جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تحویل ۳۰۱ فضای آموزشی جدید در خراسان رضوی طی یک سال گذشته تربت‌جام و تایباد دارای بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی در خراسان‌رضوی هستند اعمال‌قانون ۱۴۲۰ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۱۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) برای دکتر محمدتقی صراف شیرازی، چشم امید مادران مشهدی درباره چگونگی آموزش سواد مالی به فرزندان و لزوم آن ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد | فوت راکب موتور سیکلت در تصادف با کامیونت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید طرح دغدغه‌های شهروندان با فرماندار مشهد برای تهیه مسکن ملی حریق در یک مهمان‌پذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) قرعه‌کشی زمین برای خانه‌دار‌شدن ۵۰۰ خانواده روستایی در شهرستان مشهد سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد زیرمیزی در کار حقوقی جزئیاتی تازه از کشف نیم‌تن مواد مخدر در تایباد بیمارستان‌های کودک در مشهد خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ارائه می‌دهند به‌صدا‌درآمدن زنگ‌خطر شیوع آبله‌مرغان، سرخک و آنفلوانزا در خراسان‌رضوی افزایش دوبرابری زندانیان مهریه و پرونده‌های قضایی در پی گران‌شدن سکه
سرخط خبرها

واکسن نورا چیست؟ + جزئیات

  • کد خبر: ۷۷۱۶۳
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
واکسن نورا چیست؟ + جزئیات
واکسن کرونای نورا حاصل ۱۶ ماه تلاش پزشکان و متخصصان در بخش تحقیقات و پژوهش بیمارستان بقیه الله (عج) که به صورت رسمی در تیرماه سال جاری رونمایی شد و وارد فاز اول بالینی شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در چهارمین روز تیرماه ۱۴۰۰ با حضور سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سعید نمکی وزیر بهداشت و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان بقیه الله (عج)  واکسن کرونا نورا رونمایی شد.

 

در خبری که ایلنا در این باره نوشته آمده است، پس از پایان فاز اول و دوم این واکسن به تولید انبوه رسیده و در اختیار هموطنان قرار می‌گیرد.

 

در صورت تائید نهایی این واکسن توسط وزارت بهداشت، ماه نخست یک میلیون دوز و سپس ماهانه ۳ میلیون دوز تولید می‌شود.

 

در تاریخ نهم تیرماه ۱۴۰۰ خبرگزاری ایرنا در گفتگو با دکتر حسن ابوالقاسمی در گفتگو با ایرنا روند فعالیت کارآزمایی بالینی واکسن نورا را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: این واکسن به نحو مطلوبی درحال طی کردن فاز اول تست انسانی است.

 

وی با یادآوری اینکه طبق برنامه ریزی انجام شده طول دوره مرحله اول تست انسانی ۲ ماه است، ادامه داد: تاکنون بیش از یک ماه  از این دوره سپری شده است.

 

مراحل تست انسانی واکسن نورا باید ادغام شود

وی بر لزوم ادغام مراحل تست انسانی واکسن نورا تاکید کرد و گفت: این کار باید صورت گیرد و بسیاری از کشور‌های تولید کننده واکسن هم از این ظرفیت بهره بردند.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)  یادآور شد: هرچند نظارت کامل بر روند کارآزمایی بالینی انجام شود، اما در این شرایط حساس ادغام مراحل می‌تواند سرعت دسترسی مردم به واکسن را فراهم کند به عبارتی با ادغام فاز دوم تست انسانی در مرحله اول واکسن، روند فعالیت کارآزمایی بالینی شتاب مناسب می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه ما از انجام این طرح مطالعاتی بسیار راضی هستیم، ابرازامیدواری کرد اجازه همپوشانی فاز‌های اول و دوم تست انسانی صادر شود، این کار را هم می‌توان برای مراحل دوم و سوم، انجام داد.

 

ابوالقاسمی افرود: ما تمایل داریم که مسوولان ذیربط اجازه لازم برای این کار را بدهند تا روند کارآزمایی بالینی سرعت بیشتری گیرد.

 

وی ادامه داد: این واکسن در مرحله حیوانی هم از نظر بی خطری و ایمنی زایی به اثبات رسیده است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) همچنین اظهار داشت: واکسن نورا یک واکسن نوترکیب است و صفر تا ١٠٠ آن را محققان ایرانی انجام دادند.

 

واکسیناسیون دانش آموزان با واکسن نورا

در تاریخ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ خبرگزاری صداوسیما با انتشار خبری به نقل از مدیر طرح واکسن نورا گفت: پس از صدور مجوز وزارت بهداشت برای استفاده از واکسن نورا، دانش آموزان بین ١٢ تا ١٨ ساله با آن واکسینه خواهند شد.

 

دکتر ابوالقاسمی با اشاره به پیشرفت واکسن نورا، افزود: مرحله اول آزمایش انسانی واکسن نورا در حال اتمام است و سلامت و ایمنی زایی آن بسیار خوب بود که مدارک آن به وزارت بهداشت ارسال شده است.

 

مدیر طرح واکسن نورا با بیان اینکه بزودی مرحله دوم آزمایش انسانی نورا آغاز خواهد شد، گفت: واکسن نورا برای سنین ۱۲ تا ۱۸ سال بسیار مناسب است و می‌تواند برای دانش آموزان دبیرستانی استفاده شود.

 

دکتر ابولقاسمی افزود: به محض صدور مجوز از طرف وزارت بهداشت، مطالعات ایمنی زایی واکسن نورا برای روی نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال آغاز خواهد شد.

 

وی تاکید کرد: تا کنون واکسن‌های کرونا روی سنین بالای ۱۸ سال مطالعه شده است و واکسن نورا قابلیت ایمنی زایی روی نوجوانان را دارد.

 

منبع: ایرنا، ایلنا، صداوسیما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->