نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

«فراری» و «رد بول» در بهشت مکزیک

  • کد خبر: ۷۶۴۹
  • ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۰
«فراری» و «رد بول» در بهشت مکزیک
۴ مسابقه تا پایان این فصل فرمول ۱
مرسدس پس از ۲ سالِ بد در مکزیک امسال چه سرنوشتی در پیست هرمانوس رودریگز خواهد داشت؟ آیا ردبول یا فراری بخت بیشتری برای برد دارند؟ لوییس همیلتون مطمئن نیست که مرسدس بتواند شانس بد خود در مسابقات اخیر گرندپری مکزیک را عوض کند. همیلتون برای مرسدس یک مسابقه سخت دیگر را در گرندپری مکزیک پیش‌بینی کرده است. مکزیک در ۲ فصل گذشته با مرسدس‌ها راه نیامده و آن‌ها نتایج غافل‌گیرکننده‌ای را در ۲ سال اخیر در پیست هرمانوس رودریگز کسب کرده‌اند.

همیلتون به‌دنبال خاطرات خوش مکزیک
مسابقه روز یکشنبه در مکزیک اولین مسابقه‌ای است که همیلتون در آن می‌تواند با جمع‌کردن امتیازات لازم، ششمین قهرمانی جهان خود را قطعی کند؛ اما برای اینکه شانس این کار را داشته باشد، باید حتما مسابقه را روی سکو و در یکی از رتبه‌های اول تا سوم تمام کند. درست است که همیلتون در ۲ سال گذشته ۲ قهرمانی جهان خود را هر بار در مکزیک قطعی کرده، اما از سال ۲۰۱۶ تاکنون موفق نشده است که در مکزیک روی سکو برود.
ردبول با راننده جوان و جنگنده خود مکس ورشتپن در ۲ سال گذشته موفق شده است در جو فضایی پیست هرمانوس رودریگز پیروز شود و روی سکوی قهرمانی بایستد. فراری هم در ۲ سال گذشته موفق شده مرسدس را در این پیست پیچیده که ارتفاع بالای آن موجب کاهش داون‌فورس می‌شود و خنک‌نگه‌داشتن موتور ماشین، کلید موفقیت در آن است، شکست دهد. سرعت بالای اسکودریا فراری در مسیر مستقیمی‌ها، که امسال برگ برنده آن‌ها در معدود مسابقاتی بوده که برده‌اند، در این پیست با مسیر مستقیمی‌های طولانی تهدید بزرگ‌تری برای مرسدس به حساب می‌آید.
همیلتون پیش‌بینی کرد: فکر می‌کنم که مکزیک به دلیل نوع ست‌آپ ماشین‌های ما بدترین مسابقه ما در طول فصل باشد و قرار است خیلی به ما سخت بگذرد. ۲ مسابقه آخرمان در مکزیک واقعا شوکه‌کننده بود، هرچند که ما قهرمانی جهان را آنجا بردیم. امیدوارم امسال روز‌های بهتری را در آنجا تجربه کنیم؛ اما فکر می‌کنم که شکست‌دادن فراری در آن مسیر مستقیمی‌های طولانی خیلی سخت باشد. ما هیچ امیدی نداریم که در آن مسیر مستقیمی‌ها به پای آن‌ها برسیم، از این مطمئنیم؛ اما اگر به بقیه تیم‌ها هم نگاه کنید، می‌بینید که مک‌لارن‌ها هم به‌تازگی سرعت زیادی را در مسیر مستقیمی‌ها به دست آورده‌اند. ردبول‌ها هم همین‌طور. من فکر می‌کنم مسابقه خیلی سختی در پیش باشد.

ردبول به‌دنبال هت‌تریک در مکزیک
درست است که ردبول به‌عنوان مدافع ۲ بار عنوان قهرمانی پیاپی پا به مکزیکوسیتی می‌گذارد، اما مکس ورشتپن که هردوی این پیروزی‌ها را در ۲ سال گذشته برای ردبول به ارمغان آورده است، امسال کمی محتاط‌تر درمورد شانس پیروزی‌شان در این پیست صحبت می‌کند.
مکس که در سال گذشته با بیش از ۱۷ ثانیه اختلاف نسبت به نفر دوم این مسابقه را برده است، گفت: امسال به‌خاطر سرعت فراری‌ها انتظار دارم که پیروزی سخت‌تر باشد؛ اما فکر می‌کنم ما هنوز هم می‌توانیم مسابقه خیلی خوبی بدهیم.
پیچ‌ها هم خیلی تکنیکی هستند و باید خیلی سخت کار کنی تا بتوانی بهترین عملکرد را از ماشین بیرون بکشی؛ اما معمولا این پیست برای ما پیست خوبی است.

قهرمانی، احتمالا در آمریکا
پس از یک برد قاطعانه در ژاپن، اکنون بوتاس تنهاراننده‌ای است که در میدان رقابت با همیلتون بر سر عنوان قهرمانی جهان باقی‌مانده است و می‌تواند تاج حکمرانی بر فرمول‌یک را امسال از چنگ همیلتون دربیاورد.
روی کاغذ، اما همچنان همیلتون بخت اول و قطعی قهرمانی است و بوتاس باید منتظر معجزه باشد. همیلتون با ۶۴ امتیاز بیشتر، پیشتاز است و تا آخر فصل تنها ۱۰۴ امتیاز برای کسب قهرمانی باقی مانده است.
همیلتون برای جشن‌گرفتن ششمین قهرمانی جهان خود در روز یکشنبه باید ۱۴ امتیاز بیشتر از بوتاس کسب کند تا دیگر نیازی به ۳ مسابقه آخر نیز نداشته باشد؛ اما این راننده بریتانیایی می‌گوید: پیش‌بینی نمی‌کنم که مسابقه مکزیک تعیین‌کننده نهایی راننده پیروز عنوان قهرمانی باشد. فکر می‌کنم که دست‌کم برای چند مسابقه دیگر هم باید حسابی با هم بجنگیم.
والتری بوتاس فنلاندی، اما سرمست از اولین پیروزی خود پس از ۶ ماه، امیدوار است که تاجایی‌که می‌تواند، این نبرد را طولانی‌تر کند.
بوتاس می‌گوید: هر چیزی ممکن است، البته من واقع‌بین هستم و می‌دانم واقعیت این است که باید بسیار خوش‌شانس باشم که بتوانم تمام مسابقه‌های پیش‌رو را ببرم. ولی خب زیاد در این مقطع به این موضوع فکر نمی‌کنم. بیشترش تقصیر خودم است که این‌همه در امتیازات از لوییس عقب افتادم. این تقصیر من است و سعی می‌کنم در آینده جبران کنم؛ اما به‌هر‌حال این وضع فعلی من است و سعی می‌کنم مسابقه به مسابقه پیش بروم تا ببینم چه پیش می‌آید.
گرند پری مکزیک اولین قسمت از مسابقات دوگانه فرمول‌یک در آمریکای شمالی است و بلافاصله در هفته بعد، گرندپری آمریکا در اوستین تگزاس برگزار خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->