بازدید شهردار مشهد از شهرداری‌های مناطق ۱۰ و ۱۱ + عکس حاجی‌بگلو: همراهی و همسویی شهردار و شورا اتفاقات خوبی را برای شهر رقم می‌زند اعمال قانون هزار و ۵۹۹ فقره تخلفات حادثه ساز در مشهد | توقیف ۵۹ دستگاه خودروی متخلف (۲۹ اسفند ۱۴۰۲) شهردار مشهد از فعالیت ۴۰ ساعته قطار شهری به مناسبت تحویل سال خبرداد سرویس‌دهی ویژه تحویل سال با ۴۰۰ دستگاه اتوبوس در مشهد مقدس | فعالیت ۲۴ ساعته برخی خطوط از ۲۹ اسفند تا پایان یکم فروردین‌ماه هوای مشهد برای دومین روز پیاپی در شرایط آلوده است  گردوغبار تا ظهر سه‌شنبه میهمان آسمان مشهد است | مشهدی‌ها از ماسک استفاده کنند (۲۹ اسفند ۱۴۰۲) باران میهمان آسمان مشهد در لحظه تحویل سال | ۲۰۰۰ اسکان اضطراری برای زائران فراهم شده است دومین جشنواره هنرهای نوری در بوستان کوهسنگی مشهد برگزار می‌شود + فیلم (فروردین ۱۴۰۳) جانمایی ۷۰۰ المان‌ شهری در ۳۵۰ نقطه شهری | برگزاری برنامه قرار زیارت در ماه مبارک رمضان شهروندان مشهدی از فعالیت ورزشی بپرهیزند (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) تصویب تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد‌مقدس تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه شهرداری مشهد در سال جاری  برخورد جدی با تاکسیرانان متخلف در ایام نوروز | جانمایی المان‌های مشهد تا یکشنبه به اتمام برسد رژه سراسری شناور‌های بسیج دریایی سپاه در روز قدس سومین همایش باشگاه مدرسه‌ای به وسعت شهر در مشهد رقم خورد ارائه تخفیف برای تعمیر خودرو‌های دارای نقص فنی تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ در مشهد + جزئیات حاجی‌بگلو: تا پایان دوره ششم محکم از شهردار مشهد حمایت می‌کنیم بهارانه‌ای برای شهر رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر: ۲۹۷ میلیارد تومان برای توسعه و بهسازی مساجد مشهد اختصاص یافت لیست اسکان و مراکز اقامتی ارزان قیمت مشهد در نوروز ۱۴۰۳
سرخط خبرها

آرایش جنگی مشهد علیه کرونا

  • کد خبر: ۷۶۳۲۳
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
آرایش جنگی مشهد علیه کرونا
بستری‌های روزانه کرونا در استان خراسان رضوی از ۶۰۰ نفر گذشت؛ دادستان مشهد درباره رعایت شیوه‌نامه‌ها هشدار داد.
به گزارش شهرآرانیوز، «بستری‌شدگان جدید کرونایی در خراسان‌رضوی از مرز ۶۰۰نفر گذشت؛ ۵۲۳نفر از این تعداد مربوط به مراکز درمانی زیرپوشش دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد هستند.» این سخنان را دبیر کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گفت تا اعداد و ارقامی که او روایت کرده است نیز مهر تأییدی بر وضعیت وخیم کرونایی شهر باشد.
 
علی‌اصغر انجیدنی با بیان اینکه روز یکشنبه تعداد مبتلایان کرونا به بیشترین حد خود در موج پنجم رسید، این را نیز گفت که ۲هزارو۶۱ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند و ۳۹۲نفر از این تعداد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت‌درمان قرار دارند.

آماری که معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد به ایسنا اعلام کرده است نیز بر روند روبه‌افزایش مبتلایان کرونا در استان صحه می‌گذارد. مهدی قلیان‌اول گفته است خراسان‌رضوی به‌صورت میانگین روزانه حدود ۷ هزار بیمار سرپایی مبتلا به کرونا دارد.


ویروس دلتا گریبان‌گیر مشهدی‌ها

دکتر سیدمحمد موسوی، رئیس بیمارستان شهیدهاشمی‌نژاد مشهد می‌گوید: حجم بیماران و مدل ابتلای خانوادگی بیماری نشان می‌دهد اگر همچنان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم ضعیف باشد، باید منتظر یک فاجعه انسانی باشیم، زیرا ویروس دلتا گریبان‌گیر خانواده‌های مشهدی شده است.

محمدحسین درودی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان‌رضوی نیز درباره لزوم رعایت همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شهر هشدار داد.


تعطیلی دوباره بوستان‌های شهر

وضعیت فاجعه‌بار کرونا در شهر باعث شد که شهردار مشهد نیز خطاب به شورای اداری شهرداری، دستور تعطیلی همه بوستان‌ها، مراکز تفریحی، باغ‌وحش‌ها و شهربازی‌ها را که جزو مشاغل گروه ۲ و ۴ هستند، صادر کند.

محمدرضا کلائی همچنین بر تشدید اجرای شیوه‎نامه‌های بهداشتی در ناوگان حمل‌ونقل همگانی تأکید کرد و گفت: اطلاع‌رسانی و اجرای دقیق بخش‌نامه ابلاغی اداره‌کل منابع انسانی درباره شیوه حضور کارکنان انجام شود.
 
اجرای سخت‌گیرانه ورود و خروج توسط حفاظت فیزیکی به منظور جلوگیری از رفت‌وآمد غیرضروری به فضا‌های اداری و لغو مراسم و افتتاحیه‌ها و جلسه‌های بیش از ۱۵نفر در فضای سربسته و لغو همه مأموریت‌های اداری غیرضروری نیز از دیگر بند‌های بخش‌نامه ابلاغی شهردار مشهد است.

در روز‌های گذشته اخباری مبنی بر کمبود تجهیزات پزشکی در مشهد منتشر شده بود که البته آن‌طور که ایرنا به نقل از معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرده است، بسیاری از کمبود‌هایی که دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در حوزه تجهیزات پزشکی و دستگاه‌های کمک‌تنفسی و اکسیژن‌ساز داشته، برطرف شده است.
 
قاسم جان‌بابایی همچنین گفت: تأمین دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن در بیمارستان‌های قائم (عج)، کامیاب، طالقانی، امدادونجات جنوب و شهیدهاشمی‌نژاد از برنامه‌هایی است که به‌طور حتم در وزارت بهداشت پیگیری خواهد شد.
 
علی یزدانی، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد نیز اظهار کرد: میزان مأموریت‌های مرتبط با کرونا در تیر امسال ۴۹ درصد بیشتر از خرداد بوده است.

در ۲۴ساعت گذشته ۴۱۱بیمار مبتلا به کرونا در سراسر کشور جان خود را از دست دادند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->