ویدئو| استاندار خراسان رضوی: ورود بخش خصوصی به اقتصاد استان در نمایشگاه سرمایه‌گذاری مشهد بی‌سابقه بود مشهد، میزبان آینده رویداد‌های اقتصادی بزرگ خواهد بود هشدار جهاد کشاورزی مشهد درباره شیوع آفت سن گندم در مزارع (۳ خرداد ۱۴۰۴) انعقاد تفاهم‌نامه همکاری شهرداری مشهد با صندوق پژوهش و فناوری در حوزه مسکن حذف آزمایشی کارت سوخت از فردا (۴ خرداد ۱۴۰۴) در تهران آغاز می‌شود سفر ارزا‌ن‌قیمت به مشهد و کیش، ویژه بازنشستگان کشوری| بسته جدید معیشتی برای بازنشستگان، به‌زودی (۳ خرداد ۱۴۰۴) رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی: توسعه ریلی نه یک انتخاب بلکه ضرورتی انکارناپذیر است حراج شمش طلا فردا (۴ خرداد ۱۴۰۴) برگزار می‌شود بازار لوازم خانگی چگونه نجات می‌یابد؟ بسته حمایتی دولت برای واحد‌های تولیدی زیان‌دیده از قطع برق و گاز قیمت انواع گوشت تنظیم بازار و آزاد اعلام شد (۳ خرداد ۱۴۰۴) پیش‌بینی تولید بیش از ۲۹۵ هزار تن جو در خراسان رضوی شناسایی ملخ کوهاندار در ۹ شهرستان دارای تاغزار خراسان رضوی افزایش ظرفیت ۲ برابری نیروگاه‌های خورشیدی کشور طی ۷ ماه گذشته ترانزیت کالا در خراسان رضوی ۷۰ درصد افزایش یافت محدودیت جدید در واردات اسباب بازی واکنش مثبت بورس به دور پنجم مذاکرات | گزارش وضعیت بازار سهام (۳ خرداد ۱۴۰۴) جهش صادرات صنایع دستی خراسان رضوی، از ۱۹ میلیون دلار به ۲۲ میلیون دلار در یک سال مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد: دوخطه‌سازی مسیر سنگان-بافت، گام بعدی توسعه ریلی شرق کشور وزیر راه و شهرسازی: ۴ هزار و ۲۱۹ پروژه حوزه حمل‌ونقل آماده بهره‌برداری است واریز یارانه نان به حساب مردم و آزادکردن قیمت نان، درخواست نانوایان مشهدی از مسئولان استاندار خراسان رضوی: افتتاح خط راه‌آهن محور سالار–شادمهر، جهش ترانزیتی شرق کشور را کلید زد قیمت امروز دلار، طلا، سکه و بیت‌کوین (۳ خرداد ۱۴۰۴) | دلار ۸۳ هزار و ۲۰۰ تومان احتمال افزایش قیمت گوشت قرمز با حذف ارز ترجیحی کامیون‌داران مشغول کارند | تأکید دولت بر حل مشکل بیمه رانندگان ۱۴ هزار میلیارد ضرر بانک شهر روی دست مردم فروش متری مسکن در بورس، شیوه جدید کلاهبرداری قیمت طلای جهانی امروز (شنبه، ۳ خرداد ۱۴۰۴) اعلام شد | اونس طلا ۳ هزار و ۳۵۷ دلار شد
سرخط خبرها

تاکسی هوایی در ایران رونق نگرفت

  • کد خبر: ۷۷۰۳۵
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
تاکسی هوایی در ایران رونق نگرفت
مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی توضیح داد: به دلیل آنکه اقبال خیلی زیادی برای این موضوع وجود نداشته است و از سوی دیگر قوانین دست پا گیر و غیر شفافی در این حوزه وجود داشته است، این موضوعات باعث شده اقبال خاصی در این حوزه ایجاد نشود.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن خوشخو، مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشور و همچنین شرکت فرودگاه‌های کشور اهداف بلندتر و برنامه ریزی شده‌ای برای استفاده از هواپیماهای کوچک در دستور کار خود قرار داده‌اند، گفت: متاسفانه طبق  آمارهای ارائه شده میزان استفاده از  هواپیماهای کوچک در ایران ۱۶ برابر کمتر از سایر هواپیماهای پهن پیکر است.

او ادامه داد:  متاسفانه نتوانسته‌ایم از ظرفیت ایر تاکسی‌ها در ایران استفاده کنیم و این طرح بسیار خوب را در کشور به صورت کامل راه اندازی کنیم.

 

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی توضیح داد: به دلیل آنکه اقبال خیلی زیادی برای این موضوع وجود نداشته است و از سوی دیگر قوانین دست پا گیر و غیر شفافی در این حوزه وجود داشته است، این موضوعات باعث شده اقبال خاصی در این حوزه ایجاد نشود.

خوشخو تاکید کرد: امروزه صنعت هوایی به این موضوع رسیده که یک کارگروه ویژه‌ای در صنعت هوانوردی ایجاد شده که وظیفه آن رسیدگی به موضوع هواپیماهای کوچک است و در این زمینه چند سیاست دنبال می‌شود تا از ظرفیت سراسر کشور به جهت گستره جغرافیایی کشور بتوانیم استفاده کنیم.

 

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه در ایران ۸۴ فرودگاه وجود دارد که بیش از نیمی از این فرودگاه‌ها غیر فعال هستند، افزود: از هزینه و درآمد این کشور برای تامین زیرساخت‎های این فرودگاه‎ها استفاده شده است اما متاسفانه ما هیچ بهره‎ای نبرده‎ایم، این در حالی است که در دنیا باید بتوانیم اتصال بین شهرهای کوچک و کم برخوردار با شهرهای بزرگ‌تر را از طریق حمل و نقل عمومی سریع ایجاد کنیم.

 

خوشخو توضیح داد: راه اندازی ایر تاکسی می‌تواند نمادی از این موضوع باشد و به همان نسبت می‌توانیم عدالت اجتماعی و آهنگ توسعه را در آن بخش‌های کم برخوردار ایجاد کنیم‌.

او افزود: بسیاری از مولفه‌ها در این بخش فراهم شده است و به خوبی می‌تواند فاصله بین مراکز کم برخوردار و سایر شهرها از بین برود و ما می‌توانیم این را به عنوان یک الگو داشته باشیم.

 

خوشخو با بیان اینکه عمدتا هواپیماهای زیر ۱۹ نفر شامل تحریم نمی‌شوند، افزود: با توجه به مزیتی که برای سرمایه گذاری وجود دارد و ما عمدتا تحریم خاصی برای ورود هواپیماهای کوچک و زیر ۲۰ نفر نداریم، این موضوع به توسعه این بخش بسیار می‌تواند کمک کند.

 

او ادامه داد : آمار دقیقی در این حوزه وجود ندارد اما تعدادی از هواپیماها به عنوان vip در حال استفاده هستند و در کشور در قالب یک برنامه غیر مشخص استفاده می‌شوند.

خوشخو  در پایان اظهار کرد: اگر بتوانیم زیر ساخت‌های این موضوع را فراهم کنیم، هواپیماهایی در کشور وجود دارند که می‌توانیم از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->