بیمه ایران مسئول ارزیابی خسارت خودرو‌های آسیب‌دیده در جنگ ۱۲ روزه شد جرائم بیمه شخص ثالث بخشیده شد (۱۶ تیر ۱۴۰۴) فعالیت بازار طلای تهران از روز چهارشنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۴ قیمت امروز پرفروش‌ترین موبایل‌های شیائومی در مشهد (۱۶ تیر ۱۴۰۴) بیمه بیکاری در شرایط بحرانی به کارگران تعلق می‌گیرد؟ قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۶ تیر ۱۴۰۴) | آرامش بازار پس از تعطیلات اخیر قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۱۶ تیر ۱۴۰۴) | دیگنیتی کمتر از ۲ میلیارد تومان شد قیمت امروز دینار عراق چقدر است؟ (۱۶ تیر ۱۴۰۴) معاون استاندار خراسان رضوی خبر داد: احداث ۱۸.۵ مگاوات نیروگاه برق تجدیدپذیر در فریمان آخرین وضعیت طرح ساماندهی نیرو‌های شرکتی (۱۶ تیر ۱۴۰۴) ماجرای دستور وزیر اقتصاد برای اقدام علیه حساب‌های اجاره‌ای چه بود؟  روند مثبت بورس پایدار خواهد ماند؟ | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۶ تیر ۱۴۰۴) نرخ‌گذاری جدید نان کامل | حمایت کمیسیون اصل نود مجلس از طرح ملی نان کامل در خراسان رضوی چشم‌انداز قیمت بلیت پرواز‌های زیارتی تهران و مشهد به نجف در اربعین ۱۴۰۴ آیا شرایط دریافت مقرری بیمه بیکاری تغییر کرده است؟ قیمت برنج ایرانی تغییر کرد (۱۶ تیر ۱۴۰۴) تحقق ۶۵ درصدی درآمد‌های خراسان رضوی در سه ماه ابتدایی امسال ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ (۱۶ تیر ۱۴۰۴) آغاز پرداخت کمک‌هزینه مسکن به مستاجران آسیب دیده در جنگ از فردا (۱۷ تیر ۱۴۰۴) قیمت طلا و سکه در مشهد اعلام شد (۱۶ تیر ۱۴۰۴) نرخ امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۶ تیر ۱۴۰۴) | دلار افت کرد بررسی جزئیات تعیین سقف اجاره‌بها | امکان دور زدن قانون از سوی مالکان وجود دارد؟ نرخ بلیت قطار از نیمه دوم تیرماه ۳۰ درصد افزایش می‌یابد بررسی قیمت امروز گوشت قرمز و مرغ (۱۶ تیر ۱۴۰۴) | افت قیمت ران گوسفندی در مشهد کاهش قیمت طلا در بازار‌های جهانی ادامه یافت (۱۶ تیر ۱۴۰۴) کاهش چشمگیر موارد مثبت تب مالت در دام‌های سنگین استان خراسان رضوی قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۱۶ تیر ۱۴۰۴) | زردآلو کیلویی ۶۰ هزار تومان ورق بورس بالاخره برگشت (۱۶ تیر ۱۴۰۴) قیمت‌گذاری دستوری خودرو، زیان‌آور برای تولیدکننده و مصرف‌کننده
سرخط خبرها

تاکسی هوایی در ایران رونق نگرفت

  • کد خبر: ۷۷۰۳۵
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
تاکسی هوایی در ایران رونق نگرفت
مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی توضیح داد: به دلیل آنکه اقبال خیلی زیادی برای این موضوع وجود نداشته است و از سوی دیگر قوانین دست پا گیر و غیر شفافی در این حوزه وجود داشته است، این موضوعات باعث شده اقبال خاصی در این حوزه ایجاد نشود.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن خوشخو، مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشور و همچنین شرکت فرودگاه‌های کشور اهداف بلندتر و برنامه ریزی شده‌ای برای استفاده از هواپیماهای کوچک در دستور کار خود قرار داده‌اند، گفت: متاسفانه طبق  آمارهای ارائه شده میزان استفاده از  هواپیماهای کوچک در ایران ۱۶ برابر کمتر از سایر هواپیماهای پهن پیکر است.

او ادامه داد:  متاسفانه نتوانسته‌ایم از ظرفیت ایر تاکسی‌ها در ایران استفاده کنیم و این طرح بسیار خوب را در کشور به صورت کامل راه اندازی کنیم.

 

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی توضیح داد: به دلیل آنکه اقبال خیلی زیادی برای این موضوع وجود نداشته است و از سوی دیگر قوانین دست پا گیر و غیر شفافی در این حوزه وجود داشته است، این موضوعات باعث شده اقبال خاصی در این حوزه ایجاد نشود.

خوشخو تاکید کرد: امروزه صنعت هوایی به این موضوع رسیده که یک کارگروه ویژه‌ای در صنعت هوانوردی ایجاد شده که وظیفه آن رسیدگی به موضوع هواپیماهای کوچک است و در این زمینه چند سیاست دنبال می‌شود تا از ظرفیت سراسر کشور به جهت گستره جغرافیایی کشور بتوانیم استفاده کنیم.

 

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه در ایران ۸۴ فرودگاه وجود دارد که بیش از نیمی از این فرودگاه‌ها غیر فعال هستند، افزود: از هزینه و درآمد این کشور برای تامین زیرساخت‎های این فرودگاه‎ها استفاده شده است اما متاسفانه ما هیچ بهره‎ای نبرده‎ایم، این در حالی است که در دنیا باید بتوانیم اتصال بین شهرهای کوچک و کم برخوردار با شهرهای بزرگ‌تر را از طریق حمل و نقل عمومی سریع ایجاد کنیم.

 

خوشخو توضیح داد: راه اندازی ایر تاکسی می‌تواند نمادی از این موضوع باشد و به همان نسبت می‌توانیم عدالت اجتماعی و آهنگ توسعه را در آن بخش‌های کم برخوردار ایجاد کنیم‌.

او افزود: بسیاری از مولفه‌ها در این بخش فراهم شده است و به خوبی می‌تواند فاصله بین مراکز کم برخوردار و سایر شهرها از بین برود و ما می‌توانیم این را به عنوان یک الگو داشته باشیم.

 

خوشخو با بیان اینکه عمدتا هواپیماهای زیر ۱۹ نفر شامل تحریم نمی‌شوند، افزود: با توجه به مزیتی که برای سرمایه گذاری وجود دارد و ما عمدتا تحریم خاصی برای ورود هواپیماهای کوچک و زیر ۲۰ نفر نداریم، این موضوع به توسعه این بخش بسیار می‌تواند کمک کند.

 

او ادامه داد : آمار دقیقی در این حوزه وجود ندارد اما تعدادی از هواپیماها به عنوان vip در حال استفاده هستند و در کشور در قالب یک برنامه غیر مشخص استفاده می‌شوند.

خوشخو  در پایان اظهار کرد: اگر بتوانیم زیر ساخت‌های این موضوع را فراهم کنیم، هواپیماهایی در کشور وجود دارند که می‌توانیم از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->