکت معنادار و کامل زنان را داشته باشد و منجر به یک توافق سیاسی عادلانه و پایدار شود.

 

بیانیه می‌افزاید که توافق سیاسی آینده در افغانستان باید شامل این 5 اصل باشد: دولت فراگیر، حق انتخاب سران سیاسی، حفاظت از حقوق بشر، از جمله حقوق زنان، جوانان و اقلیت‌ها، تعهدات برای مبارزه با تروریسم از جمله اطمینان اینکه افغانستان بار دیگر به پناهگاهی برای تروریست‌ها تبدیل نشود و پایبندی به قوانین بین‌الملل.

 

بیانیه در ادامه نیز تصریح می‌کند که حمایت‌های بین‌المللی از هرگونه دولت آینده در افغانستان به پایبندی به این 5 اصل وابسته باشد.

 

«عبدالسلام حنفی» معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز در این نشست آنلاین با نمایندگان کشورهای خارجی اظهار داشت که تمام افغان‌ها باید در امنیت و ترقی افغانستان سهم داشته باشند.

 

معاون دفتر سیاسی طالبان در این نشست اظهار داشت که در سیاست این گروه درباره صلح تغییری ایجاد نشده است و طالبان خواستار حل بحران افغانستان از مسیر گفت‌وگو است.

 

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->