آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

ایمنی واکسن سینوفارم بیشتر است یا واکسن برکت؟

  • کد خبر: ۷۵۴۶۷
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
  • ۱
ایمنی واکسن سینوفارم بیشتر است یا واکسن برکت؟
رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند: هردو واکسن سینوفارم و برکت با متد مشابه ساخته شده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، مسعود ضیایی، رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند اظهار کرد: برای ساخت واکسن ویروس را از بین بردند و سطح آنتی ژن این ویروس را خالص و آماده کردند؛ هنگامی که به بدن ما تزریق می‌شود، بدن آن را شناسایی می‌کند و آنتی بادی علیه آن تولید می‌کند و سپس در مواجهه با ویروس اصلی این آنتی بادی‌ها از ما دفاع می‌کنند.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و فوکال پویینت علمی مراقبت و مدیریت بیماری‌های عفونی بیان کرد: این روش قدیمی و شناخته شده‌ای است که بسیاری از واکسن‌ها با این متد تهیه شده‌اند و در ایران قدمت طولانی دارد.

ضیایی با اشاره به اینکه کشور ایران از گذشته‌های دور سازنده واکسن بوده است، گفت: واکسن سینوفارم بسیار زودتر به بازار آمده و ماه‌هاست که استفاده می‌شود؛ این واکسن فاز‌های مختلف را طی کرده، اطلاعاتش منتشر شده و تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را دارد؛ سینوفارم عوارض خاصی نداشته و اثربخشی خوبی نشان داده است.

وی بیان کرد: واکسن برکت با همان متد واکسن سینوفارم تولید شده، اثربخشی خوبی نشان داده و عوارض خاصی نداشته است؛ نتایج فاز یک این واکسن منتشر و چاپ شده و نتایج فاز‌های دیگر هنوز در حال آماده‌سازی و انتشار است.

وی تصریح کرد: هیچ کدام از این دو واکسن داده‌های خود را در مورد اثربخشی بر کرونا دلتا بیرون ندادند؛ این داده‌ها در مورد واکسن‌های دیگر مانند فایزر، مادرنا و آسترازنکا بیرون آمده است.

این متخصص عفونی با اشاره بر قدمت طولانی، اطلاعات در دسترس و تایید شده واکسن سینوفارم افزود: این واکسن به نوعی جلوتر است؛ شاید در آینده نزدیک اطلاعات کامل واکسن برکت را داشته باشیم و اولویت با این واکسن باشد، اما اکنون مسئله‌ای که وجود دارد سریع‌تر واکسینه شدن عموم مردم و به ویژه کسانی است که بدنشان ایمنی ندارد.

وی بیان کرد: این افراد اگر ریز فاکتور دارند باید در اولین فرصت و با اولین واکسنی که در دسترس وجود دارد، واکسینه شوند.

ضیایی گفت: اگر حق انتخاب وجود داشت، باید براساس اطلاعات علمی نه احساس و تبلیغات، نوع واکسن را انتخاب کنیم.

وی تصریح کرد: توجه کنید که واکسن را برای عدم ابتلا تزریق نمی‌کنیم؛ بلکه برای جلوگیری از بروز موارد شدید بیماری و جلوگیری از گردش بیماری در جامعه تزریق می‌شود.

این متخصص عفونی خاطرنشان کرد: هرچند ما می‌دانیم این بیماری مانند آنفلوانزا سال‌ها با ما خواهد بود، اما می‌توان از این حالت وحشی و شدید گذر و آن را کنترل کرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
0
0
عزت الله مهر آوران دو دوز واکسن سینوفارم را زده بود فوت شد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->